Jump to content

Prosjekt: Skilsø 23 og webside


pam

Recommended Posts

Jeg har gået og ventet på dele de sidste 14 dage :headbang: og de var ikke kommet til denne week-end heller, så jeg har måtte flytte lidt rundt på planen og begynde på nogle af de andre hængepartier... :rolleyes:

Henover week-enden fik jeg lavet en del i apeteringen, bla. skulle der males på toilettet og der skulle laves detaljer omkring styrepladsen. Fik skiftet en del dæk-fittings, bla. fender-krogene og beslag til kahyt-nedgangen. Persiennerne jeg monterede i sidste uge har drillet lidt og været svære at få til at sidde ordentligt, men det lykkedes til sidst.

Bliver nød til at skifte stævnskinnen, så den gamle blev også afmonteret, men kunne ikke komme vidre da bla. stævnplatform og ankerrulle stadig ikke var kommet...

 

Tænkte det var tid til et par billeder udefra - dem har der ikke været så mange af... :wink:

outside.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Der er sket meget her den seneste uge, bla. harjeg fået installeret fjernsynet og lavet antenne-forbindelser og trukket strøm.

Har også fået en masse detalje arbejde ud af verden.

Fik lagt teak i resten af cockpittet, det tog noget tid men resultatet var det værd :yesnod: og er igang med lyd-isoleringen af motor mv.

 

floorcockpit.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Ja, så er endnu en week-end overstået og der er lidt flere billeder.

Til venstre ses noget af den gamle motorrums-isolation, den var meget mangelfuld og bar præg af slid og alder. I midten ses den færdige isolation som den ser ud i hele motorrummet nu, den består af flere lag dæmpning som et tidligere billede viste.

Sidst men ikke mindst det færdige teak-dæk i cockpittet - jeg er glad for at jeg tog springet og lagde teak over hele cockpittet, selvom det var meget arbejde. :smiley:

 

engineisoandfloor.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Tak for de pæne ord, mormalv :smiley: - jeg er ved at glæde mig til at være færdig...

 

- og selv tak Blue Dragon - havde helt overset din post vi må jo holde lidt sammen os Skilsø-ejerer :cheers:

Redigert av pam (see edit history)

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Så kom hynderne endelig - og de ser godt ud. desværre er det lidt for tidligt at montere dem rigtigt - min motor-mand arbejder stadig med motoren, og olie/kunstlæder er ikke nogen god blanding :eek:

De har gjort et godt stykke arbejde med hynden til solpladsen, den er tilpasset til mindste detalje så den udnytter alt plads det ses på billede 2 og 3. :smiley: på billede 1 ses de nye ryglæn til sofaerne agter.

 

hynder1.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Fik lavet en del her i week-enden, en del detalje-arbejde. Fik monteret køleskabet (under dørken ved styrepladsen), og isoleret færdig under dørken ved aksel og udstødningen.

Valgte Optima batteri til start/motor og tog nogle specielle forbrugs-batterier der skulle være ekstra-holdbare fra samme producent.

 

details2.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Ja, det begynder jo at ligne noget syntes jeg selv. Har arbejdet med det ydre de seneste dage, ville have et mere moderne look og har brugt meget tid på at finde den rigtige løsning. Har også fået lavet mange af de små detaljer som altid hober sig op når man er igang med et projekt.

bowpaint.jpg

 

Måtte bestille nyt inlæg til fenderlisten, den var simpelthen blevet for grim i forhold til resten - endnu en udgift :headbang: men sådan er det jo. Har været igang med at lave toilettet færdig, særligt mangler der en kasse til at skjule ledningerne (alle forgindelser til instrumenter mv. har jeg samlet i loftet :nonod:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Hej Skilsø

 

Radio/CD afspiller er monteret i styrbord side i cockpittet, til højtalere har jeg valgt en lille kompakt marine-højtaler (LTC). De er små og passer ind alle steder, men jeg er ikke helt fornøjet med lyden :nonod: så overvejer at skifte dem til nogle andre. Der sidder et sæt i kahyt og i cockpit.

Du kan se radio/CD og en af højtalerne til højre på billedet.

 

radio.jpg

 

Jeg har ikke lige billeder af monterings-beslag til morotkassen

Motorkassen er monteret helt standard som da den forlod Skilsø, dvs. fæstet i bagbord med plade der skubbes ned, i midten med krog henover motoren og i styrbord med beslag i gulvet. Den vejer vel omkring 80-100 kg inklusiv grej, isolering og sæder, så vægten presser den også fast i beslagne, alt i alt står den godt fast og rokker sig ikke.

Redigert av pam (see edit history)

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Hen over påske-week-enden fik jeg ordnet et af de job jeg har frygtet mest skift af toilet og renovering af toiletrum... :headbang: (det lader til at det ikke kun er mig der har været igang her vedr. toilet-renovering og skift....)

