Bonus Svart 16.Juli.2018 Del på Facebook Svart 16.Juli.2018 skiftet impeller i septikutløpspumpa. Den gamle hadde bare to av åtte blader intakt. Ikke rart den virket dårlig Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 I går kveld var jeg utpå et par timer i solnedgangen. Nå har jeg under to timer igjen på jobben, så snart er jeg utpå igjen. Disse deilige sommerdagene må utnyttes! Og som jeg har skrevet før flere ganger: Jeg krysser fingra for at ikke alt det fine været er "oppbrukt" når jeg skal ut på båtferie i august. Til ut neste uke skal jeg i alle fall gjøre alt jeg kan for å være utpå hver eneste dag! En solnedgang i en Nidelv blir aldri feil... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
hanto1 Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Man skal jo ikke klage på været, men i år gikk det fra vinter til full sommer nærmest over natten. Vårpussen av en velbrukt helårsbåt har derfor blitt skyvd fremover i påvente av normalt vær ( som aldri kom) Fikk slippet forrige uke og polert innvendig mm i dag. Følte jeg laget snilespor ombord da maskinpolering var varmt! Godt å være ferdig. Klikk! Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Bestilt vimpelmast til ny-båten og ryddet gamlebåten til salg. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
shipahoy Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 (redigert) 24 grader og sol. Fin dag å ta service på varmeapparatet. Nå starter Wallas'en fint på et 1.3Ah batteri, uten noen synlig røyk, og varmer mye bedre enn før Bortsett fra glødespiralen og veken, så var apperatet godt som nytt etter 32 år ? Nå gjenstår det bare å montere det tilbake i båten. Redigert 20.Juli.2018 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Adec 530 Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Gått over gåen dynastarter. Nye lager i begge ender. Bare å glede seg til ventil sliping ettervært går ennå he he. Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 22.Juli.2018 Del på Facebook Svart 22.Juli.2018 Begynt oppgradering av det elektriske med en underlig blanding av frykt, undring, gremmelse, oppgitthet og andre underfundige følelser. Skjønner lite av tankegangen som er brukt ved tilfeldige installasjoner og historiske endringer. Da er det behov for opprydning. Thanks for inspiration @doctordre, I have been looking for something like your cable canal. Ended up with Biltema variant in plastic. Sitér dette innlegget Link to post
doctordre Svart 22.Juli.2018 Del på Facebook Svart 22.Juli.2018 Glad to be inspiring. Since you use this system. maybe this could be of help . it protects you wires and you could add wires afterwards. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 4.August.2018 Del på Facebook Svart 4.August.2018 Byttet Anchorlift vinsj akter. Årets modell passet i hullene, og kunne benytte eksisterende el-opplegg, så jobben var demontering og montering. Den gamle (fra 2004) var helt spist opp under dekk... Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 4.August.2018 Del på Facebook Svart 4.August.2018 (redigert) Montert ferdig armen mellom hydrauliske styrepumpa og roret, og klar for sjøsetting i morgen. Har brukt siste 1,5 uker på å bytte pakkboks og cutless lager. Mye demontering for å gjøre jobben. Har i alle fall lært mye av å gjøre det, og blitt godt kjent med båten. Redigert 4.August.2018 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 5.August.2018 Del på Facebook Svart 5.August.2018 Montert 2 stk. låsbare Dekksforskruvninger på Fuel tankene...... Sitér dette innlegget Link to post
ttyridal Svart 7.August.2018 Del på Facebook Svart 7.August.2018 Fiksa til en 12v lader for Mac. Gjenstår en elegant liten boks Sitér dette innlegget Link to post
