Sjøga Svart 31.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2011 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27672491 dette ligner veldig på sånn plattform jeg hadde på min draco21 med stige mellom dem, syntes kansje denne prisen var noe drøy men, kansje dette kunne vært noe Link to post
Erik K Svart 1.April.2011 Link til dette innlegget Svart 1.April.2011 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27672491 dette ligner veldig på sånn plattform jeg hadde på min draco21 med stige mellom dem, syntes kansje denne prisen var noe drøy men, kansje dette kunne vært noe Dette var litt veeel dyrt? Får jo slike til ca 1500 pr stk på maritim.no. Skal ikke påstå at det er de samme, disse på finn kan jo være en dyr type for alt jeg vet, men for dyrt for meg. Kjøper heller nye da ja :) Link to post
Fantino Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 (redigert) Tomzern: Det ser ut som om denne tråden resulterer i salg av en motor/blokk som _kanskje_ kunne være interessant for deg? Føler med deg etter alt det arbeidet! Redigert 2.April.2011 av Fantino (see edit history) Link to post
tomzern Svart 2.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Tomzern: Det ser ut som om denne tråden resulterer i salg av en motor/blokk som _kanskje_ kunne være interessant for deg? Føler med deg etter alt det arbeidet! Hei du! Takk for tipset, men motoren min er allerede fikset og er under trykktesting frem til mandag. Skal hente den og få på manifold igjen til uka, så fort jeg får ny manifoldpakning fra usa:) Så det ser ut som det ordner seg på en rimelig måte Kommer med en liten update med no bilder osv. på mandag tenker jeg, har ikke tid nå:) Mvh Tomzern Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Erik K Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Så bra at det ser ut til å løse seg :D Link to post
Finn Erik Svart 3.April.2011 Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 Hei du! Takk for tipset, men motoren min er allerede fikset og er under trykktesting Så det ser ut som det ordner seg på en rimelig måte Mvh Tomzern Det ordner seg for kjekke gutter. :thumbsup: :thumbsup: Link to post
Bitteliten Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Så bra! Jeg gleder meg til å se hvordan dette ble løst Link to post
tomzern Svart 4.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Hello again:) Takk for positive kommentarer! Alltid like koselig det I dag var jeg og hentet motoren hos metalock! Han måtte åpne opp hullet til cirka 3cm i diameter for å få brukbart gods å reparere på, men det ble bra til slutt Blokka har stått med trykk på i hele helgen, så tett er den nok Så nå må jeg bare vente på ny manifoldpakning som kommer fra usa, så er det bare å smekke den sammen og prøvestarte igjen! Har ikke fått tatt bilder av reparasjonen enda, men det kommer på neste oppdatering! Her kan dere se hvordan vannet som kom ut av blokka etter motorrensen så ut Det har tydeligvis gjort nytten sin da! Ellers brukte jeg litt penger i helgen, blant annet på dette: Fireboy automatisk brannslokkesystem for motorrom Som dere kan se på bildet, så følger det med en rund liten plate med en diode i som indikerer om systemet er utløst eller ikke. Mon tro hvor jeg plasserer denne Kjøpte også et lim som jeg tenkte å bruke på å lime alu-listene fast til dørkplatene og dashbordet, samt et rensemiddel som jeg skal prøve å bruke på alle putene for å få vekk div flekker etc. Fikk pusset alle teakbitene til badeplattformen: Disse skal nå beises og lakkes på samme måte som resten av treverket i båten. Har rett og slett ikke GIDDET å begynne med lakkering enda, for jeg syns det er en drittjobb Men skal nok manne meg opp til å gjøre det når jeg får drift på båten! Kommer til å kjøpe ny teak til selve badestigetrinnene, siden et par av dem er veldig dårlige. Fikk ryddet og ordnet litt på det lille "pusse/lakkerommet" mitt nede i verkstedet: Er ganske trangt der, så er avhengig av å ha det ryddig! Peace out, mer kommer iløpet av uka:) Mvh Tomzern Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
