Jump to content

2x minus til ***firmanavn slettet***


erlinggr

Recommended Posts

desverre er det slik både i bilbrangsjen og båtbrangsjen at de fleste er ute etter å tjente penger.

Jeg vil vel si at heldigvis er det slik i bil og båtbransjen at det enda finnes firmaer der som er interessert i å tjene penger. Det er ihvertfall viktig for meg at de tjener penger slik at de faktisk er der når jeg eventuelt trenger de igjen om kanskje 2-3år.

 

Vi har jo sett det i båtsalgsbransjen og båtbyggebransjen, firmaer som omsetter for over 100mill og ikke klarer å tjene penger og så går de konkurs og kundene får lide.

Firmaer som har vett til å ta seg betalt og levere en skikkelig jobb er det Norge vil ha, døgnfluer som selger seg på billigsalg og forsvinner etter en stund med sine dårlig betalte ansatte er ihvertfall ikke interessant for meg om jeg skal få reparert noe på en båt jeg har betalt det hvite ut av øyet for å skaffe meg.

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner servicemannen godt.

Bedre å betjene en allerede god/lojal kunde, enn å svare på absolut alle forespørsler som komme rekende.

 

 

mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Får nesten vondt av arrogansen å uviten din... Service vet du hvertfall ikke hva er engang.

Jeg tror ikke du skal kommentere hvilken servicegrad servicemannen har og hvordan service prioriteres hos ham, men heller tenke på at noen bedrifter har kvalitetsstandarder som ikke passer for alle, -og at firmaene står fritt til å meddele sine synspunkter for å unngå misforståelser.

 

At du prioriterer å innhente pristilbud flere steder er helt greit, men hele verden dreier seg ikke om det. Noen samarbeider etter prinsippet frihet med ansvar, og man har da en gjensidig tillit til at ting ordnes på en anstendig måte.

 

Hvis det overordnede målet fra begge parter er høy teknisk standard, kort ventetid og forutsigbarhet så trenger man ikke en høyere timepris for man får jo gjort ganske mye mer i løpet av en dag med arbeidsro. Fortjenesten av et effektivt system deles jo mellom oppdragsgiver og arbeidstager akkurat slik som bonuser virker forøvrig i samfunnet.

 

At noen prioriterer annerledes er helt greit for det er jo ikke alltid nok fagfolk i denne bransjen til å håndtere etterspørselen uansett.

 

Alle de kundene jeg har anbefalt som greie kunder til anstendige firma er kjempefornøyd med både kvaliteten på arbeidet og prisen.

 

Ved nærmere ettertanke skjønner jeg ikke hvorfor jeg har sitert deg for jeg har ikke tro på at du skjønner hva jeg mener. Men kanskje du gjør det en dag når du har en større båt, familien har pakket og så skal dere på ferie, -uten ladning eller noe lignende. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Jeg tar det selvsagt for gitt at trådstarter har varslet dette firma om denne tråden og selvsagt har baller og ryggrad nok til å identifisere seg selv med å signere innlegget sitt hvor han helt uten grunn henger ut et firma på denne måten..

 

Er ikke firma varslet så bør denne tråden settes usynlig av moderator...

 

Jeg synes det er sterkt beklagelig at anonyme "tullinger" fritt kan drive med slik sverting av en bedrift som driver redelig....

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Må bare si meg 100% enig Sydvesten!

 

Men jeg tar ikke trådstarter seriøst, han er ikke kunde engang. Hvorfor i alle dager henger han ut et navngitt firma fordi de ikke var billigst?

 

Jeg får litt "vondt i magen" når en anonymt går til "skyggeangrep" på et lite firma, gjerne lett identifiserbart med enkeltpersoner som driver sin næringsvirksomhet.

 

Men jeg anser at trådstartet har en "ikke sak", dønn useriøs.... lik slik jeg ser på folk som baktaler andre mennesker som ikke er tilstede....

Redigert av Oteren (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Er ikke firma varslet så bør denne tråden settes usynlig av moderator...

 

Jeg henger meg på denne.

Det er ødeleggende å sette ut rykter basert på sine egne sære meninger om hva som er billig/dyrt.

Ting koster penger, og skikkelige ting koster mer penger.

Båt er ikke en billig hobby, så vi må innse at vi til tider må bruke mer penger enn vi liker, men det er ikke sikkert at det dermed er dyrt.

Bare mye penger.

Link to post
Share on other sites

[sitatslettet]

Hei FM 8 12

Kommentaren din beskriver vel noe av problemet med dine generelle synspunkter i denne saken.

Firmaene i den delen av næringen jeg snakker om er jo ikke i markedet for de som steller i stand eller ordner problemene sine selv?

