Jump to content

Tråden for Scand Nordic/Scand Eiere


Heram

Recommended Posts

Var der i 5 timer og rakk kun gjennom 1 hall, så rakk dessverre ikke innom Scand standen :confused: men må virkelig si meg imponert over vestlandsbåtene!

 

Ellers så var jo Marex 370ACC litt av en båt også! Hyggelig selger som tok seg tiden til å slå av en båtprat og vise litt rundt selv om det var helt på tampen av en hektisk dag! Likte virkelig kalesje løsningen på den, da du nærmest kunne kaste kalesjen opp så var det liksom i orden... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Den har rund salong nede. Baug og hekketruster,kartplotter og vhf. Yanmar 290hk.L -salong. Fryseboks oppe kjøleskap nede gassovn og plater. ankervinsj fjernstyrt.trimplan Pris i 2007 var 1.3mil. Idag er prisen uten eksrautstyr. er 1.590mil. Litt av et prishopp. Synd for nye kunde fint for meg,hvis jeg kan få være egoist. Førersete er fra en scan 36 det anbefales. :yesnod:

Redigert av Scan Baltic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Samme her hehe Startet min "karriere" ca 6 mnd gammel i en snekke(?), for så å bli med i Nidelv 18, Scand Classic, så en Scand Baltic som etterhvert har blitt ønsket mitt (eller vårt som det nå heter hehe) før foreldrene mine gikk over til hytte.

 

Da måtte jeg starte for meg selv og kjøpte da en Hanto 22 før jeg oppgraderte til en Hanto 24 året etter..

Hadde hanto 24'en 2 sesonger før kjøpet av Nordicen i Januar :yesnod:

 

 

Så du kan prøve å tenke deg hvor lange dagene føles nå!!!

Link to post
Share on other sites

Ser til stor forundring at scand skrives uten "d" :confused:

 

I tillegg skrytes det av saga båter! Hvor er stoltheten av å være scand-eier i denne tråden.

 

Scand 29 baltic er en 29 foter, skal dere sammenlige båter. Så hold dere til båter i samme str. (tidligere tråder)

Selvfølgelig er en 37 foter eller en 53 foter finere enn 29 fot`r. Men saga 31=nei takk.

 

Dette er min mening, og jeg er en stolt scand baltic eier :flag:

Redigert av litt peiling (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser til stor forundring at scand skrives uten "d" :confused:

 

I tillegg skrytes det av saga båter! Hvor er stoltheten av å være scand-eier i denne tråden.

 

Scand 29 baltic er en 29 foter, skal dere sammenlige båter. Så hold dere til båter i samme str. (tidligere tråder)

Selvfølgelig er en 37 foter eller en 53 foter finere enn 29 fot`r. Men saga 31=nei takk.

 

Dette er min mening, og jeg er en stolt scand baltic eier :flag:

 

Det er båter vi prater om, ikke religion.Beklager hvis du føler deg støtt.Heretter skal jeg bruke Scand.Ikke sett spørsmålstegn ved min stolthet vedrørende Scand Baltic. Jeg ser ikke problemet ved og diskutere andre båter og drømmer. Hilsen en kjempestolt Scand eier. Er det rart det er krig i verden makan :cheers:

Redigert av Scan Baltic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Samme her hehe Startet min "karriere" ca 6 mnd gammel i en snekke(?), for så å bli med i Nidelv 18, Scand Classic, så en Scand Baltic som etterhvert har blitt ønsket mitt (eller vårt som det nå heter hehe) før foreldrene mine gikk over til hytte.

 

Da måtte jeg starte for meg selv og kjøpte da en Hanto 22 før jeg oppgraderte til en Hanto 24 året etter..

Hadde hanto 24'en 2 sesonger før kjøpet av Nordicen i Januar :yesnod:

 

 

Så du kan prøve å tenke deg hvor lange dagene føles nå!!!

 

Ja, dagene blir lange,altfor lange.Jeg har tenkt sørlandet og svenskekysten i år.Hytte hva er det for noe tull :giggle: . Etter båt byttetakten din passer det neste år og legge inn bud på båten min...... unnskyld vår. :yesnod: Kan hende vi treffes på sjøen vi Scand eiere som også ser på andre båter fysjom. :cheers:

Link to post
Share on other sites

 Har ikke Scand selv, men en annen båt bygget i Grimstad, nemlig en eldre Joda 8100. Men synes jeg måtte innom denne tråden da jeg selv bor i Grimstad og dermed midt i riket til Scand, Joda og Marex. De blir jo produsert vegg i vegg på Hasseltangen her i kommunen. 

 

Hvis det er noen interesse, så har jeg her linket til en artikkel om Scand i dagens lokalavis.

Link to post
Share on other sites

Ble litt skuffet i dag...

Var i kontakt med "nye scand" som de heter og lurte på pris på nye puter til min 7800 Tropic.

Og da måtte han ringe meg opp igjen fordi han ikke fant prislisten...

Hmmm .. vente vente vente vente.... isj...

Ellers så fikk jeg solgt min gamle VP 271C i dag.

Link to post
Share on other sites

Jo bedre sengen er jo dårligere er formen, men jo verre sengen er, desto bedre er formen dagen derpå? :) hehe

 

Men har lurt litt på å dra til med en overmadrass til sengen bak i og med at frua har lang rygg og ryggproblemer ligger til familien hennes

Noen som har dette i sin evt erfariner med noen som lager dette?

 

Har også lest om de som har/får fuktighet i madrassen bak? Noen av dere andre som har opplevd dette?

 

Hvordan er de originale putene å ligge på?

Redigert av Heram (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...