Jump to content

2x minus til ***firmanavn slettet***


erlinggr

Recommended Posts

Jeg henger meg på.... i det filosofiske hjørnet.
Trådstarter hadde en agenda.... men alle som skriver inn her hva har de?

Dette tråden har kjørt utfor grøften og handler om generell misnøye med båtbransjen. Noe som jeg ikke synes er noe rart.
De får altfor lite pepper!
Båtene holder på å bli noen tekniske vidunder.
Båt bransjen står foran store utfordringer, når det gjelder verksteder, delesalg, service og vedlikehold. (Omskrevet: De holder ikke mål!)
Denne bølgen av misnøye skal det ikke store fantasien til å spå til bli en ny tsunami.
Det er bare så synd at ***firmanavn slettet*** drukner i dette!

Link to post
Share on other sites

Jeg skrev at det gjerne er, og det betyr naturlig nok ikke at alltid er... men det er vel en kjensgjerning at de som henger ut bedrifter er de som er såra og vondbråten fordi de ikke har fått viljen sin... det kan være flere årsaker til det... Hvordan en oppfattes når en ringer og spørr, vil gjerne gi seg utslag på hvordan en blir besvart i andre enden... Det er ikke værre en det. Hvordan spørsmålene ble stilt vet vi intet om, kun en subjektiv forklaring fra trådstarter.. Min er faring er at det alltid er mere en en side i sak, derfor svelger jeg ikke den rått, slik som andre åpenbart gjør..

OK, greit svar, men for det første er det temmelig delte oppfatninger om hvorvidt trådstarter har hengt ut dette firmaet. Han beskriver vel ganske enkelt hvordan han opplever kundeservicen. For det andre, forventingsbrudd mellom kunde og leverandør er for de fleste bedrifter en verdifull kilde til informasjon om hvordan bedriften oppleves av de skal leve av. For det tredje, en professorkollega av meg har forsket på den type situasjoner som trådstarter har opplevd, og konklusjonen er ganske klar - misfornøyde kunder blir gode og lojale kunder dersom klagene/forventningsbruddene blir håndtert på en måte som tilfredstiller kunden. Ergo er kunder som klager en vesentlig ressurs for de fleste bedrifter - i alle fall de som er utsatt for konkurranse. Og jeg snakker om store utvalg av bedrifter og kunder, noe helt annet enn personlige, men utestede teorier, basert på egne erfaringer.

 

Det fine med denne saken er jo også at trådstarter fikk en e-post fra bedriften som tyder på at både kunde og bedrift forstår hverandre mye bedre i ettertid. Bedriften har tydeligvis ikke falt for fristelsen til å benevne de som opplever å bli møtt på en annen måte enn forventet som tullinger. Har vært i Øst-Europa før muren falt, og da kunne man som leverandør be kunder ryke og reise dersom de ikke var fornøyd med hermetikkbokser med uidentifserbart innhold - det var jo det eller ingenting - så kunden burde være fornøyd om han eller hun fikk kjøpe en slik boks. Men det er vel ikke dit du vil?

Redigert av BårdK (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men det er vel ikke dit du vil?

Det har jeg vel aldri hevdet... Jeg har kun uttrykket min misnøye med at hvem som helst av anonyme "tullinger" kan henge ute et hvilket som helst navngitt firma her uten noen konsekvens... Jeg mener at den som fremmer sin misnøye mot et firma bør ha baller og ryggrad nok til å signere innlegget sitt med noe annet en et "nick"

 

Det er stort sett jeg som fronter dette kravet ene og alene her, alle andre er uenig og mener dermed at en fritt kan henge ut navngitte firma kun basert på egen synsing..

 

Om en googler dette firma, så kommer denne tråden opp og en kan fint lese dette uten å være registrert medlem... Hadde jeg hatt et firma som hadde blitt uthengt på denne måten uten at domene eier hadde tatt aksjon, vel da hadde forholdet blitt anmeldt.. Jeg synes slik uthenging er uting enkelt og greit, det er ikke bare denne tråden, men andre også..

