gt19 Svart 18.September.2019 Del på Facebook Svart 18.September.2019 OddArild skrev for 7 timer siden: Wow! Hvilken folie? ? d-c fix dekorfolie. I utgangspunktet enkel å legge, men former og fasonger i en båt fjør det til en del pirk arbeid. Tok dører og løse paneler hjem på stuegulvet, lettet jobben en del. Sitér dette innlegget Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI Link to post
OddArild Svart 18.September.2019 Del på Facebook Svart 18.September.2019 gt19 skrev for 16 timer siden: d-c fix dekorfolie. I utgangspunktet enkel å legge, men former og fasonger i en båt fjør det til en del pirk arbeid. Tok dører og løse paneler hjem på stuegulvet, lettet jobben en del. Tusen takk, dette må jeg se litt på :) Blir nokk en del demontering for og få det fint ja :) Sitér dette innlegget Link to post
gt19 Svart 19.September.2019 Del på Facebook Svart 19.September.2019 OddArild skrev for 7 timer siden: Tusen takk, dette må jeg se litt på :) Blir nokk en del demontering for og få det fint ja :) Har ingen tilknytning til denne nettsiden, men gode erfaringer med rask levering og gode priser på folien. Et tips er å også bestille settet med kniv og tapetsletteren, den gjorde jobben enklere. https://www.lindasdekor.no/ Sitér dette innlegget Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI Link to post
Guest Svart 23.September.2019 Del på Facebook Svart 23.September.2019 (redigert) Fikk denne på vannet idag da. Nå blir det slutt på Hercury, så går jeg over til etec. Får heller miste 10-20knop, men vil ha antall timer på sjøen Redigert 23.September.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.September.2019 Del på Facebook Svart 23.September.2019 Idag har jeg kjøpt nytt startbatteri som nå står i garasjen for topplading for montering i båten imorgen. Da jeg skulle starte for sist helgetur, klarte ikke det gode gamle Varta-batteriet å få nok liv i starteren og jeg måtte starte fra forbruksbanken. Men OK, startbatteriet har vel gjort jobben sin uten problemer frem til nåi de 11 årene jeg har hatt det. Så blir det spennende hvor lenge Biltema-batteriet varer. Holder det i 11 år er jeg 87 år da. Slikt er jo litt å tenke på, hva varer lengst, jeg eller duppedittene jeg kjøper? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 23.September.2019 Del på Facebook Svart 23.September.2019 Jeg kjøpte akkurat det samme til mitt Mase 2.6 aggregat. Dette var det billigste jeg fant. Kanskje det nettopp er det rimeligste som er det beste Mulig jeg tar det med hjem i vinter. Vet ikke hvor godt calcium tåler kulde ? Men.. var vel 4 års garanti på det. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 23.September.2019 Del på Facebook Svart 23.September.2019 I dag er båten solgt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.September.2019 Del på Facebook Svart 23.September.2019 Worry II skrev 42 minutter siden: Vet ikke hvor godt calcium tåler kulde ? Et blybatteri av en hvilken som helst type har det best i sprengkulde, - selvfølgelig fulladet. Da er selvutladingen minst, og skrekken for at det skal fryse i stykker er en myte. Et fulladet batteri fryser ikke før ned mot ÷50gr. Så, lad batteriet helt opp og sett det i fryseren (dersom ektefellen godkjenner det). Da trenger du ikke å tenke mer på det før til våren. Dette er ikke fleip, men fakta. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 23.September.2019 Del på Facebook Svart 23.September.2019 Worry II skrev 46 minutter siden: Dette var det billigste jeg fant. Kanskje det nettopp er det rimeligste som er det beste Grunnen til at det er billig, er vel heller at det selges i store kvanta. Hos BT der jeg kjøpte mitt, sto det på en europall og stabelen var nesten 1 meter høy! Og etter listen over hvilke batterier de har, var det utrolig mange bilmerker det passet fysisk inn i. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TrikkerN Lønning Svart 23.September.2019 Del på Facebook Svart 23.September.2019 Sikringsskap er ferdig bygget og en del av den nye kabling er lagt. Nå er det bare resten igjen Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Riktignok på lørdag og ikke i dag, men løftet den på land. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Guest Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Har begynt på feilsøking for og finne ut hvorfor denne ikke vil gå som den skal. #@&%+$ Hercury Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Begynte på møkkajobben i går. Bytte septiktank.....? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Idag ble et nytt BT startbatteri montert i båten i stedet for det 11 år gamle Varta-batteriet som døde temmelig brått. Og at jeg ikke fikk start med det gamle, viser vel måleresultatene for gammelt og nytt batteri tydelig. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
dieselfan Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 ...jeg sa ifra at nå må du på land, Baluba. Det ble tårer og snørr som vanlig. Ho blir for lite brukt og hadde håpet på en fin lang høst Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Lars H. skrev 41 minutter siden: Idag ble et nytt BT startbatteri montert i båten i stedet for det 11 år gamle Varta-batteriet som døde temmelig brått. Og at jeg ikke fikk start med det gamle, viser vel måleresultatene for gammelt og nytt batteri tydelig. Hva bruker du til å måle disse verdiene med? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Hva jeg har gjort med båten i dag? Ingenting. Bare tenkt på den... Men imorgen... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Erikda skrev 13 minutter siden: Hva bruker du til å måle disse verdiene med? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Lars H. skrev 1 time siden: Takker @Lars H.??. Den skal kjøpes!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Vel, husk at dette er et BT produkt til en "rimelig" penge og ikke noe presisjonsutstyr. Men den gir faktisk en brukbar indikasjon på tilstanden for et STARTbatteri. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 (redigert) Lars H. skrev 11 minutter siden: Vel, husk at dette er et BT produkt til en "rimelig" penge og ikke noe presisjonsutstyr. Men den gir faktisk en brukbar indikasjon på tilstanden for et STARTbatteri. Men til 650 spenn for slikt utstyr kan man vel heller ikke forvente seg høy kvalitet og presisjon. Tror jeg kommer til å kjøpe meg en sånn. Vi har tre biler, en hytte og ett aggregat uten kork. Altså, med batterier uten kork. Redigert 24.September.2019 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 (redigert) Målingene mine viser CCA, spenning og indre motstand, men duppetidden skal også kunne måle hvordan spenningen forholder seg under start. Du kan også sjekke ladespenning ved varierende turtall. Rippelspenning kan også måles. En dynamo er jo egentlig en vekselsstrømgenerator med dioder slik at en får likespenning ut. Men denne er ikke "ren", den er overlagret toppene fra vekselspenningen. Dette" instrumentet" båler disse toppene. Er ikke disse jevne eller svært store, tyder det på en eller flere defekte dioder i dynamoen. Bruksanvisningen er faktisk svært grei og forståelig. Dette og startspenningen har jeg ikke testet, men skal ta en tur i bilen og se om det gir noen fornuftige målinger. Men ta nå ikke dette som reklame for BT, husk at dette er et BT produkt til en "rimelig" penge og ikke noe presisjonsutstyr. En spesiell bruk av duppeditten er når en står fremfor en diger pall med batterier hos BT og skal kjøpe nytt batteri. Jeg brukte da måleren for å finne det beste batteriet! Redigert 24.September.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
torbi Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Idag har eg skiftet olje, oljefilter og dieselfilter.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Worry II Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Jeg lurer på hvorfor Karma ligger hos NorStar ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 (redigert) Idag har jeg finni vann i bensina. Sabotasje? Hmmm! Er vel bare kondens, var 3liter vann totalt. Så da blei det litt jobb. rensa tanken, tømt bensinslangene, bytta forfilter, rensa bensinfilteret i motor, tømt vaporkammeret. Men det blei for mørkt til å prøvekjøre, men fikk gå litt på tomgang. Hvis alt virker som det skal og værgudene spiller på lag imorra, så spørs det om ikke det blir en Strømstad tur. Hvis vi kjører rolig så tar det bortimot en times tid hver vei. Vet det er god pizza og dyr bensin der borte Redigert 24.September.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.