Jump to content

Tråden for Scand Nordic/Scand Eiere


Heram

Recommended Posts

Hei Heram!

 

Utrolig strøken Nordic du har der. Vet du forresten hvor dørkplatene ble kjøpt? Forstår det slik at de allerede var der da du kjøpte båten.

 

Sitter selv på en 1986 Scand 32 Atlantic og vurderer selv å bytte dørkplatene. Kun et problem med denne modellen er at gulvflatene ikke akkurat er kvadratiske og vurderer derfor å få noen til å gjøre det profesjonelt for at platene matcher bra. Hvis noen har gjort dette før tar jeg gjerne imot forslag.

Link to post
Share on other sites

Hei dere!

 

Dette var veldig fint å finne. Har vært eier av Scand Nordic 27 HT siden 1984.

 

Har vel hatt våre opp og nedturer i denne iløpet av 26 år :yesnod:

 

Siste motor: fordsabb 225Hk. PRM1000 gear - 1.5:1

Marsjer på 20knop v/2100-2150 rpm. Forbruk foreløpig ukjent.

 

Snart båtpuss.... :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei Heram.

 

 

Vel dette er tredje motor.

Har alltid hatt fordsaab og er veldig fornøyd med de. Jeg har alltid hatt brukte motorer.

Husker ikke nr på de forrige, men de var 180Hk. Tror begge går i andre båter den dag i dag.

 

Den første ble slitt, men gikk fint. Den andre var ok, men ble byttet mot 225Hk mye fordi dette måtte bli morsomt.

Denne kan vel yte 270Hk ved turbo og pumpe skifte/justering. Muligheten er der.

 

Elektrisk toalett er installert.

Pussig nok har jeg ikke ankervinsj og baugthruster.

Har vært på nippet til å bytte båt ganske lenge så å investere i dette har ikke blitt gjort av den grunn antar jeg, men skal jeg ha båten videre

må nok dette inn sammens med nytt kjøleskap.

 

Ellers har jeg en lekasje ved roret, så hylsen og ror må nok ned når varmen kommer.

 

R

Link to post
Share on other sites

Har det samme på min, har du smurt der regelmessig?

 

Lurte på å skifte ut kjøleskap i min også, til ett større, men kan ikke helt se at det går, så er inne på taken med en ekstra kjøle/fryseboks fra Isotherm

 

Ligger en Atlantic i min hjemmehavn med En Ford 2728TIM som yter 275-300hk, er det samme som du har i din?

Link to post
Share on other sites

Nei, det står på styrbord side mellom stikk og salongen... Står ett 50L skap der, men er ikke plass til noe større?

Så det lå en 99' modell ute, i den var det 130(!)L skap i, men her må veggen mot stikken være flyttet bakover og "bordplaten" være større

Link to post
Share on other sites

Ellers har jeg en lekasje ved roret, så hylsen og ror må nok ned når varmen kommer.

Dette må jeg også til med i år....

 

:headbang:

 

Det er visst derfra det kommer.

:headbang::headbang:

 

Dessverre leste jeg innlegget for fort, og pga. fortsettelsen i det siterte innlegget trodde jeg det var mer jobb enn dette sitatet. Når anledningen kom var det veldig dårlig tid, så jeg gamblet på at det hadde vært gjennomføringene bak der som hadde skylda.

 

:headbang::headbang::headbang:

Redigert av arnearmoa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har hatt en baltic 84 model med TAMD40 som jeg bytte inn hos Scand for 4 år siden med en 2002 modell 360SE med 2xKAD43.

Synes balticen var under motorisert med TAMD40 motor, bør nok ha en 200hk .

Har vært veldig fornøyd med 360 jeg har nå, men den kommer nok til salgs i løpet av våren, pga unger i "feil" alder :-(

Nye scand har jeg vært i kontakt med flere ganger; kjempeservice

Link to post
Share on other sites

Ser i tråden at vi er en del som er blit stolte eiere av Scand båter i løpet av vinteren/høsten.

Vi kjøpte en Scand Baltic 2006 mod med 290hk i slutten av september fikk testet den to helger før opplag.

Så nå venter vi bare på isfri havn og masse turer i "ny båt".

 

nye_eialin_001.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...