Jump to content

Prosjekt: Halco 16,5


Anders_K

Recommended Posts

  • 3 måneder senere...

Da er det på tide med litt oppdatering igjen her..

Siden sist er det kjøpt ny motor til den, en -97 Johnson 90hk skal få skubbe i år.. Denne har både powertrim og stålpropell så er spent på hvordan det vil gå.. Håper å klare 40+ knop i år mot 34 med gamle Mercury 6`eren..

Har og begynt å lage vindskjerm til den, er nesten ferdig, må få satt den opp og skaffe vinduer..

Skal og lage benk bak, har planen klar på hvordan dette skal gjøres så får vi se om det lar seg gjøres.

Skal ned no og jobbe så kommer noen bilder senere :smiley:

 

Bredo: skal love deg den er morsom, tror den skal bli enda morsomere i år..:smiley:

Mvh

Anders_K

 

Prosjekt Halco

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Det har ikke blitt mye oppdateringer på en stund. Kan si det sånn at finn.no er en farlig plass da en Quicksilver 500 dukket opp til vetig pris ble den prioritert fremfor denne.

 

Har nå tatt avgjørelsen å selge denne båten da den ikke blir brukt og noen andre kan gjøre mer nytte av den enn at den bare står i nøstet og støver ned.. Båten er forsåvidt klar til å å taes i bruk, vindskjermen er ikke ferdig, mangler frontvindu og må monteres, men kan fint brukes uten. må sette i stolene, benk er laget bak og en motor trengs.

 

Båten selges til en fornuftig pris men er også åpen for seriøse bud, da den ikke må selges.. :smiley:

Kan også byttes mot Askeladden 14-2210 eller noe i den dur..

Redigert av Anders_K (see edit history)

Mvh

Anders_K

 

Prosjekt Halco

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei bra prosjekt tråd du har gående her ;)

eg er helt fersk med båtbygging og slikt så er endel eg lurer på, som feks kordan du bruker glassfiberen og ka produkter som blir brukt..som ka type glassfibermatter og herding?

også så eg du fjernet skummet..hvorfor ikke fylle inn med nytt skum? har selv fjernet dørke plater og tatt ut skum i min båt men lurer litt på ka fremgangs måte eg skal bruke..meste av treverk under dørken var råttent så bør vel gå gjennom det meste

Link to post
Share on other sites

Hei. Glassfiber er ganske lett å jobbe med, bare å blande polyester og herder (2%) røre dette sammen i ikke alt for store mengder om gangen og legge det på duken der du skal støpe.. :smiley: Dette får du kjøpt flere plasser, bla. biltema..

 

Ja og dette med skum ser neste ut for å være en evig diskusjon innpå her :wink:

Grunnen til at jeg fjernet det er som beskrevet i tråden fordi at skum som er i bunnen samler vann, som igjen gir mer vekt. Men den viktigste er at når det harde skummet ligger under dørken så forplanter slagene i kjølen seg videre opp gjennom skummet og tilslutt skjer det som var skjedd med min at dørken løsner som igjen gir vannintrenging osv osv....

 

Må lage prosjekttråd så vi kan se hva du holder på med :smiley:

Mvh

Anders_K

 

Prosjekt Halco

Link to post
Share on other sites

Hei. Glassfiber er ganske lett å jobbe med, bare å blande polyester og herder (2%) røre dette sammen i ikke alt for store mengder om gangen og legge det på duken der du skal støpe.. :smiley: Dette får du kjøpt flere plasser, bla. biltema..

 

Ja og dette med skum ser neste ut for å være en evig diskusjon innpå her :wink:

Grunnen til at jeg fjernet det er som beskrevet i tråden fordi at skum som er i bunnen samler vann, som igjen gir mer vekt. Men den viktigste er at når det harde skummet ligger under dørken så forplanter slagene i kjølen seg videre opp gjennom skummet og tilslutt skjer det som var skjedd med min at dørken løsner som igjen gir vannintrenging osv osv....

 

Må lage prosjekttråd så vi kan se hva du holder på med :smiley:

 

 

ja har sett noen how to på youtube..har ikke vert borti båt eller glassfiber før så har myye og lære..men har stor interresse for det så da lærer en fortere og ;) ja var vann i skummet i bunnen..og får ikke drenert det heller så har fjerna alt og tatt ut bensintank og alt. kan nok være samme grunn at det samme har skjedd med min båt og..det var heller ikke brukt skruer.. var spikret igjenn og da skal det vel ikke så mye til før det blir en glipe.. men ka med lydnivået i båten uten skum?

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Da kommer det en oppdatering med bilder her.

 

Planen var egentlig at båten skulle bli ferdig til sesongen 2011. 90 hk Johnson 97-modell ble innkjøpt. Vindskjermen skulle gjøres ferdig, og det skulle lages benk bak... Arbeidet var godt igang, benken bak var laget. Men en dag jeg satt og klikket på finn.no fant jeg en Quicksilver 500 til en fin pris. Denne ble kjøpt, Johnson ble satt på der og sesongen gikk.. Halcoen gikk litt i glemmeboken..

 

Men i år ble det bestemt av Halcoen skulle på sjøen. Johnson ble hektet på hekken, og vindskjermen ble laget ferdig og båten kom på sjøen.. :smiley:

 

IMG_0826.jpg

 

Vindskjermen

IMG_0835.jpg

 

Motoren

IMG_0833.jpg

 

IMG_0820.jpg

 

IMG_0816.jpg

 

IMG_0928.jpg

 

 

Det som gjenstår er å legge list på toppen av vindskjermen... :smiley:

 

Hva synes folket?

Mvh

Anders_K

 

Prosjekt Halco

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...