Jump to content

Prosjekt: Skilsø 23 og webside


pam

Recommended Posts

Ja, det skal jo aldrig gå nemt har jeg opdaget :headbang: bedst som alt var ordnet med ny tank, nye slanger ny tankmåler og instrument så skal der selvfølgelig kommer mere til.... :lipseal: Det er godt at jeg har taget en lang ferie i år, for der bliver da virkelig brug for tålmodighed.

 

Skilsø´en er den seneste uge blevet gennemtestet med det nye brændstofsystem, har også fået monteret en moderne vand-udskiller/forfilter for en sikkerhedsskyld.

Alt det her motor/brændstof-bøvl satte en skræk i livet på mig, selvom jeg nok ikke havde behøvet det, købte jeg en ny 5 hk Suzuki og fik monteret den på et hæve sænke-beslag agter, den kan skubbe med 3,5-4 knob.

Sikkerhed frem for alt, og ro i sindet. Om jeg finder på at ville have en tender kan den jo også gøre nytte der :thumbsup: men sådan en sort Suzuki er ikke køn, på dansk ville man sige en "øjebæ".. :smash: Købte et overdække i sølvfarvet stof som har hjulpet lidt på det.

 

Anyway, best som ferie skulle til at starte opdagede motormanden et hul i afgangsrøret fra motoren under en af de sidste testsejladser :eek: , lige der hvor udstødning og vand mødes, det er ikke stort men det viste sig at det blev større og større gennem den seneste uge.

Båden sejler fint, men det duer selvsagt ikke at have kabinen fyldt med udstødningsgasser... - det er lige til at blive :puke: af.

Der var ingen anden vej end at bestilte nyt hos Sabb, som forhåbentlig lander torsdag eller fredag hvor det så kan monteres, og jeg kan komme på ferie - det kunne være rart :rolleyes:

 

Kort sagt :headbang: :headbang: sikke en uge, håber der er godt nyt næste gang...

 

Billeder af tank og installation kommer i morgen, det er blevet for mørkt nu til at tage dem.

Redigert av pam (see edit history)

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Billede af udstødningsknæ...

 

exsorstbend.jpg

 

Sidder agter på motoren og sørger for blanding af den varme udstødningsgas og kølevandet for derefter at sende blandingen ud i udstødningsslangen.

Det er meget normalt at denne del skal skiftes efter en 10-20 år, udstødningsknæet bliver meget varmt og det er der hvor det kolde kølevand kommer ind der som regl opstår hul.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Så er der billede af den nymonterede tank. Den gamle var monteret helt ude agter (givetvis før "toppen" blev monteret, for den er ikke til at komme til.

Den nye tank er monteret servicevenligt :thumbsup: og kan renses og tjekkes, mister selvfølgelig noget plads, men det er det værd at have tanken let tilgængelig.

nydieseltank.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Igår torsdag blev det nye udstødningsknæ så monteret. selve monteringen tog ikke mere end en times tid :cool: som man kan på billederne var det vist meget godt at den blev skiftet. Der var langt mere rust end vi først havde forestillet os, og et stort hul.

 

exsorstbendwork1sm.jpg

 

Da først den gamle udstødning var afmonteret gik det hurtigt medat få den nye på. Motoren har også fået en anden lyd og er langt mere støjsvag end tidligere.

 

exsorstbendwork2sm.jpg

 

Nu skulle vi så endelig være klar til ferie :thumbsup::flag_da:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Det så jo litt for enkelt ut :giggle::giggle: . Men uansett, ha en fin sommer med mye båtliv. :flag:

 

Takker :smiley: - og lige over til dig også :flag:

Ja, det er ingen sag lige at fixe :lol: så længe man har et god motor-mand :thumbsup: Jeg er ikke selv meget for at rode med motor, men har været nød til at sætte mig ind i en del stof her i foråret. Selvom jeg ikke selv skruer på den vil jeg helst vide hvad det er der bliver lavet og hvorfor.

 

Var ude og teste lidt her til aften :sailing: , og det lader til at alt er som det skal være, ingen udstødningslugt eller andet, så det er godt.

