Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Noen som kjenner igjen dette stedet?

BildeMvh Cato

Hei Cato!

Kan selvsagt være mange steder, men tipper -  i første omgang - på Østfold, nærmere bestemt Hvaler?  :confused:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Tampen brenner - Noen med mer eksakt posisjon?

Kjenner meg ikke helt igjen, men synes det ligner på Papperøy - Seiløy, kanskje Fredagshølet??? :confused:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Kan dette være spissen på Frosta i Trondheimsfjorden? I så fall er bildet tatt rett ut for Tautra, og etter lyset å bedømme er bildet tatt tidlig på dagen. Jeg er imidlertid litt i tvil, jeg synes å huske at Frosta er flatere.

 

Brigg

 

Nope er nok ikke Frosta nei, men er i trheims fjorden....

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Tror det er like sydvest av Olavssundet, viken som ligger inn til høyre når en kommer inn Olavssundet fra nord.

Hmmm, enig i det. Siden Ingar også kommer fra "det mørke og religiøse  fastlandet" Sørlandet vil jeg tippe det er fra ei øy forbundet med religion; Kapelløya i Ny Hellesund. Jeg har aldri vært iland her men fikk en følelse av at dette kunne være begynnelsen til ei kirketelt?
Link to post
Share on other sites

Har lagt merke til ovennevnte skulptur de to gangene vi har vært i Olavssundet med båt.

Synes dette området er noe av det beste sørlandet har å by på, og er derfor svært glad for at vi har politikere som har sørget for at disse perlene er tilgjengelige for allmennheten.

 

Det finnes dessverre mange eksempler på det motsatte langs kysten våres.

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

KOB:

Tenkte med en gang at dette må være nord av Homborøy, men etter å ha sjekket med kartet ble jeg veldig i tvil....

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

KOB:

Tenkte med en gang at dette må være nord av Homborøy, men etter å ha sjekket med kartet ble jeg veldig i tvil....

Ikke etter mitt kart. Det stemmer på en prikk. Vi er på vei SV-over gjennom det jeg kaller Homborsund, dvs. mellom Homborøya og Sundholmen nord for denne. Vi følger ledstreken i kartet.

 

Ikke verst å ta det så kjapt. Det er mange tilsynelatende karakteristiske steder langs kysten som egentlig ligner hverandre når en får det presentert uten referanser.  :cheers:

 

Bilde

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Tvilen kom av at jeg i mitt ensporede hode 'var på vei nord-øst over'. Kone og sønn var inne på at bildet var tatt i motsatt retning så hos dem var det jo 100% klaff....

 

(il neste sommer skal jeg sitte å kose meg foran på dekk mens de står for navigeringen)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Nesten komplette svar fra både PanPan og Cato.

 

-Hvor er dette?

Svar: Odderøya i Kr.sand, og ganske riktig ett steinkast fra Gjestebrygga

 

-Hva er de gule byggningene på høyden kjent for?

Svar: Vernepliktsforvaltningen for sørlandet, altså ett sted mesteparten av den mannlige

delen av befolkningen har vært innom på sesjon.

 

-Hva skjer mellom nevnte byggninger og masta i bakgrunnen hvert år?

Svar: Quartfestivalen

Link to post
Share on other sites

Joda, der er der enda, selv om meningen opprinnelig vel var at den bare skulle ligge der en periode.

 

Dette førte til en kampanje der man kan kjøpe andeler i skulpturen, som jeg mener er priset til rundt kr 300.000.

Vet ikke hvor langt det er igjen til den er betalt, men den bli definitivt værende der.

 

Mer info her: http://geniusloci.no/geniusloci_2002/geniu...gt_skrevet.html

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...