 

Sier heller ikke at de er i markede for det, sier jeg syns det er dårlig service å ikke kunne svare på hva en del koster der man mulig planerer å få jobben gjort. Service er service om du yter det til kunder som legger igjen 1mill eller 5k. Alle manner drar er det noe som heter. Åja personlig er det overpriset arbeid i mine øyne for feks en "mekaniker" "servicemann" kommer sjeldent frem med papirene som tilsier at han har mer enn vanlig 9årig grunnskole. Skal du ta 1k i timen burde du være mer enn en bilmekaniker som jobber på et båtverksted i mine øyne. [/sitatslettet]

Link to post
Share on other sites

Skal du ta 1k i timen burde du være mer enn en bilmekaniker som jobber på et båtverksted i mine øyne.

Hva slags utdannelse tror du de som installerer pcèn din har? sist jeg brukte et firma til en sånn jobb, så tok de 950; eks, mva i timen, + kjøring etc.

Fikk ikke inntrykk av at vedkommende var rakettforsker heller, men jobben ble gjort den! Det kan hende at bilmekanikeren på båtverkstedet er en kløpper han, og kan være verdt 1000; i timen.

Feilen med mange folk, er at de mener at de som tjener mer enn dem selv er overbetalt.

Denne bransjen er også markedsstyrt, så hvis noen er haier, så blir de skviset ut til slutt.

Det gjør de ikke hvis det er skikkelig proffe folk, som gjør jobben skikkelig.

De som verdsetter kvalitet er faktisk villige til å betale for det også. :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Og du FM 8-12, hva veit du om mine bedrifter og mine kunder til å komme med slike påstander om meg? Min tilværelse her på markedet er ikke til å konkurere med pris, de er på kvalitet og teknikk. Om jeg ikke bruker tid på noen som skal ta en runde inne på markedet med pristilbuder til et enkelt oppdrag som ikke trengs stor kunnskap til å utføre siger ikke noe til deg om den servicen jeg yter inne på den markeden jeg opererer på. Om du driver inne på båtmarkedet er de helt sikkert helt annen marked en jeg er på.

Men om mine kunder ønsker utført slikt oppdrag gjør jeg de selfølgelig.

Link to post
Share on other sites

[sitatslettet]

Hva slags utdannelse tror du de som installerer pcèn din har? sist jeg brukte et firma til en sånn jobb, så tok de 950; eks, mva i timen, + kjøring etc.

Fikk ikke inntrykk av at vedkommende var rakettforsker heller, men jobben ble gjort den! Det kan hende at bilmekanikeren på båtverkstedet er en kløpper han, og kan være verdt 1000; i timen.

Feilen med mange folk, er at de mener at de som tjener mer enn dem selv er overbetalt.

Denne bransjen er også markedsstyrt, så hvis noen er haier, så blir de skviset ut til slutt.

Det gjør de ikke hvis det er skikkelig proffe folk, som gjør jobben skikkelig.

De som verdsetter kvalitet er faktisk villige til å betale for det også. :flag_bp:

 

Har en venn som driver med IT å han er dataingeniør :yesnod: betalt etter jobben man utfører er jeg for :wink: [/sitatslettet]

Link to post
Share on other sites

Hva slags tullete krangel er dette? Det er eg som har rett altså ! :smiley:

Først er eg usikker på kva trådstarter meiner....han får pris på aksle som er for dyr...2-3000...så han kjøper da ein aksel til 2200...

Så får han 2-3 timer antydet på jobben...og dette blir for mykje for han, så han tar det sjølv på 2 timer...

Hva er problemet? Hva er galt med firmaet? At de var negativ til kunder som ringer om priser er jo opplagt- Trådstarter hadde jo allerede brukt av ressursen til firma uten å handle der( ref propellen)

Og så sklir det ut i refsing av ein anna, som gjærne skriver med gaffel bare kunden er fornøyd.... Som meiner at kvalitet skal koste....ehhh hihi...ja nå skjønner eg ...det er jo tåpelig å påstå at billige verksted gjer dårligere jobb enn dyre. Herremin... menmen... Rart og at slikt utspill kjem fra ein som samtidig skriver at han valgte eit billigere verksted til bilen...ville vel ha dårlig jobb gjort då?

 

Foresten....hvor er testen over Biltema sin dårlige zink? :puke:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Sier heller ikke at de er i markede for det, sier jeg syns det er dårlig service å ikke kunne svare på hva en del koster der man mulig planerer å få jobben gjort. Service er service om du yter det til kunder som legger igjen 1mill eller 5k.

Om du er så uheldig å vanke i et feil miljø så vil jeg minne deg om at det er du som uttrykker misnøye. Jeg har bare etter beste evne forsøkt å fortelle deg at det finnes kanaler for omsetning av varer og tjenester hvor folk faktisk er fornøyd.

 

Hvis du har problemer med at det finnes alternativer til firmaer med undermålt kompetanse og som som ikke danser etter din pipe så må du bare si det.

Jeg bryr meg ikke om disse firmaene for jeg vil ikke ha noe med dem å gjøre. (De må selv finne ut når det er på tide å bli bedre).

Link to post
Share on other sites

 

 


Jeg tar det selvsagt for gitt at trådstarter har varslet dette firma om denne tråden og selvsagt har baller og ryggrad nok til å identifisere seg selv med å signere innlegget sitt hvor han helt uten grunn henger ut et firma på denne måten..

Er ikke firma varslet så bør denne tråden settes usynlig av moderator...

Jeg synes det er sterkt beklagelig at anonyme "tullinger" fritt kan drive med slik sverting av en bedrift som driver redelig....


Du tar feil - jeg er ikke noen tulling.
Ettersom du opptrer anonymt er det jo enkelt for deg å henge ut en annen person - langt verre enn å henge ut et firma. Og du helt uten grunn, jeg hadde en god grunn.
Hvilken, jo at de ikke viste så pass høflighet at de kunne svare meg på et enkelt spørsmål om pris. For meg handler dette ikke om billig eller dyrt, men kun om å få den respekt jeg som kunde har krav på. Det hører med til historien at INGEN andre firmaer svarte meg på den måten som ***firmanavn slettet*** gjorde.
Link to post
Share on other sites

 

 


Må bare si meg 100% enig Sydvesten!

Men jeg tar ikke trådstarter seriøst, han er ikke kunde engang. Hvorfor i alle dager henger han ut et navngitt firma fordi de ikke var billigst?

Jeg får litt "vondt i magen" når en anonymt går til "skyggeangrep" på et lite firma, gjerne lett identifiserbart med enkeltpersoner som driver sin næringsvirksomhet.

Men jeg anser at trådstartet har en "ikke sak", dønn useriøs.... lik slik jeg ser på folk som baktaler andre mennesker som ikke er tilstede....


Som jeg har sagt noen ganger nå etter at jeg startet denne tråden - det handler ikke om billig eller dyrt. Det handler om kommunikasjon og høflighet. Det handler om at når jeg som potensiell kunde henvender meg til et firma for første gang, så forventer jeg å bli tatt på alvor. Det handler om at ***firmanavn slettet*** ikke gadd å gjøre det som konkurrentene gjorde som en selvfølge.
Link to post
Share on other sites

Uten å tråkke noen på tærne, så kunne jeg likt å høre på dialogen i telefonen. Man får ofte respons etter hvordan man selv ordlegger seg i kontakten med firmaet man ringer til. Hvis firmaet føler at dette kun er en forespørsel som det ikke kommer noe ut av( gnaging om pris etc.) så er det lett å ha en litt avvisende tone. Det er like mye deres rett,å ha den tonen, som det er kundens rett til å ikke handle med dem. Hvorvidt dette er lurt, er en annen sak.

Det er etter min målestokk ikke bra å henge ut folk bare pga. en telefonsamtale som ikke gikk den veien som kunden ville. :lipseal:

Man kan bare i stillhet tenke at de folka der vil jeg ikke bruke mer, og ikke gjøre det til en oppgave å sverte folka.

Link to post
Share on other sites

Jeg har klippet og limt inn noe fra ditt første innlegg og har følgende kommentar:

Her legger du kanskje føringen for hvordan Keogsrud Marine vil se for seg et fremtidig kundeforhold med deg.

Mandag morgen ble ***firmanavn slettet*** ringt opp - ny propell, ja det kan ordnes. Foldepropell, ja det kommer på ca kr 10.000. Jamen hos annen forhandler får jeg en til kr 7.000. "Det må være før moms det da" kom det tørt. Her tok de feil.
Propell ble innkjøpt fra annet sted, selvfølgelig!

Link to post
Share on other sites

Du tar feil - jeg er ikke noen tulling.

Ettersom du opptrer anonymt er det jo enkelt for deg å henge ut en annen person - langt verre enn å henge ut et firma. Og du helt uten grunn, jeg hadde en god grunn.

Jeg tar ikke feil min goode venn, du har ikke signert ditt innlegg hvor du henger ut et navngitt firma... du er en anonym person som ikke har baller eller ryggrad nok til å signere ditt innlegg hvor du henger ut et navngitt firma som er fullt ut indetfiserbart..

 

Jeg har ikke hengt ut noen person, men et nick hvor en etter mitt syn uidentfiserbar, ynkelig, feig person skjuler seg bak..

 

For meg er selvsagt ikke dette uten grunn, det er gjort ene og alene av den grunn at jeg ikke liker feige personer som ikke tørr stå stå for sine handlinger.... Det at du hadde en god grunn for å skjule din identitet når du henger ut et firma uten grunn, vel det skjønner jeg..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

du er en anonym person som ikke har baller eller ryggrad nok til å signere ditt innlegg hvor du henger ut et navngitt firma som er fullt ut indetfiserbart..

 

 

Med dette nivået av saklighet er det bare å smile. Makan til å skyte seg selv i foten :) Lykke til min venn, jeg ønsker deg alt godt og en fin dag!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...