Kaptein Plast Svart 14.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2020 Satt batteriet på lading, må finne overvintringssted eller kjøpe et telt å ha rundt.. Omtrent samme pris! Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 14.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2020 Sett på solnedgangen Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 15.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2020 Sett på andre, som tatt opp og pakker inn båtene sine. Glad jeg slipper det strevet (for meg), men det var alltid koselig i opplaget.PS savner det. DS!! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
larole Svart 15.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2020 I dag har jeg lagt støydempende lister på alle dørkeplatene, og oljet badeplattformene slik at de ble som nye. Sitér dette innlegget Link to post
Seilerslask Svart 16.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2020 I dag har jeg hjulpet kusine og ektemannen hennes med deres båt (løft/spyling, igrunn mest moralsk støtte ), og tatt en rask sjekk og en ryddesjau i vår båt, som jeg nå har ansvaret for etter et dødsfall i nær familie. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 16.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2020 Vasket og lakert propellene Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 18.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2020 Satt i gang med montering av giver på akterspeilet. Å trekke tjukk ledning fra giveren og frem til kombiplotteren var jammen ingen enkel oppgave. Røret som er lagt hadde såpass mye annet innhold at det var nesten så jeg ga opp..... men etter litt dytting, Zalo og none gloser gikk det jammen. Nå er det klart for montering av giveren. Ser om jeg finner sikaflex 291 på liten tube..... trenger i grunn nesten ingenting i skruehullene..... Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 18.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2020 (redigert) Vært på sjøen og dratt krabbeteiner. Og slept i land en båt med motorhavari. Redigert 18.Oktober.2020 av Martine29 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 18.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2020 Båten ble tatt opp og satt på opplagsplassen denne uka så nå i helgen har jeg vasket hele skuta utvendig og lagt på et lag voks under fenderlista. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Kaptein Plast Svart 27.November.2020 Del på Facebook Svart 27.November.2020 Fine krabber, Martine29! Flyttet den til vinterplassen! Måtte bruke go'bilen siden den andre med hengerfeste fortsatt er uten clutch.. :p Telt fra Netthandelen, virker ok så langt, oppdaterer når duken er på plass! Blir nok garasje på denne plassen om ikke for lenge, med plass til båten, selvfølgelig! Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 28.November.2020 Del på Facebook Svart 28.November.2020 Ikke i dag men i går ble motor og drev løftet ut og de levert dette til ny eier. Så nå blir ny motor og drev snart montert, føles nesten ut som å få "ny" båt . Vi gleder oss. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.November.2020 Del på Facebook Svart 28.November.2020 Startet flyttingen til vinteropplag😳 Sesongen er alt for kort på Østlandet 🙄 Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 29.November.2020 Del på Facebook Svart 29.November.2020 Montert aluminiumslister for å holde batteribanken på plass etter jeg nylig utvidet denne med 2 stk ekstra. (Består nå av 4x142ah pluss 1x142ah) Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 29.November.2020 Del på Facebook Svart 29.November.2020 Jeg har kjøpt to slike til båten i dag. https://www.bilbatteri24.no/products/ep900-exide-dual-agm Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 29.November.2020 Del på Facebook Svart 29.November.2020 Laget min første polyesterspleis. Brukte et 6 mm tau. Så på denne videoen, https://youtu.be/PC0p2sTtLmM , og laget spleisenål av et gammel vindusviskerblad Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.November.2020 Del på Facebook Svart 29.November.2020 Tatt siste etappe på den tunge turen til opplag🧐 Konserverte generator og tømte vannopplegg, samt fylt frostvæske der det skulle. Firmaet der den skal ligge tar olje og filterskift, så den er klar til bruk til påske👍 Sitér dette innlegget Link to post
Asbjørn2 Svart 29.November.2020 Del på Facebook Svart 29.November.2020 Klargjort for legging av ny dørk. Fant en fin måte å justere laserstrålen på når laserhodet er låst (båten ligger på vannet). Hadde tilfeldigvis noen billige saksejekker liggende :) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 2.Desember.2020 Del på Facebook Svart 2.Desember.2020 Så er båden gjort klar til våren. Flinke og kompetente folk har poleret og vokset, jeg har skiftet zink og bundmalet, og endelig er den pakket ind i plast og er klart til når solen igen får magt og vandet trækker. Dejligt! Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 2.Desember.2020 Del på Facebook Svart 2.Desember.2020 Endelig fått løs styregaffel!! Det blei meisel og slegge både på sett-skruen innvendig og for å tvinge ut gaffelen etterpå 🙄 At noen frivillig lever av å skru VP er meg en gåte. MYE styr for å få ut den dritten av en umbraco... Trekiler, meisler og slegge pressa til slutt ut gaffelen 😅 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Desember.2020 Del på Facebook Svart 6.Desember.2020 MajorAndy skrev On 2.12.2020 at 23.16: Så er båden gjort klar til våren. Flinke og kompetente folk har poleret og vokset, jeg har skiftet zink og bundmalet, og endelig er den pakket ind i plast og er klart til når solen igen får magt og vandet trækker. Dejligt! Det er utrolig hvor fantadtisk skinnende blank du klarer å holde dine båter @MajorAndy!😃😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Desember.2020 Del på Facebook Svart 6.Desember.2020 Kanalkapteinen skrev On 2.12.2020 at 23.33: Endelig fått løs styregaffel!! Det blei meisel og slegge både på sett-skruen innvendig og for å tvinge ut gaffelen etterpå 🙄 At noen frivillig lever av å skru VP er meg en gåte. MYE styr for å få ut den dritten av en umbraco... Trekiler, meisler og slegge pressa til slutt ut gaffelen 😅 Jaggu litt av en jobb det der! Du får prøvd deg grundig med den båten din😮😮😮☺️☺️ Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kanalkapteinen Svart 7.Desember.2020 Del på Facebook Svart 7.Desember.2020 @Solbris II ja, vi har vel begge fått en litt kronglete første sesong med «ny» båt 😅 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Guest Svart 6.Januar.2021 Del på Facebook Svart 6.Januar.2021 Idag har jeg utnytta årets første isflak og skrapa den under, i 5-30knop Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 6.Januar.2021 Del på Facebook Svart 6.Januar.2021 Eika skrev for 3 timer siden: Idag har jeg utnytta årets første isflak og skrapa den under, i 5-30knop Stående applaus herfra Jeg har lakkert tidligere nevnte styrearm. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Kaptein Plast Svart 7.Januar.2021 Del på Facebook Svart 7.Januar.2021 Det ble digg, Kanalkapteinen! Hallen står enda, selv etter vinterstormen på Østlandet! Netthandelens 22,5kvm telt. Tror jeg må ordne noe ventilasjon, det er veldig fuktig i taket og oppunder trekket over båten inni.. Har handlet en 100mm ventilasjonsslange og har en gammel baderomsvifte, får gjøre et forsøk, men nå er det -7 så fukten er vel mer isbiter. :D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.