Mgk Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 Idag har jeg kjørt igjennom litt systemrens på motoren, siden den blir for varm på full fart. Håper den blir bedre siden. Dette er da en innenbords motor 5.0L omc cobra. Den går bra å holder grei temp frem til jeg passerer 30-35mp/h. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 (redigert) On 8/7/2018 at 2:21 PM, ttyridal said: Fiksa til en 12v lader for Mac. Gjenstår en elegant liten boks Snedig! Har vært på jakt etter 12v-lader for mac'en min. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt omformeren? Redigert 14.August.2018 av scamπ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.August.2018 Del på Facebook Svart 16.August.2018 Hvert annet år service på toalettene. Rennovert to twist&lock Jabsco toalett pumper. Renset med eddikk. Nye pakninger. Det trengtes ? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 16.August.2018 Del på Facebook Svart 16.August.2018 Byttet glødesil på dieselvarmeren (Eber D4 Airtronic). Fire år siden sist, og dette er i lengste laget. Glødesilen var helt gjenkokset på den siden som vendte mot dieseldysa. Som følge av dette begynte varmeren å bli treg å få startet opp. Har nå satt opp bytte av sil hvert andre år i vedlikeholdsplanen, da skal varmeren kunne virke uten feilslag. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
ttyridal Svart 17.August.2018 Del på Facebook Svart 17.August.2018 On 8/14/2018 at 10:07 PM, scamπ said: On 8/14/2018 at 10:07 PM, scamπ said: On 8/7/2018 at 3:21 PM, ttyridal said: Fiksa til en 12v lader for Mac. Gjenstår en elegant liten boks Snedig! Har vært på jakt etter 12v-lader for mac'en min. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt omformeren? eBay, En slik en https://m.ebay.com/itm/DC-DC-150W-Step-Up-10-32V-to-12V-60V-Boost-Constant-Current-Power-Apply-Module-/161506793056 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 17.August.2018 Del på Facebook Svart 17.August.2018 ttyridal skrev 17 minutter siden: eBay, En slik en https://m.ebay.com/itm/DC-DC-150W-Step-Up-10-32V-to-12V-60V-Boost-Constant-Current-Power-Apply-Module-/161506793056 Jeg skjønte ikke helt hvorfor du trenger denne ? Den trenger vel ikke mer enn 85 watt max ? Hvorfor ikke bare bruke en vanlig DC-lader ? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 17.August.2018 Del på Facebook Svart 17.August.2018 Hentet nettopp en 2 kw dieselvarmer fra kina. Er med det meste, lcd panel, lyd demper og div moterings matriell. Så nå blir det montering og varme, men det blir til neste sesong. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Cabba2 Svart 18.August.2018 Del på Facebook Svart 18.August.2018 Problemer med kjølelampa på instrumentet på yanmar 3qm30 viksund 880. Har sjekket termostat men får feilml på instrument, skal lyse i alle lamper men lyser bare i oil, batt og ikke vann?? Må vell fin ut av det ellers en fin kveld i lødingen havn (hjertholmen) :) Sitér dette innlegget Link to post
jespebok Svart 19.August.2018 Del på Facebook Svart 19.August.2018 (redigert) Sydd en flenge i kapellet. Monteres senere i dag når solen varmer litt mere nede i båthavna. Skal også prøvemontere en liten varmtvannstank som jeg har fått for å se om det er plass. Kjekt å ha når vi er på lengere helge/ukesturer Går fort mot slutten av sesongen for oss som har båten i Dalslands kanal /Stora Lee. Redigert 19.August.2018 av jespebok (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ttyridal Svart 19.August.2018 Del på Facebook Svart 19.August.2018 On 8/17/2018 at 9:14 AM, Worry II said: Jeg skjønte ikke helt hvorfor du trenger denne ? Den trenger vel ikke mer enn 85 watt max ? Hvorfor ikke bare bruke en vanlig DC-lader ? Fordi jeg hadde en sånn dc-dc boost converter liggende :) Nei, trenger ikke mer enn 85 watt.. men man må også huske på å dele ebay-kina-watt på 2 (minst) for å få noe i nærheten av reell kontinuerlig effekt. (som regel altfor dårlig kjøler på de, blant annet) Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 19.August.2018 Del på Facebook Svart 19.August.2018 Lagt på sealer på teak platene til den nye åpningen i akterspeilet. Så bærer det til karlesjemakeren i morgen for å sy om litt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.August.2018 Del på Facebook Svart 19.August.2018 Pakket nyvaskede madrasstrekk, lazybag og ovn som skal monteres i bilen for neste tur i båten. Sitér dette innlegget Link to post
PerUlv Svart 19.September.2018 Del på Facebook Svart 19.September.2018 Sjekket tørr båt i bunn, åpen selvlensing, renset sluk, sjekket sjakler og fortøyninger (2 brest akter og 2 forut, 4 spring) og fendre på båt og brygge, tatt ned kalesje og på med havnepresenning for mindre vindfang. Første høststorm kommer nå. Det virker jo litt tidlig synes jeg. Det har allerede begynt å komme noen skikkelige vindkuler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.