tomzern Svart 4.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Ser det er noe rart med bildene her nå! Ser dere de siste bildene? Jeg har oppgradert til photobucket pro så skal egentlig være i orden! Ordner seg sikkert snart Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Bitteliten Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 du har lagt inn feil bildeadresse - det som ligger på bildene er 'http://pic.photobucket.com/bwe.gif' Link to post
tomzern Svart 4.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 du har lagt inn feil bildeadresse - det som ligger på bildene er 'http://pic.photobucket.com/bwe.gif' Neinei, har lagt inn riktig adresse på alle bildene jeg, men gikk over en sånn gratisgrense på photobucket, så da blir bildene automatisk byttet ut med den linken du sendte meg. Oppgraderte til pro med en gang, og da skal den grensen oppheve, men bildene er fortsatt borte Får se om de dukker opp i morgen, hvis ikke skal jeg sende photobucket en mail og spørre om de kan fikse det:) Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Bitteliten Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Ordnet seg med bildene :-) To tips. Fire boy displayet bør stå på dash bordet. Og ha enkel tilgang for den grønne lampa kan måtte byttes har jeg erfart. Flekker på vinyl puter: hele putene kan renses med stålull og rødsprit om jeg husker rett fra en gammel tråd fra LarsH. Link to post
Erik K Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Hva koster en slik fireboy da? Link to post
tomzern Svart 7.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2011 Hva koster en slik fireboy da? Betalte 1995,- for dette kit'et. Min dekker 1,4 kubikkmeter, men får både større og mindre varianter. Maritim har dem Har laget en superkjapp skisse over dashbordet: Syns beste løsning på målerplassering er den løsningen jeg har tegnet opp der. Spørsmålet er om det kanskje blir penere hvis jeg får målerne på midten av dashbordet? Må lage til et nytt hanskerom, siden det originale var veldig stygt og døra på det var ødelagt . Får se hvordan jeg gjør det, men vil ihvertfall ha et lite lagringsrom på siden der. Veldig kjekt å ha Også må jeg ha plass til en radio. Bryterpanelet blir nå mest sannsynlig på siden under gir/gass-hendelen etter tips tidligere i tråden her Hva syns dere om løsningen? Evt. forslag til alternativ løsning? Mvh Tomzern Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Finn Erik Svart 7.April.2011 Link til dette innlegget Svart 7.April.2011 Ser du har kjøpt den rette lakken Link to post
PeerA Svart 7.April.2011 Link til dette innlegget Svart 7.April.2011 Jeg valgte at placere instrumenterne i midten, da jeg synes er det mest originale - men det giver selvfølgelig problemer med at få plads til radioen. Jeg lægger lige et billede af mit gamle dashboard, der minde en hel del om dit forslag (Radioen sidder lidt anderledes) - så kan du selv vurdere. Handskerum kan købes på ebay - søg på "marine glove box". Peer Link to post
Bitteliten Svart 7.April.2011 Link til dette innlegget Svart 7.April.2011 har du noen bilder av hvorda motoren din ble fiksa? Link to post
Erik K Svart 8.April.2011 Link til dette innlegget Svart 8.April.2011 Jeg har en god ide til dashbord til min egen båt. Har ikke noe tegning, men kan legge ut så snart det er ferdig :) Link to post
Draco24styling Svart 8.April.2011 Link til dette innlegget Svart 8.April.2011 Ser det er spørsmål ang laging av dashboard samt montering av brytere og instrument, her er bilder av hvordan jeg gjorde det bryterpanel fra BT, synes det er greit nok, Å her er govolvoen den bare venter på og få seg en tur Norske båter er best! Link to post
Bitteliten Svart 8.April.2011 Link til dette innlegget Svart 8.April.2011 jeg bare rådigger den gelcoat fargen. Herli Link to post
