Jump to content

Prosjekt: Skilsø 23 og webside


pam

Recommended Posts

Jeg startede med at renovere min Skilsø i starten af november, og syntes måske at andre kunne have glæde af billeder og få noget inspiration, så jeg har startet web-siden skilsoboats.com - den bliver større og større :rolleyes: og indeholder nu også historie mv.

Jeg købte min Skilsø 23 HT tilbage i august 2009 i Stockholm of fik den transporteret ned til København. :flag_da:

 

Renoveringen går godt, men koster selvfølgelig mere end man lige regner med, sådan er det, jeg har prøvet det før. Båden skal være færdig til denne sæson, og det går raskt fremad - heldigvis mangler der ikke så meget.

 

Stil gerne spørgsmål - så skal jeg forsøge at svare bedst muligt.

Redigert av pam (see edit history)

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Skilsø 23 var min første riktige båt. Kjøpte den i 1987 tror jeg og hadde den i et par år. Jeg husker den som et

slags flygel i mahogny, meget velbygget og ikke vanskelig å kose seg glugg ihjel i med dens sobre kvalitet og fine

atmosfære. Jeg og min lille familie hadde våre første og beste båtopplevelser i denne båten. I all enkelhet.

Så går tiden og de fleste gidder ikke engang kaste et blikk på en slik praktsnekke. Nå skal båtene være minst

dobbelt så store, og ha mer komfort enn der hjemme. Noe har gått tapt underveis, og noe er vunnet. Men kanskje

det enkle båtlivet er på vei inn igjen, med nye generasjoner.

Jeg synes det er flott at vår danske venn pam melder seg på i vårt forum med betydelig info om denne flotte båten

som jeg er sikker på at mange BP medlemmer har et forhold til.

Link to post
Share on other sites

Takker Brumm, jeg har altid haft en svaghed for Skilsø :smiley:

 

Her er et par før og efter billeder af styrehuset indvendigt (det er dog ikke helt færdigt endnu og mangler et par detaljer)

foerefter3.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Hei,

Jeg er ude ved båden i week-enden, så skal prøve at se hvordan den er festet ved vinduesrammerne. Den støttes også af de to rustfrie beslag henne bag. HT er helt stabil, så alt er festet godt sammen.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Har et spørsmål ang Skilsø 23. Hvordor er styreposisjonen satt i midten? Er det pga balansen eller er det andre grunner?

 

Jeg ved det faktisk ikke for stabiliteten er såmen fin om du sidder i siden også eller står i gangen på bagbord..

- det giver et godt overblik for føren under sejlads når man sidder ned.

Min erfaring er dog at jeg tit lader andre sidde på førepladsen og jeg selv står i styrbord side med venstre hånd på roret hvis jeg står op og taget er åbent. En anden fordel med styrepladsen i midten er at du hurtigt kan komme til både bagbord og styrbord side fra styrepladsen. ved renoveringen har jeg bygget en trappe i styrbord så det er blevet endnu nemmere at komme til og fra.

Redigert av pam (see edit history)

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Hei...

 

Kan du lage en skisse om hvordan HT og vindusramme er festet sammen. Vurderer å bygge egen HT på min Hasla 26. Vinduer/ramme er lik Skilsø sin.

Har lavet en lille skitse til dig, håber du kan bruge den...

rammeihtmontering.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Dagens før og efter billede

foereplads.jpg

 

Fik regningen for sæder agter og sol-sengen til ruffet i dag :eek::eek::lipseal:

14.500 dkr!!! jeg var ved at falde ned af stolen... - har ikke set dem endnu, men de må jo være fantastiske :rolleyes:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Ja, så er jeg gået igang med stævnen, men er løbet ind i et problem :confused: . Jeg ville gerne undgå at skulle montere en bow-plaform, men der mangler plads til anker og anker-rulle så det kan være det bliver eneste mulighed.

 

Hvis nogen har gode ideer ville jeg blive meget glad.

 

Billedet viser problemet:

 

bow.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Fik afmonteret dæk-hardware i week-enden - det var en kamp... :smash: Bolte til klyds mv. var rustet så der måtte en vinkel-sliber til for at få nogen af dem af.. Nåmen nu kan jeg gå igang med at lægge teak-dæk og kanter.

bowfirststeps.jpg

 

Noget af det værste ved at afmontere den slags er at der går en hel dag - og det ser ikke ud somom der er fremskridt.... :headbang:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Så er der lidt nye billeder, de seneste uger er brugt på en god del træarbejde. Jeg valgte at bestille pre-fabrikerede dæksplader, kanterne er skåret af massive teak-planker. Der mangler stadig rankanter, og bow-platformen.

bowsecondsteps.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Lidt flere billeder, denne gang fra cockpit og styrepladsen. Teakdæk (plywood) og massive teak-kanter er lagt istedet for det gamle laminat. Det er blevet ganske pænt. der er monteret led-lys i alle trin og ved fodlister i cockpittet.

stairscockpit.jpg

 

Begynder at have lidt stress nu, for foråret nærmer sig og jeg har kun omkring en måned til at blive færdig.... :sweat:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

:flag_da: Flott prosjekt og bra webside - keep up the good work.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Der har været meget arbejde den seneste uge, det blev en større omgang med afmonteret ror mv... :headbang::lipseal: Motoren er gennemgået og min motormand fandt slør i stævnrøret. Der måtte nyt stævnrør og stævnrørsleje til. Jeg ville have motoren isoleret for at begrænse vibrationer, så der er blevet monteret en "Bull-flex" (mellem gear og aksel).

Jeg har bestilt lydisolerings-plader i UK, det er dem der består flere lag der kan håndtere både høje og lave frekvenser. De er bestemt ikke billige men skulle være det bedste på markedet.

 

En lille update - men desværre ikke så mange billeder denne gang - de skal nok komme :smiley:

 

Det er også blevet til nogle lidt mindre ting der skulle ordnes, bla. skift af plast-glasset i ventilatoren, montering af mere teak, har lagt teak delvist på gulvet i kahyt, monteret skab mv. mv. mv.

 

smalljobs.jpg

 

Et billede af lydisoleringsplade

white_faced.jpg

Redigert av pam (see edit history)

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Dagens billeder - det renoverede drive-train med Bullflex monteret og nyt stævnrørsøleje. Motoren er også gået igennem, men der mangler stadig nogle småting.

 

drivetrain.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...