baatsman Svart 28.Mars.2022 Del på Facebook Svart 28.Mars.2022 MYVIVERA skrev On 26.3.2022 at 19.50: Skiftet ut teakdekke. Skiftet ut teak på plattform i fjor. Synes det var en møkka jobb:):) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
SV Nasja Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Blant annet montert bryterpanel. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Lars H. Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Idag ble det å ta en tur (7 mil hver vei) til båten for innvendig vask og støvsuging. Det var sol og +10°C der, men 0,5cm fin blank is på vannet. Nå er det bare å fylle opp med puter, sengetøy og annet stæsj før sesongstart. Og så må jeg få fylt opp vanntanken, tar med vann hjemmefra foreløpig. Men det er nok ikke helt sommer ennå. På veien hjem passerte jeg en snøbyge gjennom Oslo, og vel hjemme på Skjetten var det kun +3°C. Ikveld har jeg luften Max (skipshunden) godt gledd med parkas, skjerf og hansker. Nå er det ÷4°C ute! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
shipahoy Svart 30.Mars.2022 Del på Facebook Svart 30.Mars.2022 Begynt å vaske å smøre winchene. Sitér dette innlegget Link to post
KC- Svart 2.April.2022 Del på Facebook Svart 2.April.2022 Sjøsatte "Godot" i dag. Ble først i marinaen på bryggene uten boblehavn... Digg å ha båten liggende i nærheten, enklere å stikke innom å pusle litt med ting og tang. Ny kalesje er bestilt, da denne er litt sjuskete :) Sitér dette innlegget Link to post
ALOSV Svart 3.April.2022 Del på Facebook Svart 3.April.2022 Jobbet fra 10-03 i går så tillater å poste nå. Fjernet deler av teakvegg som danner skap, vasket skroget innerst for mugg og lagt isolasjon. Har også gjort girhuset på motoren tett og festet motor på båten, testkjørt for første gang med egen motor. Og jeg kuttet vekk deler av skottet i inngangspartiet for å gjøre plass til kjøkkenbenk. Sovepose og skjærebrett for å støtte opp litt. Sitér dette innlegget Link to post
Vittig Svart 11.April.2022 Del på Facebook Svart 11.April.2022 foliert benkeplate bad og byttet vask. Ganske fornøyd:) Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 13.April.2022 Del på Facebook Svart 13.April.2022 Det ble skikkelig fint 👍@Vittig Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fyrlykten Svart 13.April.2022 Del på Facebook Svart 13.April.2022 mavi skrev On 24.3.2022 at 22.19: Strengt tatt forrige helg, men fått nybåten levert og sjøsatt Gratulerer med ny fin båt 👍 @mavi Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fjordland Svart 17.April.2022 Del på Facebook Svart 17.April.2022 (redigert) Litt seint igang i år. Begynner med motoren. Ingenting galt med den, men med litt grundig pleie håper eg den holder lenge. 150hk optimax, rens og test av injectorene Luft og bensin injectorene først, så hele railen oppi👌👌 Redigert 17.April.2022 av Fjordland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
riskyrasmussen Svart 21.April.2022 Del på Facebook Svart 21.April.2022 Sjøsatt i dag 😎 Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 23.April.2022 Del på Facebook Svart 23.April.2022 Vasket gummibåten og skrubbet teaken på badeplattform. Skal forsøke å legge EVA foam fra Biltema på dørken i gummibåten. Den er iskald når man er barbeint og når jeg gir gass, så forsvinner beina under meg. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 1.Mai.2022 Del på Facebook Svart 1.Mai.2022 Har brukt et par helger på noen oppgraderinger på Yamarin 68DC Installert Webasto varmer installert CO alarm Satt inn nye LED lys i kabin Installert Mente Marin autotrim Installert ny svinger, satt en svinger av absolutt billigste sort på båten. Nå ble det en GT51-TM Installert Smartboat One Smurt teaken med Høvlings sealer Testet motor Det som mangler nå er å installere trykkvannspumpe for dusj på plattformen bak. Det blir nok etter sjøsetting da jeg trenger et par ekstra hender. Det er ganske så trangt og ugreit å holde på "under dekk" på en daycruiser. Var en del jobb å trekke nye kabler og legge opp rør for varmer. Bra å kunne ha båten på gården når man jobber på den. (: Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
