alidal Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 (redigert) Bare husk at det er denne som har innebygget GPS: iPad med Wi-Fi + 3G Redigert 16.Desember.2010 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 (redigert) Jeg er ganske fristet. Noen som har synspunkter på om Android (feks galaxy tab) vil være et bedre valg?. Test av Samsung Galaxy Tab: Har alt iPad mangler http://www.mobilen.no/wip4/test/test-samsung-galaxy-s/d.epl?id=44902 http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10034448 Test av Samsung Galaxy Tab: Har alt iPad mangler Løp og kjøp Redigert 16.Desember.2010 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
skage Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Det må jo bli ganske dyrt vel og kjøre oppkoblet på 3g nett hele tiden når en er ute og seiler. Eller er dette et ikke tema ? Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Benytter GPS for posisjonering, du kan godt slå av 3G og iPadda fungerer like fint. Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 16.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 (redigert) Det ser ut som om jeg må handle Ipad selv, men er det sånn at man ikke blir belastet for datatrafikk når denne er i bruk som plotter, og gjelder dette også i utlandet? : Tom - dersom du kjøper iPad med 3G er gps en del av pakka, men du bruker IKKE datatrafikk når du bruker den som plotter. Når det gjelder iPad vs. Galaxy som backup/plotter er jeg ikke i tvil. iPaden er å foretrekke - ikke minst fordi skjermen er dobbelt så stor, selv om det er "kun" to tommers forskjell i beskrivelsen av produktene. Intet i de to sakene som det linkes til i innlegget et par hakk opp på siden her er relevant i så måte. (Det ene er til Galaxy-telefonen, ikke til skjermbrettet). Redigert 16.Desember.2010 av ter-av (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
skage Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Men må ikke 3 g være tilkoblet for og hente gps signaler? Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Nei. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Da er det dårlige kunnskaper hos selgere på Expert. Ingen gps signaler om ikke 3g var innkoblet og hadde linje. Derfor mente de at og benytte dette som en plotter var svært dårlig ide. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Sa det samme i Applestore i USA, så denne gangen er kanskje selgerne på Expert unnskylt. Men, det funker som bare det Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Men er dette da helt 100% sikkert, eller er det slik at "telleskrittene går" Kan flere verifisere dette. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 bare å slå av 3G helt det, så går de ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Wi-Fi bruker Wi-Fi som A-GPS. Wi-Fi + 3G har GPS mottager. Ble byttet til en mottager fra Broadcom samtidig med lanseringa av iPhone 4 som bruker samme mottageren. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 (redigert) Men da begynner vi vel og komme ned til saken, mange mener noe og tror noe. Er da vi enige om at ved bruk av GPS funksjonen på ipad så benytter man signaler som hentes inne via 3g nettet, je aller da wifi om det tilfeldigvis var et trådløst nett i havna. Det betyr at det vil bli svært kostbart og farte rundt med ipad som kartplotter med gps signal på. Eller misforsto jeg nå. Redigert 16.Desember.2010 av skage (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 (redigert) Der misforsto du noe som tilsynelatende er godt forklart i tidligere innlegg. For å repetere, du kan slå av 3G og fortsatt ha GPS dekning. Slik vil det ikke løpe noen kostnader. Redigert 16.Desember.2010 av mhemil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Flott, jeg er både skeptisk og treg og det er en dårlig kombinasjon. Da forholder jeg meg til dette til det motsatte er bevist. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Testet min Ipad mot kartverket på veien mot Kongsvinger nylig. Jeg har Ipad uten GPS og 3G. Jeg har Ice wi-fi i bilen og den viste korrekt hele tiden oppover. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
avmønstret5 Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Med tanke på nattbruk, kan lysstyrken reguleres? Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Med tanke på nattbruk, kan lysstyrken reguleres? Ja..men jeg mener at lystet fortsatt er for sterkt når det er helt ned dimmet. Har prøvd dette selv en mørk kveld på sjøen Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Ser at firma som komplett og mpx forlanger ca 7500 for 64GB WiFi 3G versjonen, Elkjøp ca 7300, mens applestore ligger på snaut 6600. Men trenger man egentlig 64GB versjonen?. Det er vel først og fremst til filmer og musikk. Bilder kommer jeg neppe til å ha mye av på. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bitteliten Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Intel inside? http://www.youtube.com/watch?v=DMpXbNI74_U&feature=related Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 (redigert) En knapp uke etter at iPad ble tilgjengelig på det norske markedet, har detaljer rundt neste versjon iPad 2 begynt å lekke. For alle Apple-fan er det bare å stålsette seg for en langt mer brukervennlig tavlepc. Reuters melder om finesser som to kameraer, et foran og et bak. En slankere og lettere tavlepc, med langt bedre skjermoppløsning enn på den originale iPaden. Ifølge nyhetsbyrået skal iPad 2 være klar for å lanseres i april 2011. Hmmmmmmm Her går det fort! IT nettstedet Digitimes.com melder at iPad 2 skal være klar til å shippes fra fabrikkene så snart som i slutten av februar 2011. Redigert 16.Desember.2010 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bitteliten Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Og 3'ern er på gang. Beste man kan gjøre er å sitte og vente. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 (redigert) Kan flere verifisere dette. Selvsagt kan det verifiseres, jeg har ikke sim kort ipaden men gps'n fungerer fint som bare det.. Redigert 16.Desember.2010 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
avmønstret5 Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Det slo meg plusselig at snart kan kroppen seile alene og hjernen kan vil legge i fryseren hjemme (hjernen alene). Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 (redigert) hjernen kan vil legge i fryseren hjemme (hjernen alene). Tanken på dette alt er tilfelle har slått meg mange ganger når "fjordplogene" kommer for full maskin langs skutesida og på utkikk etter kjølevannet på seilbåtene.. Redigert 16.Desember.2010 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.