Jump to content

Hva mener du er verden peneste fritidsbåt


:båt1

Recommended Posts

Ække trawlere bare for gamle gubber da ? :wflag::giggle:

 

Din jupling. Husk at du er knapt tørr bak øra enda.... :fishing:

 

Ja unnskyld :sweat: ser at dette var et klart overtramp :wflag::lol:

 

Godtatt.

 

Sees vi i påsken ligger esken med kamera ombord. Du trenger en SD-brikke!!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Din jupling. Husk at du er knapt tørr bak øra enda.... :fishing:

 

 

 

Godtatt.

 

Sees vi i påsken ligger esken med kamera ombord. Du trenger en SD-brikke!!

 

hahaha - supert Astor, vi snakkes :seeya:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Norsk bygd Skorgenes - den har jeg ikke sett. Har du bilde?

 

K.J. Skorgenes Båtbyggeri holdt til på Vestnes i Møre og Romsdal.

 

Båtane dei laga blei vel sett på som å væra blant det beste som var å få.

Tresfjord 26,28 og 29 for å nevne nokon.

Formene til disse ble solgt til Sverige http://www.westfjord.com/foretaget.asp?visa=omforetaget Det samme med Nova og Ultra som også ble bygget på Vestnes.

 

Kan nevne att eg har sidan 1983 har hatt ein Tresfjord 28 som eg er storfornøyd med.

Redigert av Vanisian (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Av seilbåter finnes det utrolig mye pent..

 

Men motorbåter... Det er ingen motorbåter som slår snekken jeg er oppvokst ombord i. Hver sommer hele barndommen min var hele familien på tur i denne. Denne båten tålte alt. Når hurtigbåtene ble innstilt, satte vi baugen mot bølgene. Men tro meg. Tre meter høye bølger i baugen på denne er ikke behagelig :giggle: Vår gode gamle Nidelv 24 som desverre ble solgt i 2005. Nå ligger den igjen til salgs på finn.no. I Oslo! (Stakkar båt...! :wflag: )

04_-915087000.jpg

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

kjøp den tilbake da vel

Nei. Epoker i livet må ta slutt. Jeg solgte Junkeren min som jeg var kjempeglad i, i høst. Solgte helt uten mål og mening.. men følte det var et godt tidspungt å selge på. Det er farlig å bli for glad i ting... Nye utfordringer må slippe til.. :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

kjøp den tilbake da vel

 

min gammle Sjømann tåltr også alt for mye den var en god gjærriknærk

Hvis du og Seilaren synes Nidelv 24 og Sjømann 22 er gode sjøbåter kan dere umulig ha vært ute i særlig stor sjø... Værre yoghurt-beger skal man lete lenge etter.

 

Men ei hvalerbygd tresnekke, ho tåler sjø!

bp1.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

jeg liker denne jeg. 183 knop.

http://www.youtube.com/watch?v=gWSXJBE6iWY&feature=related

 

Men skal man være litt mere realistisk så.... :lol: Den har luftdempet cockpit som sikkert er praktisk i 113 knop.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Velger å tolke temaet som fritidsbåt i den forstand at fritidsbåt er noe som ikke erstatter hus og hytte, eller krever kystskippersertifikat med mer :wink:

 

Nå er jeg litt partisk, i og med at jeg selv eier det jeg synes er den peneste fritidsbåten man kan ha per dato, Goldfish 29 med D-max diselmotor. Den er ekstremt enkel å ha med å gjøre. Kan lett trekkes opp på henger/settes ut av en person. Den har en enorm rekkevidde i forhold til størrelse (330 liter tank), bruker litt under 1 liter per knop i timen (uansett hastighet) og ergo veldig rimelig i drift med norske dieselpriser. Den er stillegående. Hatt hatt både små og store båter tidligere, med utenbords (2- og 4-taktere) og innenbordsmotorer. Denne er den med mest behangelig motorlyd.

Man kan putre rundt i 4-6 knop eller "fly" avgårde i 50-55 knop med 4 personer + bagasje. Det er plass til to i kabinen om man skal på overnatte en dag eller to. Solplass til 4 stykk, 2 foran og 2 bak. Den takler f.eks. Trondheimsfjorden ekstremt bra og vært ute i røft vær utenfor Hustadvika uten problemer.

 

goldie_setervik.jpg

 

Redigert av Quaoar (see edit history)

Link to post
Share on other sites

Den peneste må være denne! :rolleyes:

 

03072010063.jpg

 

Wiksten 36 plattgatter i lerk og afromosia

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...