 

Jeg mener at en bør kunne signere og stå for sine påstander om navngitte firma enkelt og greit, kan en ikke det så er en feig "tulling" som gjemmer seg bak en nick etter mitt syn.. Men jeg ser at jeg er ganske så alene om denne meningen, men jeg er meget stolt over at jeg har den..

 

Jeg er også klar over at jeg nok irriterer skipsraadet og at jeg atter engang muligens er i deres søkelys, og nok kan bli kastet ut for mine meninger her siden det jeg skaper støy med mine innlegg som de så pent uttrykket sist gang..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

 

Jeg er også klar over at jeg nok irriterer skipsraadet og at jeg atter engang muligens er i deres søkelys, og nok kan bli kastet ut for mine meninger her siden det jeg skaper støy med mine innlegg som de så pent uttrykket sist gang..

 

Du blir neppe kastet ut for dine meninger - her tror jeg taket ligger svært høyt. Men når du i post etter post kaller mange av oss "tullinger" og løgnere (bare OP) - synes jeg det hadde vært høyst rimelig om fikk en reaksjon.

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

***firmanavn slettet*** blir slett ikke hengt ut. Dette er ikke annet enn at en potensiell kunde ble kunde hos et annet firma enn ***firmanavn slettet***. Årsaken var at han ikke fikk de opplysningene han trengte for å eventuelt kjøpe varer der. Så kan det hende han lyver. Det sier jo du rett ut at du tror han gjør akkurat det. Vel, ingen av oss vet. Jeg synes uansett at såpass som det trådstarter skriver, det må man vel nesten tåle. Hvis man ikke kan tåle det, så må man nesten gå inn for å stenge internett.

Men dersom du Sydvesten ønsker å forsvare de som ikke kan forsvare seg, så synes jeg det beste du kan gjøre er å kontakte ***firmanavn slettet*** for å spørre om de kjenner til denne tråden. I følge trådstarter så skal de jo nå være informert. Men du kan jo sjekke det, eller hva? Da kan du jo oppnå to ting: Få en kommentar fra ***firmanavn slettet*** som du stoler på, også får du jo vite om trådstarter lyver. :discuss:

Link to post
Share on other sites

Det har jeg vel aldri hevdet... Jeg har kun uttrykket min misnøye med at hvem som helst av anonyme "tullinger" kan henge ute et hvilket som helst navngitt firma her uten noen konsekvens... Jeg mener at den som fremmer sin misnøye mot et firma bør ha baller og ryggrad nok til å signere innlegget sitt med noe annet en et "nick"

 

Det er stort sett jeg som fronter dette kravet ene og alene her, alle andre er uenig og mener dermed at en fritt kan henge ut navngitte firma kun basert på egen synsing..

 

Jeh er i grunn helt enig med deg. Dersom man ønsker å henge ut noen, så bør man kunne stå for det.

På den andre siden kan jeg ikke se at trådstarter henger ut noen, han forteller om sin opplevelse ved ett bruktkjøp av en båt, og problemene som fulgte, og deretter om en uheldig erfaring med ett firma, hvor han opplevde dårlig kundebehandling.

 

Som nevnt tidligere er det nå en gang slik at loven skiller mellom privatpersoner og firmaer, og også offentlige personer, som selv velger å være offentlige er til en viss grad untatt reglene om personvern.

Det er derfor ingenting som beskytter ett firma, som i følge loven er en profesjonell aktør, og således ikke er underlagt personvernloven.

Det er uansett ikke lov å komme med injurerende falsk informasjon om dette firmaet, men det er fullt lovlig å beskrive sine opplevelser med firmaet, uansett hvor ensidige de måtte være, noe jeg mener er helt greit.

Det er almenn viten at loven fungerer på denne måten, og noe som alle som driver ett firma burde være klar over ved oppstarten av sin bedrift.

 

 

Om en googler dette firma, så kommer denne tråden opp og en kan fint lese dette uten å være registrert medlem... Hadde jeg hatt et firma som hadde blitt uthengt på denne måten uten at domene eier hadde tatt aksjon, vel da hadde forholdet blitt anmeldt.. Jeg synes slik uthenging er uting enkelt og greit, det er ikke bare denne tråden, men andre også..

 

Du kunne anmeldt så mye du ville, men dersom påstandene som er fremsatt ikke beviselig er falske, og det er vanskelig å bevise at andres opplevelse av din service er feil, noe som også er svært bra for en del selskaper.

 

Jeg forstår at man som eier av en bedrift ønsker å beskytte sin virksomhet så langt det er mulig, og jeg hadde også blitt irritert dersom mitt firma var gjenstand for en lang debatt på ett stort nettforum, men dette er noe av det som følger med i det å være næringsdrivende. Man kan ikke registrere ett selskap i offentlige registre, med offentlig innsyn i regnskaper på mange nettsteder, reklamere fritt i det åpne markedet, da særlig mot privatpersoner, og etterpå klage på at privatpersoner omtaler sine erfaringer med firmaet på internett.

 

Jeg mener at en bør kunne signere og stå for sine påstander om navngitte firma enkelt og greit, kan en ikke det så er en feig "tulling" som gjemmer seg bak en nick etter mitt syn.. Men jeg ser at jeg er ganske så alene om denne meningen, men jeg er meget stolt over at jeg har den..

 

Jeg er også klar over at jeg nok irriterer skipsraadet og at jeg atter engang muligens er i deres søkelys, og nok kan bli kastet ut for mine meninger her siden det jeg skaper støy med mine innlegg som de så pent uttrykket sist gang..

 

 

Det er nå engang en slik at en del privatpersoner, meg selv inkludert, ikke er spesielt interessert i ha fullt navn og adresse plastret ut over internettet. Det er derfor mulig å benytte seg av nick, slik at vi ikke alle sitter her inne å diskuterer med alle personalia oppgitt, noe som ville vært en gavepakke til kriminelle. En annen ting er at hvis man sitter å diskuterer i en opphetet debatt med fullt navn uten at man kjenner vedkommende man diskuterer med, vil det alltid være en mulighet, enn så liten, at vedkommende person man diskuterer med, blir så støtt at han velger å gå til fysiske aksjoner mot den andre personen. Med nick er denne muligheten fraværende.

 

Nå vet ikke jeg hvordan skipsrådet fungerer, men selv om jeg er prinsipielt uenig i nesten alt du skriver, så må det være lov å ha sine egne meninger, og kudos til deg som velger å stå på de.

Kan ikke se at det er noen grunn til å kaste ut noen, med det er ikke opp til meg, det er eierene av forumet som har all rett til å gjøre akkurat hva de vil, da dette i utgangspunktet ikke er ett demokrati, men ett forum som driftes av en person(er) som står fritt til å velge hva de vil ha på sitt forum, slik det også burde være.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er nå engang en slik at en del privatpersoner, meg selv inkludert, ikke er spesielt interessert i ha fullt navn og adresse plastret ut over internettet. Det er derfor mulig å benytte seg av nick, slik at vi ikke alle sitter her inne å diskuterer med alle personalia oppgitt, noe som ville vært en gavepakke til kriminelle.

Det har jeg skjønt for lenge siden.... Skjønner også at mennesker med uredelige hensikter også benytter seg anonyme nick, som også er å anse som en gavepakke til kriminelle... siden de kan skjule seg bak nicket sitt..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

På den andre siden kan jeg ikke se at trådstarter henger ut noen, han forteller om sin opplevelse ved ett bruktkjøp av en båt, og problemene som fulgte, og deretter om en uheldig erfaring med ett firma, hvor han opplevde dårlig kundebehandling.

 

Vel, vel. Du har muligens milde øyne. Jeg vil ikke delta i diskusjonen om dette er uthengning eller ikke. Om det er det, er det gjort på en svært effektiv måte, da emnetittellen jo inneholder stort sett alt det trådstarter vil ha frem. (Helt i h.h.t. reglene for emnetitler. :lol:).

Link to post
Share on other sites

Hvis trådstarter hadde hengt ut noe "ansiktsløst" som f.eks Vinmonopolet så hadde ingen reagert.

Motreaksjonene er rettferdigsinstinkter overfor en person som ikke er representert her.

Noen har et tydeligvis et godt forhold til firmaet, men det oppnådde ikke trådstarter i første omgang.

Det kan synes som om vedkommende i firmaet er en menneskekjenner, ettersom trådstarter legger stor iver i å beskrive saken opp og ned ad stolper.

 

Hvis jeg skulle beskrive firmaer som ikke oppførte seg akkurat som jeg ønsket så ble det vel raskt en ny bibel, så jeg tror jeg avstår.

Denne tråden har gitt begrepet "suppe på spiker" ny mening. Det ble et drygt måltid som nå fortjener å gå "down the drains".

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er et par som har gitt uttrykk for at utgangspunktet for diskusjonen er triviell - det er jeg enig i!

For meg har dette aldri vært noen stor sak, men først og fremst interessant som et case. Min utdanning er innen markedsføring, og med denne bakgrunn reagerte jeg på kundebehandlingen som stod i kontrast til det som jeg forventet, og som også stod i kontrast til konkurrentene. Dette gav jeg uttrykk for i dette fora.
Som nybakt båteier har og hadde jeg større usikkerhet inn i et ukjent marked, enn den som har vært båteier gjennom flere år. Men dette gjør meg også verdifull for et firma ettersom jeg andre dag som båteier ikke hadde noen preferanser, og bare tilfeldigheter og god kundebehandling ville avgjøre hvor jeg ville ende opp som kunde.
Er det noe å lære av dette caset? Absolutt! I alle fall dersom du driver et firma, eller har en jobb hvor du har kontakt med kunder.
1. Når en person tar kontakt med et firma så er det fordi han har til hensikt å gjennomføre en handel.
2. Det at personen tar kontakt med ditt firma er fordi han har en eller annen preferanse og ønsker å kjøpe fra deg. (det finnes unntak, men det er ikke mange som bare ringer på måfå uten å ha til hensikt å kjøpe)
3. Du har nå en mulighet til salg, men det betinger at du som firma kan komme kunden i møte på en slik måte at kunden opplever at dette er riktig sted å handle.

Pris
Det siste punktet er tricky - siden du som firma IKKE KAN VITE hva som er utløsende for den enkelte kunde. I mitt tilfelle som så ofte ellers var pris den viktigste faktoren. Hvorfor - fordi det er den faktor som er enklest å sammenlikne.
Eksempel: Du er i en by hvor du ikke er kjent. Du trenger bensin, og det er to stasjoner, en på hver side av veien. Den ene har 75 øre lavere pris på samme vare. Hvor handler du? Sydvesten vil selvfølgelig ha sympati med den dyreste som ikke får kunder, men vi andre vil handle hos den som er billigere. Det er klart at for samme vare velger de aller fleste av oss den laveste prisen. Det er jo også derfor de to bensinstasjonene vil følge hverandre i pris. OBS! Merk deg at jeg sier for samme vare.

Når jeg som nybakt båteier skal kjøpe propell så er det to forhold inne i bildet. For det første oppleves det som mye penger for 5 kg messing - jeg ønsker å redusere mitt tap! For det andre er det ikke forskjell på propeller for meg ettersom jeg ikke har kompetanse på feltet.
Dersom jeg da ringer to leverandører og får oppgitt pris, da vil jeg velge den som selger samme vare rimeligere. Dersom atpåtil servicen er bedre hos den billigere, ja da er det ikke noen tvil. Dersom den som er vesentlig dyrere ikke en gang tar seg umaken med å svare på en normalt høflig måte, ja da der det game over for denne kunden med den bedriften.
Det er ofte ikke noe problem å være dyrere - men da KREVES det at du har en kommunikasjon som forteller HVORFOR du er dyrere.

Jeg vet ennå ikke hvorfor ***firmanavn slettet*** er dyrere, men nå gjetter jeg på at de leverer en propell fra en annen importør. Skal de ha sjanse til å selge denne til meg så må de fortelle meg HVORFOR jeg skal legge 3.000 ekstra på bordet for å handle denne propellen. Dersom ikke er og blir propell en propell for meg, og stor forskjell på 7.000 og 10.000.

Kundebehandleren
Tilbake til punkt 3. Det er selvfølgelig mange salgsutløsende faktorer, pris er bare en av dem. Den gode kundebehandler vil stille kunden et par spørsmål for å kartlegge hva som er behovet. Så vil han gjerne komme med sin anbefaling - med en kort forklaring på HVORFOR. Er han smart får han også med seg kundens reaksjon og behandler denne. Det er klart at da må du bruke 3-5 minutter i stedet for 30 sek, men for de fleste bedrifter som opplever konkurranse vil dette lønne seg ettersom de vil øke salget sitt betydelig. Hvorvidt en bedrift skal ta seg råd til slikt får være opp til den enkelte bedrift, men som sagt gjør du det ikke, reduserer du tilsiget av nye kunder.
Som noen har vært inne på i denne tråden så er det klart at man kan avvise en kunde som man ikke oppplever som interessant, men det må også gjøres med kløkt. Når kunden i framtiden har et problem som er interessant, så skal han i alle fall ikke huske den dårlige behandlingen han fikk sist!

Hvem er tullingen?
Et annet element. Bedrifter opplever stadig å få telefoner med spørsmål om pris. Som tidligere forklart er det dette kunden bruker for å samenlikne når han ikke har nødvendig kompetanse om et emne. Noen opplever å få telefon etter telefon uten at noen handler, og man går lei og starter å avvise disse tullingene som bare spør om pris. Da er det svært betimelig for dette firmaet å ta en egenanalyse. Er det så at kundene er tullinger, eller er det noe galt med våre priser ev vår kommunikasjon med kunden.
Skulle du være i denne situasjonen, så ta gjerne kontakt med meg så kan vi sette opp et case for å analysere dette - jeg er til utleie ;)

Internett er farlig
Jeg sa innledningsvis i dette innlegget at jeg ser på dette caset med øynene til en markedsfører. Det er et fakta at denne saken har vært en av de hotteste - kanskje den hotteste på forumet nå i en uke. Om og om igjen har det stått å lese "2x minus til ***firmanavn slettet***" på første side. I skrivende stund har denne tråden vært vist 7823 ganger - og det bare på en uke!!! Den bedriften som ikke tar slike ting inn over seg - som ikke ser at vi lever i 2010 og ikke på tidlig 80-tall har et problem. Kommunikasjon er en av de viktigste faktorene i samfunnet, i mikro så vel som makroperspektiv. Vi er nå i en fase hvor kommunikasjonen endres - mye på grunn av Internett. De fleste av de bedriftene som ikke klarer å forholde seg til denne endringen går en usikker framtid i møte - dersom de ikke allerede har gitt seg.

Kvalitet og tillitt
Som jeg har sagt i tidligere innlegg så er kommunikasjon bare en av grunnpilarene til en bedrift. Pris er en annen. Men pris er alltid relativ. Man kan få en billig vare som går raskt går i stykker - og da har man betalt relativt mye for lite. Man kan få en kostbar vare eller tjeneste som har lang varighet, og har totalt sett betalt mindre. Pris henger altså sammen med kvalitet - så når man skal avgjøre om en pris er lav eller høy må man se det i forhold til hva man faktisk får. Effektivitet er også et element som noen så riktig har pekt på. Dersom man betaler høy timepris, men mekaniker er effektiv, betaler man kanskje totalt sett mindre for bedre jobb! De som har benyttet slike bedrifter og har opparbeidet god erfaring får også tillitt til sin leverandør.
Men sett fra et organisatorsik perspektiv så blir kommunikasjonen et av de viktigste elementene. Hva hjelper det å ha best effektivitet og høyest kvalitet dersom kunden ikke får anledning til å erfare dette fordi ingen har fortalt det? Hva hjelper det å være god dersom du ber kunden forsvinne første OG andre OG tredje gang han ringer?
Ansvaret for kommunikasjonen vil alltid hvile på bedriften. Ser de ikke dette så kan de jo spikre følgende innskrift på døra når de låser for siste gang: "Vi var uansett best!" - kanskje magert, men i alle fall en trøst :)

For min profesjon så er og blir dette et interessant case. Jeg kan ikke påstå å ha lært noe nytt, men jeg har stått mitt oppe i læreboka og hatt det privilegiet å både være aktør og se det hele fra første rad.
Takk til alle dere som har bidratt så langt, dette har vært veldig nyttig.

Til slutt
I rettferdighetens navn, er det ikke noen som kan fortelle om sine gode opplevelser med ***firmanavn slettet***? Jeg har fått så sydvesten har blåst av hue flere ganger for å fortelle om min opplevelse. Men ennå er det ikke noen som har fortalt med egne ord om sine gode opplevelser av ***firmanavn slettet***. Grunnen til at jeg ringte dem er som før sagt, fordi jeg hadde hørt positivt om firmaet. Så da må det vel være noen som kan dele dette - i stedet for å kritisere meg for at jeg deler det som jeg har opplevd. Hadde vært mye mer redelig, og nyttigere både for leserne her og ikke minst for ***firmanavn slettet***. Ikke at jeg bryr meg dugget om kritikken - har man sydvest så preller slikt av må vite ;)

I denne omgang gjenstår det bare for meg å sitere småbåtentusiasten. Kommer det ikke noe mer nytt kjøtt i denne tråden så er sannelig på tide å avslutte denne suppa.
 

 


Denne tråden har gitt begrepet "suppe på spiker" ny mening. Det ble et drygt måltid som nå fortjener å gå "down the drains".
Link to post
Share on other sites

Vær snill å ikke ta mitt innlegg til inntekt for ditt eget.

Alt hadde vært greit om ikke du hadde navngitt. Ditt siste innlegg ble atter en ny bibel. Lag så mange "case-studies" du bare vil og skriv her til krampa tar deg, men hold vedkommendes navn unna.

Tenk at det er et ansikt bak navnet.

 

Man er ikke "fritt vilt" uansett om man er sur eller tverr. Man er et menneske det ikke skal snakkes bak ryggen til.

 

Et råd fra førkrigsgenerasjonen - den gang moral var en refleks i ryggmargen :

Har du ikke noe pent å si om en person - så hold munnen lukket.

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tenk at det er et ansikt bak navnet.

Nei - det står et firma bak navnet.

Hadde det vært en person, ville jeg aldri tatt til ordet. Jeg kjenner ikke firmaet, men det må være minst 4 ansikter der, sannsyligvis fler.

 

Jeg er redelig og sier rett ut at jeg hadde hørt positivt om firmaet - jeg er også den ENESTE som har bedt om å få ballanse i dette ved å etterlyse de POSITIVE erfaringene med dette firmaet. Kanskje du skulle ta deg umaken å lese innlegget mitt før du kritiserer det....

 

Det er mulig at man hadde en annen moral før, men skal man bedrive butikk i 2010 kommer man dessverre ikke i mål om man tufter sin virksomhet på de prinsipper som gjalt for forretning før krigen.

 

Jeg er ikke ute etter å ta deg, men jeg begynner å bli lei av usaklige kommentarer som bare viser at kommentatoren ikke har tatt seg bryet med å lese eller forstå det som jeg og andre har skrevet.

 

Jeg er helt enig med deg at det er på tide å avslutte denne diskusjonen - i alle fall dersom det ikke kommer inn nye momenter - så som de gode historiene.

Link to post
Share on other sites

..føler med andre ord at du mener bestemt enda at denne "saken" var stor og viktig nok til å dra inn i et internettforum ,ene og alene for å kritisere nevnte firma?

Finnes det for små\uviktige saker..

Beklager, men forstår ikke hva du forsøker å si her. Er dette et spørsmål til meg?

Link to post
Share on other sites

Ærlig talt dere. Trådstarter har delt sine erfaringer med et firma. Det skulle jeg ønske flere gjorde. Jeg skulle også ønske ***firmanavn slettet*** kom med sin versjon. Det har de fått muligheten til. Dette er 2010 og informasjonssamfunnet har for lengst gjort sitt inntog. Dette nyter vi godt av,og vi kan lære av hverandre.

Hvor mange her har ikke hengt ut f. eks Biltema og deres produkter? Men de er vel så store at de kan vi skrive hva vi vil om, eller? Jeg er for all del enig i at Biltema ikke blir helt sammenlingnbart, men mye av det som kommer frem her om deres produkter er jo intet annet en feilinformasjon.

Link to post
Share on other sites

 

 


Hvor mange her har ikke hengt ut f. eks Biltema og deres produkter?.

Om du forteller Biltema at du har fundet sammenlignbar produkt til lavere pris tror jeg ikke dem legger seg flate foran deg.

Om saken til trådstarter skulle vært at propell han fikk levert av ***firmanavn slettet*** hadde ikke nokk bra kvalitet kan du bruke den sammenligningen.
Link to post
Share on other sites

Hei Erlinggr.

 

Jeg har ingen problemer med å forstå noen av dine synspunkter om markedsføring, -kanskje fordi jeg har kjøpt en del markedsføringstjenester og kjenner litt av filosofien eller skolelæren innen markedsføring.

 

Men med bakgrunn som teknisk og økonomisk ansvarlig i to bedrifter over en lengre periode føler jeg markedsføringsbransjen har noe å lære om hvordan ting virker og må virke i virkeligheten for enkelte firmaer med høye kvalitetsmål.

 

Det man har lett for å glemme i en økonomisk og teknisk samfunnsutvikling for bedrifter er rett og slett forståelsen for ordtaket alt var mye bedre før.

For en del bedrifter var ikke alt bedre før, det har bare kommet så mye dårlig og billig på markedet i tillegg, -og det er dette man skal forholde seg til på en ryddig måte.

 

Det er på dette området også enkelte bedriftene trenger hjelp til markedsføring, for i dag handler det ikke om å markedsføre seg for alle brukerne i et marked, men å markedsføre bedriften på en tydelig måte i forhold til det man er flink på. Jo, ja pris kan være viktig for mange, men mange bedrifter kan ikke henge seg på denne bølgen av praktiske og økonomiske årsaker. Senkes prisen så klarer man rett og slett ikke å oppnå kvalitetsnmålene med forutsigbarhet, opplæring osv.

 

Det du skriver med hensyn til at kundemottakeren ikke må gi kunden en dårlig opplevelse mener jeg er et viktig punkt for her har mange bedrifter et stort forbedringspotensial. Hvis man klarer å avviser etterspørselen fort ved å fortelle hva man driver med og henviser kunden til riktig sted har man i mange tilfeller skaffet seg en dressert kunde når anledningen er riktig.

 

Mitt råd til deg siden du er markedsfører er å ikke irritere deg over det første møte en bransje som var nye for deg, men heller se på hva du kan gjøre for å hjelpe bedrifter med høye kvalitetsmål slik at de blir tydeligere på hva de er flinke på.

 

Nå skal jeg være litt stygg med deg men på en velmenende måte. Med utgangspunkt i ditt første innlegg så er jeg litt skuffet av deg som markedsfører / reklamemann. Satt på spissen så kunne det like gjerne være deg eller ditt firma som ble omtalt negativt på et forum. I mine øyne så tror du kanskje at skolelæren innen markedsføring er nok til å lykkes i denne bransjen, men slik er det dessverre ikke.

 

Jeg tviler ikke på at opplevelsen din var negativ, men som reklamemann synes jeg du burde reflektert over årsaken til at opplevelsen var negativ i stedet for å navngi firmaet.

Hvis det er viktig å navngi firmaer som man har en eller annen negativ relasjon til så kunne jo jeg også spurt deg om hva firmaet du arbeider for heter.

Redigert av Ole Petter (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis det er viktig å navngi firmaer som man har en eller annen negativ relasjon til så kunne jo jeg også spurt deg om hva firmaet du arbeider for heter.

 

Det der er jo fullstendig irrelevant, da trådstarter opptrer som privatmann her på forumet - ikke som representant for eget eller andres firma.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...