FalconFantino 26 Svart 9.April.2019 Del på Facebook Svart 9.April.2019 Bunnsmørt? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.April.2019 Del på Facebook Svart 9.April.2019 Polert under fenderlist Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 9.April.2019 Del på Facebook Svart 9.April.2019 Sjøsatt! Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Chilli Solbris Svart 9.April.2019 Del på Facebook Svart 9.April.2019 Brukt den til praktisk utsjekk D5L med tre kandidater. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Guest Svart 10.April.2019 Del på Facebook Svart 10.April.2019 (redigert) Sitter her å griner litt og skriver salgs annonse til finn.no, ser det greit ut ? På bilde er det 200xs bakpå ræva, den er liten og søt iforhold til den som blir montert nå i disse dager. Skal få tatt noen nye bilder med den nye store motoren og filma litt når det skal prøvekjøres Meget spesiell og riktig modifisert Twister 24 med regestert tilhenger. Bare å sjøsette, så vri om nøkkelen. Forje eier gikk lei av å sitte i en varm cockpit, så han satte igang å bygde sommerbåt av den Gamle 3c båten til Espen Gulbrandsen. Når han hadde den så bygde han den om kontinuerlig. Dette skroget er luftsmørt, steglister er ombygd, tunellen er ombygd, den har fått vinger (oppå) og finner(under) bakpå pongtongene for bedre sidestabilitet i svinger og ved høy fart. det er hydraulisk skjørt, hydraulisk lift, hydralikk pumpene til lift/skjørt/powertrim står inne i båten, hydraulisk latham sidemontert styring, det er 2 ballasttanker som fylles av navigatøren med styrbord/babord spaker, pedal for å tømme ballasttankene, indikasjon's wire'r til lift og skjørt, Båten har blandt annet ny formsydd kalesje, nye bluesea stoler i alcantara, nye lensepumper, 2stk nye 54L bensintanker, nye bensinslanger, ny fotgass, nye trim/lift brytere på rattet, nytt ratt. Motoren er 2004 300x med torque master fatshaft 1.75:1utv. Powerhead'n er en 2000 300promax som er overhalt nå i vinter med bla 6 nye stempler, hona alle selynderne, flere nye lager, alle pakninger er nye, dyser er rensa og kontroll målt i benk, ny dynamoreim, nye bensin slanger, nye vacumslanger og alle vacumventiler kontrollert, nye tennplugger, ny impeller, ny girolje. Denne båten og motoren er det Værste av det Værste. Har vunnet flere NM og VM runder i sitt tideligere liv, men da med 200hk. Med rette personen bak spakene og rett propell, så topper den båten her lett 100knop. Kan ta innbytte/delbetaling i vannscooter, speedbåt, feriebåt, suv, pickup, atv Redigert 10.April.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 10.April.2019 Del på Facebook Svart 10.April.2019 Sjøsatt!! ❤️?☀️ Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Familiesnekke Svart 10.April.2019 Del på Facebook Svart 10.April.2019 @Sjøbliss; endelig; da er det vår; gratulerer :) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 16.April.2019 Del på Facebook Svart 16.April.2019 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Gabi Svart 16.April.2019 Del på Facebook Svart 16.April.2019 Fikk testet båten skikkelig for første gang siden vi kjøpte den i fjor etter sommerferien. Startet fra Vallø i Tønsberg kl 1330 igår og var fremme i Kristiansand gjestehavn 5 og en halv time senere. 23 knop i snitt. Var bra kjørevær omtrent ned til Arendal eller noe så måtte vi redusere fra ca 29 knop ned til 25-26 idet vi nærmet oss Lillesand og Kristiansand. Så er det krabbegir oppover igjen ila noen dager. Moro at alt jeg har skrudd på ila vinteren faktisk virket! Slik som septikktank giver og pumpe, tilkopling av Victron amperemetermåler (som ikke virket når motor var igang), kjøkkenvifte, ekstra hyller i kjøleskap, ladeuttak etc etc. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 16.April.2019 Del på Facebook Svart 16.April.2019 Sjøsatt Sitér dette innlegget Sushi Link to post
stickyfinger Svart 19.April.2019 Del på Facebook Svart 19.April.2019 Har mattet gelcoat som er fikset. Ellers har jeg begynt å skrubbe under vannlinja på opplagsplass uten innlagt vann. Eget prosjekt bare det.. Primer og bunnstoff på tirsdag! Sitér dette innlegget Link to post