Det var nu ikke så slemt som det kunne have været - det lader til at den tidligere ejer kunne ramme kummen så at sige - ikke destomindre er det jo ikke et job man syntes er specielt spændende... - hvem finder iøvrigt på at lægge tæppe på et skibstoilet.... :confused::rolleyes:

Nåmen nu er det ordnet. Fik ved samme lejlighed lavet trykvandssystemet færdig - så nu er der også vand i vandhanen :yesnod:

Her er de første billeder

toiletstart.jpg

Redigert av pam (see edit history)

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Så blev det tid til en lile update. Det har mest været indretnings-detaljer der har stået på menuen - masser af dem :headbang: men nu hjælper det heldigvis og jeg er ved at være færdig.

Der er fortsat nogle dele jeg går og venter på - fantastisk med gode leverandører :smash::lipseal: men boltene til pullerterne var endelig kommet så de kunne blive monteret - 14mm bolte er åbenbart sjældne...

Der mangler stadig teak-kanter på randæk for og agter, på et af billederne kan man se lidt af skabelonen.

 

details22.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Jeg opgav at få nogle af de dele jeg havde bestilt hos min normale leverandør, så bestilte dele hos West Marine i US. Jeg bestilte mandag, og havde delene onsdag :yesnod: det kunne være nogle danske leverandøre skulle til at tænke lidt over leveringstider :smash:

Anyway, fik monteret lidt "bling" - blåt undervandslys, jeg er ret spændt på effekten. Det blev en model som ikke kræver et kæmpe hul under vandlinien.

details3.jpg

 

Ellers står den på små-detaljer de næste dage, skal have monteret dækslys mv. - flere billeder følger.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Fandt lidt flere billeder fra agter-enden (tilbage fra starten af april), noget før-efter, skruen har været afmonteret og er blevet poleret op, den var svært begroet af ruer. Det var nødvendigt at afmontere roret for at få akslen ud.

Jeg postede billedet fra det afmonterede stævnrør, det gav store problemer at få afmonteret så her kommer det igen - det er stygt :headbang:

flapandprob1.jpg

Før og efter arbejdet med skrue, aksel, ror og bund.

 

staevnror.jpg

Her er billedet af stævnrøret :headbang::headbang:

 

Dem der har fulgt med fra tidligt i projektet kan måske huske at jeg havde en plan om at montere et flap, og jeg bestilte også et, var ikke helt sikker på at det skulle være den løsning så det kommer til at vente hvis det skal på bliver det tidligst næste år.

Redigert av pam (see edit history)

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Tid til en lille opdate, har rodet en del med el, og fået ordnet nogle ting jeg ikke var helt tilfreds med. Samtidig fik jeg monteret indirekte lys i sæder både nede i kahyt og oppe agter.

Det er første gang at jeg har monteret denne type lys - og faldt selvfølgelig i med at det ikke er ligemeget med polerne :headbang: + og - er ikke markeret :lipseal: , så det er try and error.

light2.jpg

Redigert av pam (see edit history)

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Jeg hader el-arbejde :headbang: man er nød til at splitte alting ad i tusind stykker, det tager mange timer, og når man er færdig kan man ikke se noget af det man har lavet :eek:

elarbejde.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Fik monteret nyt ankerspil, valgte et manuelt spil for at spare lidt på pladsen, jeg kan dog ikke gøre monteringen helt færdig før værftet får lavet rankanterne i teak og monteret bog-spydet :smash: .

I kahytten fik jeg monteret brede lister under vinduerne, og nogle lister i loftet i ubehandlet teak. Det er noget der giver et meget mere færdigt look end det originale, og så matcher det bedre med alt det nye ubehandlede teak i cockpittet (ingen billeder af det endnu - men det kommer :wink: )

 

 

ankerspil.jpg

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Så blev jeg endelig færdig med kahytten, det har været noget af en omgang, en stor del var overstået men man bliver aligevel overrasket over hvor meget der mangler når man skal gøre tingene helt færdig :eek: . Jeg fik monteret vindues-kanter af ubehandlet teak, de skjuler montering af persiennerne og dækslys samtidig med at de bære designet fra cockpittet vidre ind i kahytten. Fik også monteret glas-holdere, forsk. hylder og indkøbt puder mv. Kistebænke, lys og el fik jeg overstået i sidste uge så det var på plads.

Man siger det smukke ligger i detaljerne - det gør tiden også :smash: ... For en "detalje-mager" som mig er der dog kun en vej... :yesnod:

details82.jpg

Lidt billeder fra start til slut..

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Har opdateret web-siden over de seneste dage så projektsiden nu er inddelt i måneder og man kan gå direkte til de seneste billeder og ikke behøver at se dem (igen) fra de forrige måneder. :wink:

http://skilsoboats.com

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Hey og tusind tak, jeg er glad for at mine "skriblerier" kan bruges til noget - :smiley:

Glæder mig efterhånden til at de også kan komme til at kunne skrive lidt om andet end det der foregår i en værftshal :smash:

 

More to come...

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...