Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Denne burde jo være enkel for dere som har fartet litt på sørlandskysten....kan ta med at det er flott å ligge langsmed fjellet rundt odden til høyre i bildet.

Du er i Vrangsund, på innsiden av Flostaøya. Slik så det ut da vi passerte der i sommer....

Bilde

klk: Baat-guru: Kvalvåg på Stomen?

Stemmer det!

Bildet er tatt på en av den første turene med båten....vi hadde med en stor gryte med får i kål av alle ting! Riktig trivelig plass inni bukta der.

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jon_P: Jeg kaster meg på i vinterkulda, og hvor er så dette? Kan røpe at det er i indre Oslofjord.

Prøver meg med 2 alternativer....

• Kan det være Sandspollen? Tydeligvis lenge siden jeg har vært der....
  • Ellers så er det  "Hjælp" ??  
:o)

Hei.

Mener det må være "Hjelp", sett sydover mot Sandspollen. Har kjørt fra Sandspollen til Sætre med jollen for å handle en gang.

Stri tur foresten, vi var to voksne mannfolk i en Pioner 235, og motoren stoppet på tilbaketuren. Det ble langt og tungt å ro!

Lars H.

Nesten! Dette er Furuholmen, og ganske riktig sett sydover mot Rognholmen og Sandspollen. Jeg prøver meg med et til, men det blir kanskje for lett?

Bilde

Stikkord: Svenskekysten.

Så klart det var Tanumstrand!

Det kan vel kanskje virke umulig å se hvor dette bildet er, men siluetten på det du ser er svært karakteristisk for den som har vært der!

Bilde

Hei.

Det kan vel kanskje virke umulig å se hvor dette bildet er, men siluetten på det du ser er svært karakteristisk for den som har vært der!

Litt usikker her, men kan det være "Bissenrennen" fra Kosterfjorden inn mot Havstensund?

Lars H.

Lars H.:
Lasse: En ny gåte i vinterkulda. Hvor kan så dette være?

Molløsund?

Lars H.

Nei, det er feil, Lars, men jeg er nokså sikker på at trudelutt har vært der en eller flere ganger.

Lasse: Lars H.: Lasse: En ny gåte i vinterkulda. Hvor kan så dette være?

Molløsund?

Lars H.

Nei, det er feil, Lars, men jeg er nokså sikker på at trudelutt har vært der en eller flere ganger.

Men det er da fra Sverige? Skuten er typisk vestsvensk og har svensk vimpel? Og så er bildet tatt litt utpå dagen mot nord? Arrghh, det ser så kjent ut!

Lars H.