Jump to content

Årets båtentusiast 2009, roaldbj!


Ingar

Recommended Posts

Min soleklare kandidat til denne tittelen i år er Enzo. Han er lidenskapelig opptatt av seilbåter og seiling, og bruker båten hele året. Han er kunnskapsrik og formidler erfaringer på en nøytral og saklig måte. Han har også evnen til å skrive det han mener uten å pakke det inn i ull.

 

Så i år stemmer vi på Enzo!

Link to post
Share on other sites

Sleipner93 bør havne på listen

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg vil også nominere Dag Lindebjerg for alle de båtrelaterte TV-programmene han har laget. Den siste serien var om de forskjellige fiske vi bedriver langs vår langstrakte kyst.

 

Rem og Tine V er selvsagt også en gode kandidater i år.

 

Kan du få lagt til denne i nominasjonslisten, Ingar?

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Da må Siv Jensen nomineres siden hun er leder av det partiet som gjør mest for båtfolket i følge en avstemming som var her på forumet i høst..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nominerer Sun Flyer. Han utrolig kunnskapsrik når det gjelder seilbåter og har alltid gode tips og faktaopplysninger. Han er båtboer og er fort på banen når man lurer på noe. Ville gjerne stemmt på han selv om han er litt skeptisk overfor Bavaria... Uansett det har vært mange seilbåttema og seilbåttråder i 2009 så en seiler bår i år bli årets båtentusiast.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Synd Ingar har "valgt" karantene da han er en utmerket kandidat! Jarle Andhøy er også et godt forslag synes jeg.

 

Seilaren: Tusen takk for nominasjonen. Det var hyggelig :smiley:

Jeg har imidlertid lyst til å påpeke at om noen skulle komme til å være enig med deg i dette, så må grunnlaget først og fremst være båtentusiasme og ikke at jeg er kvinne :wink:

Link to post
Share on other sites

Seilaren: Tusen takk for nominasjonen. Det var hyggelig :smiley:

 

Stiller meg bak Skjælø her, utrolig hyggelig å komme med på nominasjonslisten! :yesnod:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Link to post
Share on other sites

Støtter nominasjonen av "Sunflyer". :flag: Etter min nmening bør det være et BP medlem,og Sunflyer er kunnskapsrik,altid på pletten,meninger om mangt(alt),glimt i øyet :cool: ,ikke så "dømmende" som mange her på BP!!! :smash: Rett fram.En ekte "Båtentusiast".

Synd ikke Lano er med som før,også en klar kandidat for meg!!

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

Takker for at jeg blir nominert i år igjen , det er jo koslig det . Men må jo få lov å nominere en jeg også , selv om han har blitt nevnt alt .Så vil jeg også nominere REM , som altid er hjelpsom og har noen flotte tråder bestandig . Som flere har nevnt også , syntes jeg at dem som blir nominert eller da valgt . Dem bør være medlem av Baatplassen no .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Er ikke uenig i de (fleste) av nominasjonene som er kommet, men jeg har ett par andre navn jeg også vil ha på lista.

 

Lotus, først og fremst for hans måte å beskrive virkeligheten slik den fungerer i praksis, og på en slik måte at selv jeg forstår det.

Hans bidrag har vært til stor hjelp.

 

Sydvesten (selv om han pr. dags dato befinner seg midt i ørkenen l) Delvis fordi han har evnen til å sette spørsmålstegn ved den "etablerte " sannhet, og delvis fordi han har god kunnskap om både motor og seilbåt.

 

Joerg Becker nomineres for sin kompetanse innenfor dynamoer, lading, strøm osv. Ikke bare er han innehaver av kompetansen, han er også villig til (gratis) å dele denne informasjonen med oss, og det med en tålmodighet som er helt unik.

 

Dette var mine nominasjoner, og lykke til alle sammen.

 

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Seilaren bør nomineres.

 

 

Absolutt!!

 

Jeg er ganske ny i seilmiljøet men uten Seilaren hadde jeg ikke vært her i det hele tatt. Han er en inspirasjon for nybegynnere og en mer hjelpsom type skal du lete lenge etter. Han så over båten jeg kjøpte for meg, hjalp meg med midlertidig båtplass i Stavanger og gav meg et lite seilkurs da jeg var innom. Så få ham på listen der han hører hjemme :flag:

 

Trond M

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...