Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Prøver igjen!!  Hva heter plassen her, hvor ligger den?

Hei.

Kan det være Kyrkosund på Sydkoster?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fikk lyst til å slenge meg på med et bilde. Dette er nok en skikkelig nøtt for de fleste av dere, men det er jo imponerende hvor godt kjent mange er. Venter i spenning på forslag på hvor i vårt langstrakte land dette kan være ( ja, det er i Norge)  :yesnod:

 

..og Kjell: Hvis du ser dette, så forhold deg rolig. du er innhabil  :nono:

 

 

hilsen syvers  :yesnod:

Bilde

Link to post
Share on other sites

.... hmmm ..... Kommer nok aldri dit med båten min . Dette mener jeg er sør-vest i Øyeren. Har vært innom en hjemmeside en gang og sett dette bildet....

 

Hvis man kikker nøye på strandlinja så viser den også at det sannsynligvis er et ferskvann..

 

Når jeg søker på "+øyeren +båt" finner jeg nokså raskt http://home.online.no/~jasyvers/index.cfm, og der er et vakkert bilde...... Mørk Brygge i Øyeren.  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

:crazy: Det stemmer slevfølgelig, PanPan. Det er er Mørk Brygge sydvest i Øyeren i Spydeberg kommune. Øyeren er forøvrig Norges 8. største innsjø. Nordre Øyeren omfatter Nordens største innlandsdelta og Øyeren er Norges artsrikeste fiskevann.

:confused:

Det er faktisk 17/18 båtforeninger/havner i Øyeren, så det er jo litt båtliv her også, da. Sesongen starter riktignok noe senere enn på sjøen - vi må vente på vannet. I påsken var vannstanden over 2 meter under normalen, og ved brygga er det normalt omtrent 2 meter med vann - så med andre ord: der var det tørt ! :cryin: - , men de siste dagene har det steget ca 1 meter, så nå nærmer det seg :crazy:. Mere fra Mørk Brygge kan dere se her http://home.online.no/~jasyvers/index.cfm , og vil dere vite mere om Øyeren generelt kan jeg anbefalle denne: www.oyeren.org

 

syvers  :smiley:

Link to post
Share on other sites

:cheers: Må jo bidra litt her, jeg også!

 

Kanskje ikke så mye å gå på her, siden det er natt, men flere tips på neste bilde......

 

 

..... i dagslys. Selve skuret er nokså karakteristisk for innseilingen. Har du vært der, så husker du nok det.  :cheers: Kan jo opplyse om at det her er snakk om Costa del Østfold !

 

Bilde

 

En liten fiskehavn med kiosk som selger ferske reker - plass til 5-6 båter - stedet er berømt for sine flotte solnedganger. Det er et lite fyr på holmen bak skuret (du ser såvidt toppen på det over taket).

 

Havnen:

Bilde

 

Innseilingen:

 

Walter  :seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Er det innseilingen til Papperhavn?

Den var nok for lett med for mange bilder og ledetråder. :seeya:

Helt korrekt, mini! Du har tydeligvis vært der en gang!

:cheers:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei PanPan!

 

Det kan liggne litt på Smausundet helt nord i Hankøsundet.

 

Om det er det så hadde jeg en fin opplevelse akkurat der en gang. Vi kom et selskap fra Engelsviken og inn smausundet og da satt det en "Havfrue" ytterst på denne lille øya. Det var rene drømmebildet for en sjøens mann!

 

Idunn

Link to post
Share on other sites

Bra! Ja, - du har rett! Bildet er tatt i dag på vei nordover. Jeg gikk langt til styrbord for at det skulle bli mindre gjenkjennelig!

 

Motivet er vel ellers mye mer iøyenfallende og lett å kjenne igjen når man kommer den andre veien.

 

PS: Man kan muligens se for seg litt av hvert når man kommer fra selskap i Engelsviken.... :confused:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...