Nu lyder den også som den 4 cyl. den er :lol:

Redigert av pam (see edit history)

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

så er det vist blevet tid til en opdatering. selvom det kun er ca. en måned siden sidst så er der da sket en del her, og nogen gange kommer jeg til at tænke på den kære Anders Haaby´s trængsler. Den lille saga omkring motoren skulle selvfølgelig fortsætte lidt endnu. Efter den store omgang med dieseldyr and-what-not :headbang: begyndte den at være ustabil og suge luft.

 

Her er historien til skræk og advarsel - og den er lang… :crazy:

 

Jeg var kommet afsted på sommerferie og lå ned på Sydsjælland med dårligt vejr. Da vejrudsigten endelig så ud til at lysne ville jeg forberede turen vidre og få fyldt diesel på til afrejsen dagen efter.

Sejlede over og tankede, fint, meeeeen…. kunne ikke starte motoren bagefter :eek: . Ringede til motormanden, men kunne nærmest gætte mig til at det var luft i systemet, så det var bare at komme igang med at lufte motoren ud. Det var første gang at jeg skulle lufte Sabb´en ud alene, men det gik fint nok.

Nede på sb-side af motoren sidder sidste udluftnings-møtrik, løsnede den og lod motoren trække lidt på starteren.

 

Men hvor kom luften fra :confused: , alt i brændstofsystemet er jo skiftet… sejlede tilbage på min gæsteplads og kørte lidt test hele eftermiddagen. Ved ca. hver 3. start sugede den luft. :headbang:

Besluttede at sætte kursen retur til København for at få løst problemet hjemme, og dagen efter lovede højest 3 m/s hele dagen så perfekt vejr at sejle i, og jeg havde jo også den nye fine Suzuki påhængsmotor som backup.

 

Tog afsted næste morgen kl. 6 med kurs hjemad, var lidt spændt/nervøs for turen, Havde forberedt mig grundigt, værktøj lå klar, der var fyldt op med ekstra benzin til Suzukien, havde tovværk klar til fortøjning og lod fenderne hænge ude. Turen ville tage 6-7 timer.

Alt gik fint og uden problemer, vandet var stort set som glas hele vejen mod København og det er faktisk en af de fineste ture denne sommer, men da jeg gik syd om Amager og op i Øresund kunne jeg mærke på motoren at den begyndte at gå lidt ujævnt. :sweat:

Jeg var lige gået ned i omdrejninger og kommet ind af indsejlingen til min hjemhavn, så gik motoren ud :headbang: , hen og starte Suzukien uden den store dramatik, og sejlede ind til min plads.

 

Hmmm…. var træt efter turen så jeg luftede motoren ud,tjekkede at den kunne starte og gik i tænke boks. I det mindste viste jeg hvad der fik den til at stoppe - luft.

 

Motormanden afsagde den aften en dødsdom over motoren, og det gjorde mig faktisk meget gal :discuss: .

Spurte ham om ikke vi var enige om at Sabb´en kørte som smør nå den ellers fik diesel - det var han enig i - så var tiden nok ikke til motorskift men til at få løst problemet... :rolleyes:

 

Næste dag testede jeg igen, skilte nærmest hele brændstof-systemet ad, tjekke alt -selv "sugerøret ned i den nye tank om der skulle være hul i.. det begyndte at blive temmelig frustrerende. :rolleyes:

Sluttede med at gøre motoren ren, alt den service, udluftning, og meget andet havde sat sine spor med olie og diesel, og hvad skete så, motoren sugede luft igen da jeg startede den bagefter. Der var kun EN ting i brændstofsystemet der ikke var blevet skiftet - det var brændstofpumpen.

Startede motoren og vrikkede lidt med slangerne ved pumpen uden resultat, vrikkede lidt ved selve pumpen og motoren sugede luft med det samme og der sivede lidt diesel ud. Alle skruer var spændt som de skulle, men det var klart da pumpen blev åbnet at den havde set sine bedste dage og var kaput.