GVH1979 Svart 7.Mai.2022 Del på Facebook Svart 7.Mai.2022 Polert og vokset, blankt ble det. 👍 Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 7.Mai.2022 Del på Facebook Svart 7.Mai.2022 (redigert) Til nå i dag her jeg mekka ledninger for å flytte bryterpanelet på dashbordet - det hadde etter min mening en helt håpløs plassering. Ny plassering blir til venstre for rattet. Ledningene med kabelsko montert, slitsomt for en med artroser i begge håndledd Bryterpanelet som nå sitter til høyre for rattet. Skal flyttes opp til samme nivå som Garmin'en, men til venstre for rattet. Det er VELDIG mange ledninger synes jeg Så nå skal jeg ut i båten, måle opp for ny plassering og sage ut et hull. Det blir nok bra - til slutt Redigert 7.Mai.2022 av 0000 (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Sivijo Svart 7.Mai.2022 Del på Facebook Svart 7.Mai.2022 Tilpasset og montert ny mahogny list på ht 🤩 Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 7.Mai.2022 Del på Facebook Svart 7.Mai.2022 Har tatt et bilde av hekken på 93 Westbas. Den skal ikke, gjentar, ikke på sjøen før hekkport er montert i løpet av en ukes tid. Blir vel greit med litt vater og laser og lim og klikk og sandpapir og lim og polyester... tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Mai.2022 Del på Facebook Svart 8.Mai.2022 Om en uke starter vi på noen måneders båtferie. Idag ble det en tur til båten for å skifte bryter for septiktømming, fylle opp med litt klær, sengetøy og mer, pluss en kort tur ut og rundt moloen for å toppe opp tankene med diesel til kr. 17,49 pr. liter. Med fulle tanker, 360 liter skal det holde Son-Göteborg og tilbake. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
VegJoh Svart 8.Mai.2022 Del på Facebook Svart 8.Mai.2022 Fått pakket båten ut av presenning og montert ned presenningsstativ. Nå kan båtpussen begynne Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
KC- Svart 8.Mai.2022 Del på Facebook Svart 8.Mai.2022 Oppdaget at borrelåsene jeg satte på sitteputene holdt så godt at jeg må fjerne dem og bruke mindre av det - for nå var det mer tyverisikring enn blåse-bort-sikring... Og så var jeg på første "langtur" med båten - fra fornebu og helt til Oscarsborg festning :) Sitér dette innlegget Link to post
SV Nasja Svart 8.Mai.2022 Del på Facebook Svart 8.Mai.2022 Støpt igjen skroggjennomføringer 😊 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Martine29 Svart 9.Mai.2022 Del på Facebook Svart 9.Mai.2022 Idag blir det en lett bunnsmøring av en gammel sliter. Kanskje på tide. Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 9.Mai.2022 Del på Facebook Svart 9.Mai.2022 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
HiWard Svart 9.Mai.2022 Del på Facebook Svart 9.Mai.2022 Kanalkapteinen skrev for 2 timer siden: Vakkert! Hvor kjøpte du disse? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Hankøsundet Svart 9.Mai.2022 Del på Facebook Svart 9.Mai.2022 Testet i går lading etter å ha byttet ut originale skilledioder fra VP med nye Victron 200 A Argofet. Lader en servicebank med 3 stk Makspower 150 Ah fra originale 115 A alternatorer på hver sin D4. Fikk ikke mer enn 80 A på det meste, hadde håpet på å komme opp i 140 A. Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.