Jump to content

Hva mener du er verden peneste fritidsbåt


:båt1

Recommended Posts

 

Fritidsbåt?... Kremt....

Mye fritid og enda mere penger så kanskje.... (ikke så lett å seile alene, eller få plass til i norske gjestehavner vil jeg tro.)

 

Verdens _peneste_ fritidsbåt... hmmm... jeg har en nevø som mener at Elias er veldig pen båt, men den er kanskje ikke så veldig praktisk for en A4-familie.

 

Er man singel, har dårlig råd og veldig lite fritid, finnes det mange _Pene_ kajakker.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Smaken er som baken.... mye fint her... og mye mangler.. Både fra seilbåer og motorbåter...

 

Her er en motorbåt som sikkert paser inn i denne tråden..

 

normal_Ferretti-SportRiva-56-mg-07104162853.jpg

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Fritidsbåt?... Kremt....

Mye fritid og enda mere penger så kanskje.... (ikke så lett å seile alene, eller få plass til i norske gjestehavner vil jeg tro.)

RSL

 

Nå er spørsmålet verdens peneste og det var vel ikke satt noen kriterier.....Da snakker vi vel ikke akkurat penger eller praktisk i bruk eller kansje noe en selv drømmer om........

Noen yrkesbåt/arbeidsbåt er vel ikke en J-Class akkurat, selv om det sikkert er litt av en jobb å seile dem :yesnod: .......

Det er vel en fritidsbåt da eller? Pene er de i alle fall, noe av det vakkreste båtverdnen har sett påstår mange med meg.

Trodde jeg ville få med meg flere på det.

Link to post
Share on other sites

http://www.luxuo.fr/wp-content/uploads/riva-aquariva.jpg

 

http://0utf0x.net/bildearkiv/2009/04/09/Riva-Aqua...-Super001-q.jpg

 

http://universeofluxury.com/wp-content/upl...08/12/yacht.jpg

 

dette er noe jeg kunne tenkt meg å brukt penger på om jeg var milionær.. utrolig pent.. kvalitet stil og sjel, selv om ikke skrogene er av tre lengre da

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

synes vel at mange av de amerikanske båtene som omtales som modern classics scorer hakket høyere på scalaen enn mange av de norske og europeiske.

 

Se f.eks. Spirityachts - her er det både seilbåter og et par motorbåter som bør falle i smak.

 

Generelt synes jeg at mange amerikanske båter er både penere og bedre bygget enn de europeiske konkurrentene - men da tenker jeg selvsagt ikke på hunter og andre billigmerker - når det er pengene som styrer blir vel byggekvaliteten nokså begredelig uansett hvor det bygges.

 

Et annet verft som bygger pene båter er nederlandske K&M - dog prisen er litt stiv.

 

Se K&M, og sjekk spesielt ut Bestevaer 2 - den så jeg på Azorene, og den så ut som en tanks på vannet. Inni derimot, er den et smykke. Akkurat en sånn er vel kanskje drømmebåten min. Men den er som sagt litt stiv i pris...når man nærmer seg 10 millioner kan man vel kreve en del...

Redigert av EspenH (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Siden 2004 har Skorgenes produsert båtene i sitt produksjonsanlegg som ligger i Litauen. Anlegget er 100 % norskeid og ledet. Fabrikker er på 5000m2 med ca 100 ansatte arbeidere. Her er eget snekkeri, plast samt lakkerings verksted.

At det er norsk ledet er viktig mener jeg. Jeg var borti en fabrikk i Polen en gang. Den var svensk eid og svensk ledet og alle produkter ble utviklet i Sverge og solgt fra Sverige. Men det ble ikke sagt at varene var svensk produsert.

 

 

Gjør noe smart her og kjøp den nederste :yesnod: Har en del mere utstyr her samt finere med tre på dekk og akter :tongue:

den øverste er en Grand Tornado 32 den nederste er en Khamsin 35. 35 finns i to varianter. Den er ikke så stygg den med litt kortere sofa heller

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Riva Aquarama

 

Helt enig! Direkte upraktisk til mitt bruk og derfor ikke aktuell for kjøp, men noe av det nydeligste som er laget til fritidsbruk. Ellers har jeg sansen for Nelson båtene, skikkelig solide saker som tåler det meste. Men verdens peneste er de langt fra...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Når Riva kommer opp må jeg si at det finnes et litet "snekkerverksted" i Bergen som heter Dolvik som ikke er helt bak mål heller.

 

speed%207_0.jpg

 

en dag jeg bare skal ha båt til meg selv og jeg ikke bør tenke noe på hvor lenge pengene skal rekke (hvilket betinger en tlf fra Hamar) så skal jeg ha en slik

Link to post
Share on other sites

synes vel at mange av de amerikanske båtene som omtales som modern classics scorer hakket høyere på scalaen enn mange av de norske og europeiske.

 

Se f.eks. Spirityachts - her er det både seilbåter og et par motorbåter som bør falle i smak.

 

 

Jeg er veldig enig i at Spirit Yachts er flotte båter. Nå er vel ikke de amerikanske, men britiske..... Personlig er jeg ikke fan av hverken amerikanske biler eller båter jeg, da....

Link to post
Share on other sites

heisann - det har du visst helt rett i, gikk visst litt fort i svingene der ja...

 

Jeg er heller ikke fan av amerikanske biler, men jeg har ikke den samme reservasjonen for båtene. Da vi var i karibia så jeg mange amerikanske båter som både var flotte å se på og som var meget godt bygd! Uansett må man vel vurdere hver enkelt båt, og ikke slå alle over en kam, bare fordi de er bygget i et bestemt land!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...