Jump to content

Tråden for Scand Nordic/Scand Eiere


Heram

Recommended Posts

Svart (redigert)

Å ja, det skal være sikkert, ser det går riktig vei nå om dagene, vi har strålende sol på dagen, snøen begynner å smelte, men det er fortsatt kaldt om nettene...

Går hvertfall riktig vei, så håper å kunne starte båtpussen i påsken :yesnod:

 

Og takker så mye for trøstende ord Tommy :cheers:

Redigert av Heram (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvor mange knop holder du. God sjø. :eek:

 

Rundt 15 knop tror jeg det var. Ja Scand 26CC med smalt og langt skrog er utrolig fin i sjøen.

Båten er ikke så bra i dorgefart, men da er det bare å senke trimflaps samt trimme drevet nedover, det hjelper. Har i tillegg baugpropell, gjør alt så mye enklere med en båt med så flat bunn (som en melkekartong på vannet).

 

Har hatt båten i 10 år nå, vurderer å gå over til Scand Baltic etterhvert, men tiden får vise.

 

Har ikke jobbet noe med båten i vinter pga at flysimulatoren(e) tar mye tid. Sjekk denne linken. :crazy:

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Hei. Heram. Det ble handel så nå kan jeg kalle meg en stolt eier av Scand Classic. Classicen var fin. Trenger en grundig vask. Motoren (perkins 57 HK) var i meget god stand. Noe skott interiør i cabin må fornyes. Gleder meg til å begynne. Båten kommer til risør 9 april. JIPPI

Link to post
Share on other sites

Hei. Heram. Det ble handel så nå kan jeg kalle meg en stolt eier av Scand Classic. Classicen var fin. Trenger en grundig vask. Motoren (perkins 57 HK) var i meget god stand. Noe skott interiør i cabin må fornyes. Gleder meg til å begynne. Båten kommer til risør 9 april. JIPPI

 

Gratulerer Risør2 så mye med ny båt! Da gleder vi oss til å se og høre om den :)

Link to post
Share on other sites

Kan jo ikke være helt sikker på hvor mye den forlanger ,men nå slipper jeg jo en 4 portet gasser med tanke på at jeg har en 5.7L 270 hk i den i dag.

og sist sommer var jeg på tur ned til Kristiansand og med utgangs punkt i fra F.stad så kom driftskostnadene på 9000 for 3 ukers båtferie....

Link to post
Share on other sites

Hej. Jeg har lige købt en Scand 32 Atlantic årgang 84 med en Tamd 40B. Jeg lurte på hvad i som scand ejere har som topfart. Jeg var på prøvesejlads med næsten tomme tanke og der gik den 9 knob på sumloggen. Motoren er den måske lagt i senere da brændstofsforbruget var for stort med en 200+ hk diesel motor. Hvad er jeres erfaringer?

Jeg har ikke nogle billeder pt, men hvis i har nogle som kan give inspiration til kommende opgradering. Har evt nogle ting man skal være obs på er jeg modtagelig for dette også så jeg ikke skal rende panden mod en mur. På forhånd tak

Hilsen Jan :flag_da:

Link to post
Share on other sites

Hej. Jeg har lige købt en Scand 32 Atlantic årgang 84 med en Tamd 40B. Jeg lurte på hvad i som scand ejere har som topfart. Jeg var på prøvesejlads med næsten tomme tanke og der gik den 9 knob på sumloggen. Motoren er den måske lagt i senere da brændstofsforbruget var for stort med en 200+ hk diesel motor. Hvad er jeres erfaringer?

Hilsen Jan :flag_da:

Med en 158 hk så marsjer man med 12-13 knop med en Scand Baltic. Må nok ned i 9-10 knop på en Atlantic. Det går en del Atlanticer med 217 hk Perkins. Bruker da uforholdsmessig mye drivstoff på å presse båten opp i en marsjfart på 15-16 knop. Har en kollega som har en Atlantic med en 370 hk Iveco. Han påstår at han marsjer rolig på 19 knop og bruker da 35 liter i timen.

Redigert av Tommy_H. (see edit history)

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

Link to post
Share on other sites

310 Open var litt av en båt ja!!! Kanskje den som overrasket mest ?

 

Jeg må være enig med deg der.Det var en perle.Jeg var innom Scan sin stand mange oppi Balticen men ingen selgere. Ikke imponert. Det var rart å være på standen til Scan og ingen Håkon,savnet den blide båtselger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...