Uffe Svart 26.Februar.2013 Del på Facebook Svart 26.Februar.2013 Flot ! ! Giver en masse inspiration! Sitér dette innlegget Link to post
Sammy Barsom Svart 10.Mars.2013 Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 Hej Peter, Tack för all arbete du lägger ner, du får oss andra att verka lite lata och samtidigt mycket inspirerande att följa. Jag har en fråga finns det bågen ritning på Skilsö 23, har en som du säkert förstår. Tack för ett kanon sida. Sammy i Sverige Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 22.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Takker for de dejlige tilbagemeldinger, det luner midt i alt arbejdet Det har været utrolig koldt her nede i København i både feb. og marts, og det har selvfølgelig forsinket arbejdet lidt. Det er dog tid til en ordentlig opdatering, for der er sket meget siden sidst. I øjeblikket køres to projekter, nyt oliefyr og ny styring. Det nye oliefyr Wallas d2,2 er lidt kraftigere end det gamle, hvad der også gik op for mig var at det er en god del større og pladsen ude agter er meget trang. Det er ikke bare selve fyret der er ca. 1/3 større, det er også slangerne. Der er to tilslutnnger, de er hver 7,5 cm. i diameter - den gamle var bare 5,5 og der var kun 1 . Nåmen det var jo bare at komme i gang: Wallas bruger et andet indsugning/afgasnins-system end Eber, hos Wallas laves denne tilslutning i en slange, og med en ekstern sammenbygget ind/udsugning (midterste billede). Til højre ses slanger mv. For at kunne komme til og få plads til monteringen måtte både ledninger og lænsepumpe-tilslutninger afmonteres, og slager måtte i nogen tilfælde forlænges... Hullet til afgasning måtte gøres større, det er altid en udfordring at gøre et eksisterende hul større, men det kan gøres ved at banke noget træ fast i det gamle og bruge det til centrering af bordet. I midten ses den nye ind/ud-sugningsslange til udstødningen, to rf-slanger i forskellig diameter sættes sammen, den inderste lidt længere end den yderste så man kan montere. Det er et af de værste monteringsarbejder jeg har været ude for - Ingen plads, og genstridige slanger der ikke ville på plads, og når man så havde fået dem på plads - så sprang de af inden man kunne nå at spænde spændbåndene. På billederne kan man se at der absolut ingen plads er Jeg forsøgte flere monteringer, da der ikke er plads til selve oliefyret foran ror-stammen, skal det sidde ude i styrbord side, men kan ikke komme ret langt ud på grund af skrogformen og slangerne - og i mange tilfælde kan man intet se... Det lykkedes dog til sidst Selve styringsenheden til fyret er nemt monteret, det tilsluttes via et multistik og kablet kan uden problem trækkes ligesom til det gamle fyr. Det var alt for nu.... mere om styringen senere... Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
pam Svart 23.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 Da nu styringen er skiftet, skulle den gamle auto-pilot også ud, den har drillet de seneste 2 år. Jeg valgte den samme type i en ny og opdateret version Raymarine SPX5R Sport Pilot. Den nye version betjenes via display og SeaTalk, så der skulle placeres et display mere end de 3 der var i forvejen. Konklusionen blev at det ene måtet væk, og det blev den analoge fartmåler. Alt blev herefter koblet sammen (hvad det ikke har været før) via SeaTalk. Alle dele er med i pakken - næsten, man får brug for strømkabler og ekstern kontakt. Selve "drive-unit" er lidt overraskende tungere end den gamle. Til højre, afmontering og flytning af de "gamle" displays for at gøre plads til det nye. Selve monteringen gik relativt smertefrit, og pilot-motoren passede fint på den nye styreboks. Selve calibrering og test kan først ske når Skilsøen igen er i vandet, men lige umiddelbart ser det ud til at alt er tilsluttet som det skal. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
pam Svart 25.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2013 Og så går man her og får vældig lyst til større båd, hvad er nu det.... Det er vist det man kalder 3-fods-sygen der har indfundet sig... Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Uffe Svart 25.April.2013 Del på Facebook Svart 25.April.2013 Du kan da ikke nænne at sælge den nu Håber på en god sommer, - søsætter på lørdag. Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 25.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2013 Hej Uffe, Håber også på god sommer her - vi trænger jo, tror faktisk at den skal afsted selvom jeg ikke er helt glad for det. Det er lidt mere plads jeg er ude efter, tænker Nidelv 26.... Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
pam Svart 16.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2013 Da blev det sidste dag med Skilsø´en der nu er sendt afsted på nye eventyr Lidt vemodigt efter så mange år... .... men nye udfordtinger og et nyt prosjekt venter.... mere følger... Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Møkkalasset Svart 16.Mai.2013 Del på Facebook Svart 16.Mai.2013 PAM. I det jeg nesten blir vemodig over at du har solgt ditt livsverk, verdens mest påkostede og oppgraderte Skilsø 23, så ser jeg frem til å følge deg i ditt neste prosjekt. Jeg var også (etter min Fram 25) lenge overbevist om at Nidelv 26 skulle bli min neste båt, men det var til jeg kikket på Agder 840. Nidelven er originalt bedre på finish enn Agder, men du kommer i alle tilfelle til å bygge om det meste, og da kommer du til å til å få en meget bedre båd med Agder. Bedre i sjøen, uendelig bedre på plass, (320 cm bred), en "full size" akterkabin, med mere. Brukt Agder 840 kan du få fra under 200 K, men da er det et "Pam-projekt". Uansett, lykke til med ditt valg. Tror jeg har hele Baatplassen med meg når jeg sier at vi gleder oss til fortsettelsen på ditt båtliv. http://www.finn.no/finn/boat/used/result?keyword=Agder+840&sort=2 Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 16.Mai.2013 Del på Facebook Svart 16.Mai.2013 Du godeste! Det er næsten som om du har solgt et stykke af dig selv, så meget arbejde som du har lagt i det! Men trefodssygen er ikke sådan at slippe af med, så held og lykke med med det næste projekt. Vi glæder os til at følge med! Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 17.Mai.2013 Del på Facebook Svart 17.Mai.2013 Håber Du har solgt den godt. Den nye ejer får en fantastisk velplejet Skilsø. Glæder mig til at følge dit næste projekt Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 18.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2013 Tak Møkkalasset, MajorAndy og Uffe for de meget pæne ord, jeg er glad for at så mange har fulgt Skilsø´en gennem de seneste år, og forhåbentlig har det givet lidt inspiration til egne prosjekter. Det blev en Nidelv 26 til mig som jeg ser gode muligheder og som forhåbentlig kan holde i mange år Den nye prosjekttråd om Nidelv 26 har jeg startet her Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.