 

Ny pumpe bestilt, monteret, og jeg har fået ny motor, eller sådan føles det faktisk, jævn og støjfri gang, og ingen motor stop siden - bank under bordet.. :thumbsup:

 

Pheeeeeewwwww………

Redigert av pam (see edit history)

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Så er der lidt billeder, for selvom der har været problemer (sagaen ovenfor) så har der også været lidt små forbedringer som er bleet ordnet henover sommeren.

 

Sidste år havde jeg købt nogle standard højtalere (LTC) som sammen med sub og baghøjtalere havde været ok, men ikke gode, og jeg var ikke helt tilfreds med dem. De er kompakte, men lyder ikke særligt godt, så besluttede at skifte enhederne i dem med noget bedre. Som det kan ses af billedet var det egentlig meget lige til.

 

hojtaler1.jpg

 

Enhederne er 3,5", og jeg fandt nogle gode enheder fra JBL der passede, men enhederne er en del dybere end de gamle så det var nødvendigt at sætte skivermellem front og bag da de ikke kan nå helt sammen.

Det lader dog ikke til at påvirke lyden - hvilken forskel :thumbsup:

 

hojtaler2.jpg

 

Man kan næsten se på billedet at det er en billig kina-produceret enhed, mens der er en del mere substans i JBL´en til højre.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Efter sommerferien har jeg brugt noget tid på endlig at få monteret nye instrumenter, og få "moderniseret" lidt med nye kontakter til lanterner. Det blev Wema-instrumenterne jeg valgte, og de har givet et helt nyt liv til det lidt kedelige instrumentbord. Det gamle var monteret med noget "Tama" og Biltema instrument så de trenkte til at komme på pension :yesnod:

 

instrument.jpg

 

Jeg har også arbejdet en del med at støj og vibrationsdæmpe rundt omkring. Under den store ombygning blev selve motoren godt isoleret, så der var ikke meget at gøre ekstra der. Men som de fleste oplever i både, så giver vibrationer i træværk, under dørkplader og i stuverum også masser af støj.

Tønkte lidt over hvordan man kunne begrænse det, og kom så til at tænke på det "bly-gummi" som benyttes til dæmpning af metalflader i biler. Købte en pakke af typen som er selvklæbende for at teste... - det er blevet til flere pakker siden for det virker :thumbsup: Jeg montere det udelukkende på skjulte steder, dvs. under skuffer og bordplader, og også i lågene til kistebænke.

Materialet er ca. 1 mm tykt gummi-lignende og meget tunge. Pladerne kan klippes i facon med en almindelig saks uden problemer.

Kan varmt anbefales.

Redigert av pam (see edit history)

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Artig historie som minner litt om mine opplevelser :giggle: . Men godt at du slapp å bytte motor og "bare" byttet pumpen. Selv er jeg lei av at det alltid er et eller annet som er feil og tar følgene av det og bytter til ny motor til våren, men den gamle skal få sitt vedlikehold gjennom høst og vinter. Må bare på sjøen selv om halve verkstedet er med :giggle: .

Ellers så synes jeg det ble riktig fint med nye instrumenter i båten din :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Ja, det var lige ved at tage pippet helt af mig :headbang: henover sommeren... Jeg kender nu alt for godt det du nævner med at medbringe det halve værksted på tur..

- ikke nok med at vi har haft det dårligste sommervejr siden man begyndte at måle i følge DMI, men der har været ting og sager galt hele sommeren.

Det har hele tiden været ting og systemer udenom motoren der har drillet, ikke selve motoren og derfor er jeg blevet ved... Skal ærligt indrømme at jeg har tilbud liggende på motorskifte fra da jeg var ved at opgive :nonod: Alle systemer omkring motoren er nu skiftet, senest opgraderede jeg udstødningen med en ny Vetus lyddæmper/vandlås her i weekenden.

 

Den seneste måneds tid har driften været super god (bank under bordet) og jeg har ikke haft problemer af nogen slags med Sabb´en, så der er blevet sejlet en del heldigvis.