lutt Svart 19.April.2019 Del på Facebook Svart 19.April.2019 (redigert) Byttet spoter (fra vanlig LED til LED med støtte for rødlys), byttet impeller, skrudd fast noe elektronikk (V3100 SOTDMA AIS) jeg ikke får brukt før om en måned eller to (venter på splitter). Med andre ord gaaanske langt nede på todolista. Men det viktigste jeg gjorde i dag var kanskje å observere at nabobåten, som er den eneste som sperrer meg inne før jeg selv kan sjøsette, begynte med stoffing i dag! Redigert 19.April.2019 av lutt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 19.April.2019 Del på Facebook Svart 19.April.2019 Ingenting. Jeg har allerede rukket å bli solbrent, og denne tidlige starten på sommeren varer erfaringsmesig neppe evig. Jeg smører meg derfor inn med både solkrem og litt tolmodighet før sjøsetting... Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 19.April.2019 Del på Facebook Svart 19.April.2019 Luftet båten på tur? Sitér dette innlegget Link to post
Heiaas Svart 19.April.2019 Del på Facebook Svart 19.April.2019 Sjekket i hagen om motoren ville starte etter vinteropplag, det gjorde den etter litt host og hark. Så bar det avsted til årets første tur på Ränken. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 19.April.2019 Del på Facebook Svart 19.April.2019 Kost oss på tur. Så ikke så galt ut nå i kveld. Prøvde også å bytte tennplugg på den lille jollemotoren for å få den til å gå på lavt turtall. Gjorde ikke noen forskjell. Må gjerne til å skru på forgasseren da. Hadde et håp om å slippe det. Har også slitt med at årene løsner på grunn av en tapp som glir ut av posisjon. Etter litt styr fikk jeg åpnet opp en gammel patron tec7 som lå under dørkplatene. Fylte hullet slik at tappen forhåpentligvis holder seg på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.April.2019 Del på Facebook Svart 20.April.2019 Montert Keel Shield på jolla. Sitér dette innlegget Link to post
stickyfinger Svart 20.April.2019 Del på Facebook Svart 20.April.2019 (redigert) Idag har jeg fullført den grufulle vasken av båten under vannlinja.. holder med 24 fot når man må ha med vann på dunker og skrubbe hele båten. Primer i morgen! Edit: Og selvfølgelig mattet de stedene jeg måtte gå over med gelcoat i går morrest. Redigert 20.April.2019 av stickyfinger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 20.April.2019 Del på Facebook Svart 20.April.2019 (redigert) Lakket siste strøket på dørken. b Redigert 20.April.2019 av Olevine (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.April.2019 Del på Facebook Svart 20.April.2019 Kiel Guard heter det visst. ? https://keelguard.com/ Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 20.April.2019 Del på Facebook Svart 20.April.2019 Fikk endelig vasket og impregnert kalesja. Prøver Extreme impregnering fra Bergen kjemi. Håper den fungerer bra. Fin kosejobb på påsketur. Sitér dette innlegget Link to post
svebe Svart 21.April.2019 Del på Facebook Svart 21.April.2019 Har montert kinavarmer... Sitér dette innlegget Link to post
lutt Svart 21.April.2019 Del på Facebook Svart 21.April.2019 Observert at nabobåten gikk på vannet, og at det dermed er ingen fysiske hindringer for sjøsettingen. Venter nå bare på at yarden skal få gjort polering :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.April.2019 Del på Facebook Svart 21.April.2019 (redigert) Alltid spennende å lage hull i båten Dette hullet var starten på å trekke coaxial til ekstern antenne til satellitt kommunikasjon. Måtte trekke kabelen to ganger... oppdaget da jeg var ferdig at jeg hadde glemt å tre på skroggjennomføringen for kabelen Jaja, det er slikt man lærer av Denne trekkefjæra fra Biltema funker bra https://www.biltema.no/bygg/elinstallasjoner/elektrikerverktoy/trekkfjar-stal-2000037629 Redigert 21.April.2019 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
stickyfinger Svart 21.April.2019 Del på Facebook Svart 21.April.2019 Idag har jeg endelig fått båten sjøklar. Primer og bunnstoff i dag, så nå venter jeg på kranbilen.. hvis noen vet om en i Stavanger - si gjerne fra! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.