Jump to content

Tråden for Scand Nordic/Scand Eiere


Heram

Recommended Posts

Dere med Nordic og Adriatic er kanskje klar over det, men disse båtene produseres idag av Jønnevald Båt.

Mulig de kan hjelpe hvis dere mangler noe....

 

Det står bl.a. følgende under Nordic:

 

"Det vil om ikke altfor lenge bli utviklet en ny badeplattform til denne båten.

Den vil være betraktelig større en den tidligere originale og være mer tilpasset for montering av ankervinsj."

 

Sikkert ikke aktuelt for noen, men jeg bare nevner det siden jeg har sett det. Den setningen har forsåvidt vært uendret veldig lenge.

Link to post
Share on other sites

Hadde en 85 mod. Baltic i ni år. Denne hadde en Volvo TD70 lastebilmotor. Mye problemer med denne motoren, så i 2005 satt jeg i en Iveco 330 hk. Suveren motor til denne båten! Motoren var nedjustert til 270 hk. (Light duty) Marsjet på 2300 rpm, hadde da ca 20 knop. Gjorde 26 knop på fullt ved 2700 rpm.

baatpuss.jpg

 

I 2007 kjøpte vi en 2006 mod Baltic med Yanmar 290 hk. En suveren båt, ligger en del på nettet til en fornuftig pris. Mye båt får pengene! Salongen oppe er bedre enn den beste flybridge. Solsengen oppe på aktercabin ble mye brukt. Pantryen nede er noe av det beste man får i båt idag. Var kjempefornøyd med denne båten, men etter 20 år med kalesjebåt har vi nå kjøpt oss en lukket båt.

img_6164.jpg

img_6153.jpg

Link to post
Share on other sites

Legger ut noen bilder så dere kan se hvordan det lå an med båten sist jeg var innom (ca 3 uker siden)

 

OBS OBS, IKKE mye som minner om sommer her, så alle sarte sjeler, se bort!!! :giggle:

 

Kjekt med 4x4!

015.jpg

Men det skulle jo ikke være SÅ mye snø der...!!!

020.jpg

Skuta i ett hav (av snø...)

026.jpg

Bom fast...

025.jpg

Skippern måker som en helt...

035.jpg

Om bord etter 1-1,5 times kamp mot snøen...

037.jpg

 

 

Ble en grei dag til tross for alt slit, innom Maritim å kikket litt på mye en skulle hatt, knall vær...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...