Hvis jeg skifter motor på et tidspunkt bliver det til en kraftigere model med flere hk - men det er en anden snak.

 

Jeg tror det faktum at motoren tidligere har gået relativt få timer over mange år har været grunden til alle mine problemer nu i år. Som jeg vist har nævt et sted i tråden, har den sejlet lidt rundt som "hytt-båt" i den svenske skærgård, uden at blive brugt ret meget. Når den så lige pludselig kommer rigtigt i drift igen, ja, så sker der ting og sager :eek:

 

Du må helt sikkert lave en projekt-tråd når du begynder på motorskifte, det lyder spændende :thumbsup: det skal blive interessandt at følge.

 

:cheers:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Du beskriver sommeren som om det var min sommeropplevelse, uhyre lik :giggle: . Den motoren jeg bruker har vært utsatt for en amatørmekanikker fra den var ny og det er nå alt dette tydeligvis skal "glede" meg. Tror neppe at yanmar har som originalt treskruer for feste av utstyr på motor, bare et eksempel på hva jeg har funnet.Når jeg skal til med bytte av motor skal jeg nok prøve å få laget en tråd, bare jeg får til dette med bilder. Har prøvd før med nedslående resultat, sikkert meg det er noe i veien med. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Den motoren jeg bruker har vært utsatt for en amatørmekanikker fra den var ny og det er nå alt dette tydeligvis skal "glede" meg. Tror neppe at yanmar har som originalt treskruer for feste av utstyr på motor, bare et eksempel på hva jeg har funnet.

 

Pheew.... :sweat: Jeg kan godt forstå du skifter motor, treskruer!!! der havde jeg givet op på stedet... Hvem kan dog finde på det, ikke bare en amatørmekanikker, men en amatørmekanikker med stort A :crazy:

Godt der ikke er sket noget.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Nogen tid siden sidste opdateringspost, så det er vel tid igen at fortælle lidt om de seneste projekter på Skilsø´en, og ingen vinter uden opgraderinger og projekter :yesnod: . Jeg har altid være glad for hardtoppen, og det at have "fast tag" over hovedet, men jeg har bestemt ikke været glad for at have hul over styrepladsen og løsningen med kalesche. Det at man ikke hurtigt kan åbne og stikke hovedet ud, eller hurtigt lukke hvis det begynder at regne har irreteret mig. Samtidig lukkede kaleschen for lys og det virkede også en smule gammeldags, så jeg tog beslutningen om at lave fast tag.

Oprindelig så HT sådan ud, det store hul havde så en formsyet kalesche:

ht_skylight_old.jpg

 

Så første projekt denne vinter bliver HT :yesnod:

Jeg har nået en del idag, taget mål, lavet skabelon, skåret krydsfiner så det passer, og til sidst skåret hullerne til skylights.

 

ht_skylight_1.jpg

 

Skabelon laves, og placeringen af de to skylights bestemmes, måtte lige teste om placeringen passede i forhold til styrepladsen, og samtidig udfordringen at skylights skal kunne åbne helt.

Krydsfineren udskåret efter skabelonen tjekkers for mål.

 

Flere billeder følger...

Redigert av pam (see edit history)

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Lidt flere billeder fra i dag og lidt specs. på delene.

 

ht_skylight_2.jpg

 

Har valgt luger fra Rutgerson med rustfri rammer (lidt bling skal man have :thumbsup: ) i størrelsen der giver en åbning på 50x50 cm. 5mm marine krydsfiner som "tag" (bliver afstivet indvendigt).

 

ht_skylight_3.jpg

 

Der skal være plads både til åbning af lugerne og radaren, så det krævede lidt finjustering, på billedet er begge luger prøvemonteret.

 

Det var alt for i dag.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Er taket ditt litt buet? Hvordan var det å montere inn lukene hvis dette er tilfelle? Har selv et helt tak i pleksiglass jeg vurderer å montere luke i, men har blitt med tanken siden taket er buet.

