Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Kan det være gjestehavna i Soon :smiley:

Nei, der er jeg kjent, har båten der. Skiltet på bryggen er nok baksiden av et svensk gjestehavnskilt, men hvor tar jeg ikke.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

:seeya: Hei.

Prøver igjen og krysser fjorden og går fra saltvann til ferskvann.

Dessverre, her holder vi oss til saltvann. Prøv retningen ca. 200 grader fra sydenden av Nordsjø.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars:

Er ikke dette i Olavsundet ?

Nix, se svaret mitt til Amorosa

(Og PS, det er juks å se på hjemmesiden min!)

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har juksa...

Flott hjemmeside, Lars!

Og du er ikke den eneste som har "juksa", hittill idag er det 10 stk som kar klikket på hjemmesideadressen min under spørsmålet! Men for de som ikke har funnet svaret, - i områdetet er det tidligere bygget mange Colin Archer-type båter. Og stedet befinner seg innen kartutsnittet nedenfor.

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ser ikke ut til at noen finner løsningen på hvor mitt bilde er fra, så her er løsningen. Inne i Søndeledfjorden nord for Risør er det en lun fin havn som heter Narviken. Men obs, går du inn, så hold skjæret i innløpet på din babord side. Hulen/kløften går gjennom det smale eidet mellom Narviken og selve Søndeledfjorden markert med rød strek i kartutsnittet.

 

Bilde    Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ser ikke ut til at noen finner løsningen på hvor mitt bilde er fra, så her er løsningen. Inne i Søndeledfjorden nord for Risør er det en lun fin havn som heter Narviken. Men obs, går du inn, så hold skjæret i innløpet på din babord side. Hulen/kløften går gjennom det smale eidet mellom Narviken og selve Søndeledfjorden markert med rød strek i kartutsnittet.

 

Bilde    Bilde

 

Lars H.

Søren også. Vi var jo akkurat der i sommer. Men tydeligvis ikke lenge nok til at vi fant den kløfta. Det var en kjempevarm dag midt i juli, og vi fant raskt ut at Barmen (og Narviken) ikke var noe blivende sted i varmen. Vi satte derfor kursen ut mot kysten igjen.

 

Men noen bilder tok vi, her er ett av dem, kanskje litt mørkt, men det får være.


Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Her har vi en til:

 

Hvor er dette da?

 

Bilde

Kan dette være spissen på Frosta i Trondheimsfjorden? I så fall er bildet tatt rett ut for Tautra, og etter lyset å bedømme er bildet tatt tidlig på dagen. Jeg er imidlertid litt i tvil, jeg synes å huske at Frosta er flatere.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...