Plomma I Svart 8.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2003 En litt uvanlig vinkel, kanskje. Men nok av kjennemerker til at de som har vært her kjenner seg igjen? Hei! KOB Dette er den lille vika på styrbord side rett før utløpet fra Portør. kona og jeg var der i sommer lå der i tre dager, fantastisk sted, populært for hyttefolket i området etterpå tøffa vi rindt i Kragerø skjærgården, var i området i ca 14 dager før sakte bega oss på hjemveien. Var utrolig heldige med været også. hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
KOB Svart 19.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2003 Selv en motorbåtmann må innrømme at dette ser ganske så idyllisk ut. Kanksje blir det seilbåt en gang? Bildet er tatt i september, på sesongens siste tur. Det er vel ikke så vanskelig å si omtrentlig hvor det er - det er opptil flere lettkjennelige detaljer som bør hjelpe de fleste. Men jeg vil gjerne vite om noen vet nøyaktig hvor det er? Kanskje har noen vært akkurat her, og kan si noe om det er et bra sted å legge til (det ligger en holme med en liten brygge utenfor høyre billedkant). Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Fenix Svart 19.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2003 Det er Steilene vi ser tvers over fjorden. Kan det være i Blakstabukta? i så fall er det Børsholmen til høyre for bildet. Link to post
KOB Svart 19.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2003 Det er Steilene vi ser tvers over fjorden. Kan det være i Blakstabukta? i så fall er det Børsholmen til høyre for bildet.Det er Steilene og Nesoddlandet i bakgrunnen (m/Color Line på vei ut fjorden) og Blakstadbukta er også riktig. Med det er ikke Børsholmen til høyre utenfor billedkanten, så du er bittelitt for langt syd....... Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
mami Svart 19.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2003 Kan det være mellom Bjerkøya og Kråka?? MAMI Link to post
KOB Svart 19.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2003 Kan det være mellom Bjerkøya og Kråka?? MAMI Du har nok antagelig rett, men det høres ut som du er mer lokalkjent enn meg Jeg antar at du mener det som i kartet kalles henholdsvis Bjørkøya og Krokholmen. Det er i tilfelle helt korrekt. Vi ligger vel like N for 1,9m-grunnen N av Krokholmen. Bildet er tatt mot øst, og den grønne staken NØ for Krokholmen er også like utenfor høyre billedkant. Holmen så veldig fin ut, med strand, ilandstigningsbrygge og fine friområder. Noen som kjenner til stedet og kan bidra med informasjon om fortøyning osv? Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Fenix Svart 19.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2003 Her skal vi sørover - noen som tar'n? Link to post
Gunga Din Svart 20.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2003 Hej Horten ! Jag kan stå över denna, har sent dig en IM, med vad jag tror er rett svar, o även link till deras hjside! Veldi fin båt.............. S/Y Gunga Din Link to post
Mini Svart 20.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2003 Jeg tror båten heter Elida og bildet er tatt i nærheten av Smøgen. Link to post
Fenix Svart 20.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2003 Gunga Din hadde rett i sin IM - dette er charterskuta Lady Ellen. Men hvor er hun på vei? Link to post
PanPan Svart 20.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2003 Gunga Din hadde rett i sin IM - dette er charterskuta Lady Ellen. Men hvor er hun på vei?Hun er på vei til innseilingen til Soten-kanalen fra nord. Link to post
Suzuki Svart 20.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2003 enig der ja, sotenkanalen er det Suzuki - akkurat hjemme fra LANGTURKURS No boat needed.. Link to post
bliss X Svart 20.Oktober.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2003 Lærte du noe nytt der? NB! Denne tråden er nå en av verdens lengste, og burde komme i en viss rekordbok. Foreslår at vi låser den, og at neste mann som skal legge ut en gåte starter en ny tråd - Hvor er dette II ? Link to post
Rolf Svart 20.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2003 Så er vi igang igjen - hvor er så dette bildet tatt (mange har sikkert vært der og enda flere har vel opplevd tenåringen som absolutt ikke vil bli fotografert....) Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
bliss X Svart 20.Oktober.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2003 Da låser vi denne Takk til Rolf som startet ny tråd. Link to post
PanPan Svart 20.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2003 Byen med de tvende fyr - Arendal, nærmere bestemt Torungen fyr. Link to post
KAT Svart 20.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2003 HVOR ER DETTE? Kan det være på Mærdø sett ut mot Torungene? KAT Link to post
Rolf Svart 20.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2003 En til med det samme (baatguru får vente litt med å svare...) Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Rolf Svart 20.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2003 PanPan er nesten riktig , KAT er helt riktig. Bildet er tatt fra utsiden av Mærdø, øya vi ellers alltid bare seiler forbi. I sommer gikk vi i land og beså oss lidegrann, det var jo riktig et paradis på jord. Kan anbefales! Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Sebaldus Svart 21.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2003 En til med det samme (baatguru får vente litt med å svare...) Det er en plass som er mye avbildet og som ser veldig idyllisk ut sommerstid. Men står det på dugelig med vind er det en blåsehole av værste sort. Link to post
Rolf Svart 21.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2003 Det er en plass som er mye avbildet og som ser veldig idyllisk ut sommerstid. Men står det på dugelig med vind er det en blåsehole av værste sort. Riktig det, Baatguru. Bildeutsnittet nedenfor er en ledetråd for dere andre..... Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
PanPan Svart 21.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2003 Riktig det, Baatguru. Bildeutsnittet nedenfor er en ledetråd for dere andre..... .....hmmm.... det brokaret får meg til å tenke på Skjernøysund?? (Har jeg skrevet det riktig??) Bebyggelsen er på selve øya i tilfelle..... Link to post
Rolf Svart 21.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2003 .....hmmm.... det brokaret får meg til å tenke på Skjernøysund?? (Har jeg skrevet det riktig??) Bebyggelsen er på selve øya i tilfelle..... Såriktig, såriktig. Må si jeg er imponert over alle stedene du har vært og klarer å plassere! Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Pjolter Svart 21.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2003 Må vel være denne du sikter til Rolf ? Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Lars H. Svart 21.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2003 Hei Skal vi ta en bro til? Hvor er så denne broen? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn