bliss X Startet 10.November.2002 Del på Facebook Startet 10.November.2002 I disse mørke tider hvor de fleste kapteiner sturer bak tastaturet, tenkte jeg det kunne være på sin plass med et par oppkvikkende bilder, fra en annen årstid. Det store spørsmålet er: HVOR ER DETTE? Begge bildene er tatt på samme sted. Kan ikke love noen premie, men ... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.November.2002 Del på Facebook Svart 11.November.2002 Hei. Får henge meg på med et bilde fra samme området av svenskekysten som bildet til Lasse. Hvilken havn er dette, og hvilket kjent "havstrekk" sees i bakgrunnen? Du finner mer om stedet dersom du går inn på "Båtbilder" på mine sider http://home.no/trudelutt og leter litt der. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Al-Tec Svart 17.November.2002 Del på Facebook Svart 17.November.2002 Her ser dere Thejo ligge på samme sted! Bildet er tatt fra en litt annen vinkel, jeg tok det fra den nydelige sandstranda som Lasse har tatt bilde av! Stemmer med Trossö (Tror jeg da) Har du svaret, Lasse? Jon P Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
bliss X Svart 17.November.2002 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2002 PanPan var rask på labben med riktig svar. Til og med hans GPS posisjon er riktig. Denne er værre Hvor i all verden er dette? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.November.2002 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2002 Nei, det er nok ikke så lett å se utfra bildet hvis man ikke har vært der. Skal gjøre det enklere: N 57.59.3 E 7.31.9 Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 22.November.2002 Del på Facebook Svart 22.November.2002 Lasse: Nei, det er nok ikke så lett å se utfra bildet hvis man ikke har vært der. Skal gjøre det enklere: N 57.59.3 E 7.31.9 Ja da ble det enklere... Vi er på Skjernøy ved Mandal, Indre Farestad stod det på kartet. Jeg ville ikke kjent meg igjen. Første forsøket mitt ble langt på land... Jeg prøvde N 57° 59' 3" osv Det gikk bedre med N 57° 59,3' osv. Er det det som kalles desimalminutter ? Er det enerådende eller brukes sekunder også ? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.November.2002 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2002 Gerhard: Lasse: Nei, det er nok ikke så lett å se utfra bildet hvis man ikke har vært der. Skal gjøre det enklere: N 57.59.3 E 7.31.9 Ja da ble det enklere... Vi er på Skjernøy ved Mandal, Indre Farestad stod det på kartet. Jeg ville ikke kjent meg igjen. Første forsøket mitt ble langt på land... Jeg prøvde N 57° 59' 3" osv Det gikk bedre med N 57° 59,3' osv. Er det det som kalles desimalminutter ? Er det enerådende eller brukes sekunder også ? Skjernøy ved Mandal er helt korrekt! Sekunder tror jeg ikke det er så mange som bruker lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.November.2002 Del på Facebook Svart 22.November.2002 Endelig, det vet jeg Jan! Ulvøysund. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.November.2002 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2002 Mollösund syd for Lysekil Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.November.2002 Del på Facebook Svart 22.November.2002 Noen som vet hvor dette er? Tips: Bildet er tatt i sør-østlig retning, mange av dere har passert den staken man skimter i bakgrunnen. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 22.November.2002 Del på Facebook Svart 22.November.2002 Vestlendinger, hvor er dette ??? Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Sebaldus Svart 22.November.2002 Del på Facebook Svart 22.November.2002 bmo: Vestlendinger, hvor er dette ??? Er det en isbre jeg skimter i bakgrunnen? Kan det være Sundal i Hardanger? Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 22.November.2002 Del på Facebook Svart 22.November.2002 Eller kan det vere inne i Olden, og det er Briksdals breen vi ser i bakgrunnen Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 22.November.2002 Del på Facebook Svart 22.November.2002 Er det en isbre jeg skimter i bakgrunnen? Kan det være Sundal i Hardanger? BINGO !!! En utrolig flott plass for de som liker fjell turer og se eller besøke isbreen. Du legger til ved en campingplass med alle fsiliteter, dusj, toialett, vaskemaskin, laksefiske, badeplass, diesel, landhandel m/ØL og aviser, bakervarer, mm. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
880 Svart 22.November.2002 Del på Facebook Svart 22.November.2002 Re: Hvor er dette? « Svar #18 på: idag 19:57 » Quote i svaret Rediger Eller kan det vere inne i Olden, og det er Briksdals breen vi ser i bakgrunnen BOOOM !! Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
bliss X Svart 22.November.2002 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2002 Ingar: Noen som vet hvor dette er?Tips: Bildet er tatt i sør-østlig retning, mange av dere har passert den staken man skimter i bakgrunnen. Ingar Jeg vet ikke hvor det er, men kan det være et sted rett vest for Ny Hellesund? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.November.2002 Del på Facebook Svart 22.November.2002 Sorry Lasse, men ikke så veldig langt unna. Du må et stykke østover .... Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 23.November.2002 Del på Facebook Svart 23.November.2002 Ingar: Noen som vet hvor dette er?Tips: Bildet er tatt i sør-østlig retning, mange av dere har passert den staken man skimter i bakgrunnen. Hmm...kan staken være Kobbernaglen i Flekkerøygapet? Ta må bildet være tatt fra en av øyene innenfor... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 23.November.2002 Del på Facebook Svart 23.November.2002 Det nærmer seg Guru, men dere må nok enda et lite stykke østover.... Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 23.November.2002 Del på Facebook Svart 23.November.2002 Det var et bilde litt tidligere her fra Ulvøysund Hvor ligger det ? (Ikke bildet, men stedet) Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 23.November.2002 Del på Facebook Svart 23.November.2002 Finn Cato: Det var et bilde litt tidligere her fra UlvøysundHvor ligger det ? (Ikke bildet, men stedet) Ulvøysund ligger en 5 - 6 Nm øst for Kristiansand, ikke langt fra Gamle Hellesund (Ulvøysund er ca. 1 Nm sydvest av Gamle Hellesund). Du finner en ankringsplass i Ulvøysund her: http://hr312klubben.com/ankringsplassen/publiste.php Posisjon: N 58.13.900 E: 08.23.250 Mvh Jan Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 23.November.2002 Del på Facebook Svart 23.November.2002 Denne burde jo være enkel for dere som har fartet litt på sørlandskysten....kan ta med at det er flott å ligge langsmed fjellet rundt odden til høyre i bildet. Her er en til, denne gangen fra Vestlandet: Sitér dette innlegget Link to post
to-vid Svart 24.November.2002 Del på Facebook Svart 24.November.2002 Ingar: Noen som vet hvor dette er?Tips: Bildet er tatt i sør-østlig retning, mange av dere har passert den staken man skimter i bakgrunnen. Dette er vel stedet Ingar spør etter. "Stupebrettet" kan ses i bakgrunnen. Ellers er bildet tatt i samme retningen. TVH Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.November.2002 Del på Facebook Svart 24.November.2002 Full klaff to-vid! Og velkommen til oss! Bildet er altså fra Skottevig, mellom Gamle Hellesund og Ulvøysund (PanPans bilde) Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 24.November.2002 Del på Facebook Svart 24.November.2002 "Nesten Sørlandet" - blir det for enkelt, eller? Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.