Bonus Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 tnorderu skrev 5 minutter siden: ... Det gjorde de "heldigvis" - da jeg tenkte det var enklere å bytte propell enn å reparere et drev. ... løft kl 14, bytter propeller og er ute på vannet for test 14:30 - suksess! Been there, done that. Bra det løste seg! Men, er du sikker på at du ikke klarer å skifte propeller fra badeplatformen? Jeg gjorde det på ferie for et par år siden. (Windy 37 Grand Mistral / DPH drev) Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Vurderte å bytte fra badeplattform men droppet det. Upraktisk høy plattform på båten min. Jeg rekker akkurat ned til propellbladene og konet med en hånd når jeg ligger på plattformen. Hadde jeg stått på badetrappen, bundet fast slik at jeg kunne hatt begge hender fri hadde det vel gått. Men fikk serviceløft med en gang så da var valget enkelt tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Seilt i snart 12 timer, ca 6 igjen. Av mer praktiske ting har jeg lagt en antiskimatte mellom dempematta og teaken på dørken bak pidestallen der jeg står og styrer. Opplevde at dempematta sklei unna med ett svusj når det var vått på dørken/teaken, det krenger og jeg tar tak i akterstaget, presser føttene ned i dørken for å reise meg. Problem løst :-) Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Satt inn førerstol ,lagt kondensmatte i alle sengene , sjekket motoren for ørtene gang alt virker, Kjøpt redningsflåte for 4 personer brukt selvfølgelig må vel inn for sertifisering men tar det etter sommer ferien. Kjøpt brukt ankerline på rull brukt selvfølgelig satte på 10 kg biltema anker med vribar sjakkel i tilfelle behov for ekstra ankerfeste . Da tror jeg det er vell planlagt for en ferie tur på 14 dager. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
dieselfan Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 ...jeg har overhalt en impellerpumpe som jeg har smuglet med meg i kofferten på jobb. Eneste hjelpemiddel: en klein skrustikke.... og zalo Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Idag har jeg "forlenget" akterkabinen, og dermed fått meg større båt for den nette sum av 400-kr. En madrass og ei fimerplate gjør at unga kan ligge mer på skrå og dermed har jeg "kjøpt" meg noen år til. Håpet er at de vokser psykisk ut av båten før de fysisk gjør det, hvis ikke får jeg ett problem Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
valvolainen Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Skjært til nye tepper, ett døgn har gått med systemrens på sjøvannssiden. Fuget vinduer utvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Hengt opp paradeflagg??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Guest Svart 10.Juli.2019 Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Monterte nytt forfilter til bensina på denne Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 13.Juli.2019 Del på Facebook Svart 13.Juli.2019 Ligger på en øy utenfor Smøgen og alt gikk fint med tillegging med ankervinsjen igår. Så skulle jeg slippe litt ut igår kveld og da virket den ikke ut....kun inn. Samme idag men virket ut innimellom. Hadde oppe solenoiden for en tid tilbake så lærte den å kjenne da. Målte spenning på ut men ikke inn på den. Så måtte bety at noe var galt med solenoiden. Åpnet den og pusset alle kontakter. Monterte igjen og alt virket! Så rimelig happy da kan man si? Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 14.Juli.2019 Del på Facebook Svart 14.Juli.2019 Besøkt denne butikken i London og kjøpt noe småtteri til båten. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.August.2019 Del på Facebook Svart 3.August.2019 Vi var også på Arthur Beale i sommer. Morsom butikk ? i dag har jeg gjort nok en ting jeg ikke kunne. Plukket fra hverandre begge rullene på forseilene og smørt opp kulelagrene. Så ikke ut til å ha vært gjort før. De øvre svivelene ble smurt ved riggsjekken i London i juli. Største utfordringen var å treffe hullene i forstagsprofilen. Litt tricky i og med at seilene var på. Men fant en bra løsning på det også. Et viktig moment var å forstå hvordan tauene skal byttes om de ryker på lengre turer Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 3.August.2019 Del på Facebook Svart 3.August.2019 Kjøpt Collinite #925 til båten og #845 til bilen. Løpt etter biffen som forsvant glidende ned i en renne mot vannet. Heldigvis var den fortsatt i uåpnet pakning, men pakningen var tydeligvis glatt.... Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Ryddet i el. Skapet på nybåten. Mye gammelt som ikke var funksjon eller ikke var der lenger. Ikke bra når ledninger bare klippes uten å fjerne ting. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Idag har jeg laget en ny tamp med øyespleis til en av fenderne, litt må en da ha å gjøre der vi ligger og koser oss her i Fiskebäckskil. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Cheyenne Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 (redigert) En skikkelig drittjobb. Byttet repsett i dassen og byttet alt av slanger som har med vann inn og dritt ut i forbindelse med dass og septiktank samt ny pumpe ut fra tank. Godt fornøyd med at jeg er ferdig og koser meg med en kald en eller to nå?? Redigert 9.August.2019 av Cheyenne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Har støpt igjen alle de gamle skruehullene, laga plass til gasspedalen, forsterka lingehesten og festet og så har tunellen blitt tetta igjen pga blir for tung motor bakpå nå. Alt er/blir bare kasta isammen imorra tideligt, så er det jollerace, så er det hjem og plukke den delvis ifra hverandre og fortsette jobben uten snarveier. Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 10.August.2019 Del på Facebook Svart 10.August.2019 Solgt båten?? La ut båten kl 08 på Finn og innen 2100 var den solgt?Skulle egentlig bare sjekke status i markedet. Sovet dårlig i natt som båt løs. Men nå kan jakten på ny båt begynne? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 10.August.2019 Del på Facebook Svart 10.August.2019 Overhalt toalettet og byttet 5 m septikkslange. Største jobben var faktisk å lese seg opp på hva som er bra og dårlig av slanger. Godt at båtplassen finnes. Fikset en lanterne som ikke lyste. Byttet en hovedbryter ti hekkthruster. Vet og utnytte en regnværsdag Sitér dette innlegget Link to post
jtfidje Svart 10.August.2019 Del på Facebook Svart 10.August.2019 2 minutes ago, JRK said: Overhalt toalettet og byttet 5 m septikkslange. Største jobben var faktisk å lese seg opp på hva som er bra og dårlig av slanger. Godt at båtplassen finnes. Fikset en lanterne som ikke lyste. Byttet en hovedbryter ti hekkthruster. Vet og utnytte en regnværsdag Godt jobbet! Jeg skal til med bytte av slanger selv etter sesongen i år. Nå som du har hatt en god leserunde - har du mulighet til å komme med en kjapp oppsummering av hva som er bra og dårlig av slanger? Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 10.August.2019 Del på Facebook Svart 10.August.2019 Lagt ut båten for salg idag. Jakten har begynt på ny båt, da vi har fått 18 fotsyken Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 10.August.2019 Del på Facebook Svart 10.August.2019 Kjøpt voks til båt og bil. Mistenkelig lik farge på begge flasker. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 11.August.2019 Del på Facebook Svart 11.August.2019 (redigert) Montert ny vhf antenne og feste. Den gamle hadde vært brukket og skjøtet sammen et par ganger, men virket ok. Den nye Pacific Longreach Pro 6dB antennen er 1,8m og har samme gain som den gamle på 2,4m. Fungerer bra selv om kabel ble lodde skjøtet pga vanselig å trekke ny kabel. Får ta det ved en senere anledning når båten er på land. SWR ble målt med digitalt måleinstrument på 156mHz til 1.3. Om det vil bli bedre med hel strukket kabel er ikke godt å si. Men tidligere antenne forsøk tror jeg ikke ga bedre enn SWR 1,1-1,2. Har ikke sjekket rekevidden ennå men nabobåten hørte meg klart og tydelig, samt kystradio sør og værmelding er ok. Redigert 11.August.2019 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
gt19 Svart 17.September.2019 Del på Facebook Svart 17.September.2019 I forbindelse med utbedring av litt fuktskade i front. Har jeg foliert Masters cabin. Ble egentlig ganske fornøyd med resultatet ?? Noen "før" bilder: Og noen "etter" bilder: Sitér dette innlegget Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI Link to post
OddArild Svart 17.September.2019 Del på Facebook Svart 17.September.2019 gt19 skrev for 7 timer siden: I forbindelse med utbedring av litt fuktskade i front. Har jeg foliert Masters cabin. Ble egentlig ganske fornøyd med resultatet ?? Noen "før" bilder: Og noen "etter" bilder: Wow! Hvilken folie? ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.