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Link to post
Share on other sites

Hej Nimbus, ja, taget er lidt buet, men ikke mere end at det kommer til at se fornuftigt ud med lugerne. Jeg var faktisk også en smule urolig for det til at begynde med. En af grundende til at jeg gik lidt efter lugerne fra Rutgerson, er at de ligesom har en ramme hele vejen rundt i RF-stål ca. 5 mm. over selve rammen og den flade den monteres på. Der skjuler selve monteringshullet - og dermed også buen :thumbsup: . Det kan faktisk ses lidt på et af billederne hvor en luge er prøvemonteret, men jeg skal huske at tage et "close-up" når jeg er færdig.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Har givet tagpladen de første lag epoxy idag (West System), er lidt spændt på hvor meget det stiver pladen af. Den fik 3 lag, og regner med at jeg må slibe og give den et par mere når det er tørt. Herefter grunder og topcoat.

 

Billeder følger.

 

Det var alt for i dag, nåede ikke så meget desværre.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Så har det jo været weekend igen, og jeg er for alvor gået igang. Der har været flere projekter der skulle startes, først og fremmest er jeg jo igang med at lukke taget. Som man kan se fra billedet fra i sommer, sidder der kalesche-fæster hele vejen rundt, og de skal væk på den pænest mulige måde.

 

skylightorginal.jpg

 

Kalesche-fæsterne sider med skruer og når de kommer op er der små skader i topcoaten som skal repereres :headbang: Hullerne skal "udbores" og derefter fyldes med en smule epoxy og til sidst topcoat i ret farve.

 

ht_skylight_4.jpg

 

Det er et hyr at få det til at set pænt ud, som man kan se var hullerne ret medtaget efter så mange års montering.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Arbejdet med selve HT går også vidre, selve det nye tag har nu fået 4 gange West System epoxy, og når sidste lag er helt tørt skal der slibes og herefter grundes på vanlig vis.

Indvendig arbejder jeg også på HT, jeg har aldrig været helt tilfreds med hvordan loftet har været, og nu hvor hele taget ændres var det en god undskyldning for at ændre tingene indvendig også.

Så hele tage måtte ned, det gamle tag var monteret med "kunstlæder", men jeg har valgt noget hvid laminat til det nye, det ser en tak mere moderne ud, og designet kan gøres mere enkelt og stilrent.

 

ht_skylight_5.jpg

 

Fik åbnet op til taget, og fandt også udaf at en af gennemføringerne til en antenne lækkede ind :eek: så det var faktisk godt jeg fik åbnet op. Det gør det også muligt at montere nye ledningsføring til bla. nogle lysskinner der skal være i det nye tag.

Udskæring og prøveopsætning gik fint, jeg har opdaget glæden ved at lave skabeloner :smash:

 

Ingen billeder af selve HT, men det kommer en af dagene, når der kan vises nogle flere fremskridt.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Har jo gang i et par projekter, så her er lidt update på nogen af dem. Fik grundet pladen til skylight i dag (har fået 4x epoxy) og har nu fået Hempel grunder - og glemte at tage billeder af det :headbang: , men der er da et par billeder fra et næsten færdigt tag med lamper monteret.

Glæder mig meget til at få monteret skylights nu, og blive færdig med HT.

 

ht_skylight_6.jpg

 

Mit gamle ekkolod begyndte at drille sidste sommer, så har indkøbt 3 stk. nye instrumenter, log, lod og kompas fra Raymarine ST40 serie, og de skal kobles til det eksisterende SeaTalk-system. Endnu et projekt at se frem til :smash:. Er gået igang med at lave panelet i 4mm krydsfineer som limes sammen med epoxy og beklædes.

 

instrumentpanel_1.jpg

 

De 3 instrumenter sat op på prøve og panelet ved at blive bygget.

 

Forhåbentlig giver billederne lidt et indtryk af de enkelte projekter, ellers spørg endelig.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Det er ikke så tydeligt på billederne, men der er nogle mahogni-detaljer udover selve styrekonsollen der er lakeret. Teak derimod har jeg valgt at give olie, og holde den matte mere naturlige overflade som konstrast.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...