Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts


Janef: Til Lasse:

Ja, jeg kjenner ganske godt til Bergholmen og Oscarsborg forøvrig, i og med jeg var sjef for museumsvirksomheten på Oscarsborg fra opprettelsen av museet i 1993 til jeg dro derfra sist høst. Museet på Oscarsborg har ganske mye data om bygninger og eiendommer, samt en del tegninger. En henvendelse dit kan kanskje gi deg noe.


 

Til Janef:

 

En ting jeg er på jakt etter er en kopi av overdragelses dokumenter på holmen, eller dokumenter knyttet til overtagelsen. Har du noen ide om hvor de eventuelt kan befinne seg? Ringte litt rundt for noen år siden, og fikk stadig nye tips om personer som muligens kunne vite noe, men ...

 

Dette begynner jo å bli noen år siden...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

:wink:

Heisann!!!

Tar frem denne siden igjen så man kan drømme litt om varmere og bedre tider.  

 

Spør derfor hvor kan dette være?

 

Bilde

 

Håper sommeren som kommer blir like fin som den i fjor.

 

En ledetråd kan være at det er ikke så langt fra der hvor båten min (vår) bilde ble tatt og at det er grunn innseiling.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Satser på det jeg kjenner minst: Er det vest for Mandal?

Kan like gjerne si det  :smiley: Like vest for mandal på innsiden av Hille. Har hytte i området!Bildet er forresten tatt der vi har jolla ved hytta. Har hatt noen halsbrekkende "komme ombord i båten" stunt i den fortøyningwiren når Princess 65 passerer i 15 knop 15 meter av lan :nono:

 

 

Bildet er tatt i februar i år, så ingen skal si at det ikke er fint på sjøen om vinteren også!

Link to post
Share on other sites

:nonod:  Hei alle sammen.

 

:smiley:   Har helt glemt å fortelle hvor dette var fra.

 

Bilde

 

Bildet er tatt på brygga på Stråholmen, nord for Jomfruland, den 7.august i fjor sommer, en varm og flott sommerkveld. Et sted vi ikke hadde vært før men som absolutt frister til flere besøk.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Bildet kan være tatt fra posisjon ca. N 59.54.30 og E 010.39.69. Du er i tilfelle på vei ut fra båtplassen din og ser snurten av Bygdø-landet skrått fremme til babord i venstre bildekant. Bortenfor der ser man Nesodden og et trettitalls seilbåter som ser ut til å seile regatta. Landet lengst syd blir vel nedover mot Sandspollen. Rett i bauen for oss ser vi det vestlige av Snarøy-landet.

 

Svaret bygger på at det er et relativt stort antall seilbåter i en regatta i et området som sannsynligvis er indre Oslofjord. Når du i tillegg har hjemmehavn Bestumkilen så forsøker jeg meg med dette svaret. Alle ellers er jo sååååå forsiktige med å svare....  Den som intet våger intet vinner!

Link to post
Share on other sites

Meget godt resonnert, PanPan  :confused:, og så er du vel i tillegg godt kjent i indre Oslofjord.  Vi er, som du beskriver, på vei ut Lysakerfjorden en herlig juni-dag i 2002.

 

Selv om det er ganske så mye blåstikk i bildet, synes jeg bildet uttrykker et flott utsyn, som vi alle nå gleder oss til. Vi sees på fjorden. :smiley:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Panpan du er bare utrolig.  jeg bøyer meg enda en gang i støvet.

:confused:

Det er helt rett det er i innseilingen mot Kragerø. Tatt fra Skåtøy ut mot rauskjær og øya Oksen. Båtene du ser er på veg i leden mot Jomfuland.

 

Igjen. dypt imponert

 

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...