Draco24styling Svart 8.April.2011 Link til dette innlegget Svart 8.April.2011 skulle kanskje ønske den var en annen farge,men da er den ikke så lett gjenkjennelig Hadde blå kalesje når jeg kjøpte den, ble litt for for meg Norske båter er best! Link to post
Bitteliten Svart 8.April.2011 Link til dette innlegget Svart 8.April.2011 Du må bare ikke endre den fargen. Den er så fantastisk kul og retro. Eneste andre som brukte den fargen var vel Sunwind seilbåten - men den var vel også bygd på samme fabrikk om jeg husker rett. Herlig! Link to post
Draco24styling Svart 8.April.2011 Link til dette innlegget Svart 8.April.2011 Nei, fargen skal ikke endres, eller lakkes, er av typen som liker og ha det orginalt, så får det heller være noen merker og sår, det er jo tross alt en båt som er 32 år gammel, Norske båter er best! Link to post
tomzern Svart 9.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2011 Hei igjen og takk for alle innspill angående dashbordløsning Har nå tatt avgjørelsen, og det ble slik som dette. Startet med å måle opp de 2 strekene jeg skulle holde meg innenfor på dashbordet: Som dere ser så har jeg valgt å plassere instrumentene på midten av dashbordet, på et 30 cm bredt område. Merket en langsgående strek 5 cm opp fra nedre kant av dashbordet, som markerer hvor langt opp fra bunn av dashbordet senteret på instrumentene skal være. Deretter målte jeg meg bortover på linjen for å finne avstanden mellom instrumentene og senterpunktene på hvert instrument (de kryssene som er markert med pil) Streket opp en linje som markerer toppen av de nederste instrumentene, og målte meg 5,5cm opp fra denne linjen for å finne den langsgående senterlinjen til de 2 store instrumentene. Deretter målte jeg senter mellom de 2 ytterste små instrumentene på hver side, og fant derav ut hvor senter av de store instrumentene skulle være. Sirklet opp instrumentene med en passer for å sjekke at jeg ikke var helt på jordet Passeren jeg brukte: Deretter var det bare å begynne å borre hull: Brukte batteridrill med hullsag. Brukte 51mm selv om målerne er oppgitt 52mm innbyggingsdiameter. Prøveborret i en annen plate og fant ut at det funket bedre med 51mm bor: Og så var de 4 små hullene tatt ut: Borret ut de store hullene med 83mm hullsag selv om målerne var 85mm. Hullene ble litt små, men det ordnet seg med litt pussing med en sånn pussesak på drillen Slik ble ihvertfall resultatet Borret også ut hullet til styresnekka: Grei avstand mellom ratt og instrumenter: Hadde glemt av dette panelet når jeg tegnet skisse over dashbordet: Lurer på om jeg gjør noe slikt som dette, med 12v uttak og tenningsbryter på venstre side av ratt, og tiltpanel på høyre side: Lurer også på om jeg skal droppe hele bryterpanelet og bare ha uttrekksbrytere innfelt i dashbordet isteden. Finner liksom ingen instrumentpaneler som jeg syns er fine Slike som dette: Syns de er pene også tar de liten plass. Tenkte evt å ha de på rekke midt under rattet, eller kanskje mellom de 2 store instrumentene. De er uansett lette å plassere, så lurer på om det blir den løsningen har du noen bilder av hvorda motoren din ble fiksa? JEPP Her kan det skimtes at han har borret masse små hull tett i tett og satt inn nytt støpegods innenfor disse småhullene i en diameter på cirka 3cm: Sånn står motoren nå, og venter på ny manifoldpakning fra usa Den kommer nok neste uke! Fikk også gjort ferdig isolasjonen av motorrommet i dag: Kunne gjort meg mer flid med kappingen, men hadde ikke noe særlig godt utstyr å kappe med (saks og tapetknivblader uten skaft ). Det ble helt akseptabelt, effekten er det viktigste! Mvh Tomzern Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
timon90 Svart 9.April.2011 Link til dette innlegget Svart 9.April.2011 Dash'en din blir flott;) Jeg må også lage ny dash, men det er ganske lite i min båt. Kommer vel bilder av det etterhvert Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn