Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Da prøver jeg en noe mer vrien sak (tror jeg). Mange fine båter der.

....hmmm..... dette må være en til 8 eller 9. Jeg mener jeg har gått forbi her, selve havnen - tittet så vidt innom... Fyret man ser mener jeg står på Sandviksholmen, da tror jeg havnen heter "Galgeberget", men her kan jeg ta feil. Stemmer lokaliseringen så har vi innseilingen til Hamburgsund lenger bakom Sandviksholmen....

 

I utsnittet fra kartplotteren min er pila der jeg mener båtene ligger, ellers ses fyret på Sandviksholmen. Lenger opp til høyre sees stakene ved innseilingen til Hamburgsund.

 

Bilde

 

Jeg våger det ene øye..! :cool:

Link to post
Share on other sites

Er ikke kjent i dette området, men jeg kan strekke meg så langt som å si at det må være et sted langs kysten mellom Bergen og Kirkenes  :lol: :lol:

Ta ikke det for gitt, selv om du ser Hurtigruta i bakgrunnen....

Denne er jo også på Cruise i sydlige polarstøk også (utenfor sesomngen)

:lol: :lol: :lol:

 

:wink::lol: :sailing:http://www.onlinemagasinet.no/artikkel.asp?KatID=15&ArtID=910

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Er ikke kjent i dette området, men jeg kan strekke meg så langt som å si at det må være et sted langs kysten mellom Bergen og Kirkenes

Mellom Bergen og Kirkenes......  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:   Ja det er nok mellom der ja :wink:

L I T T  mer presisjon i svaret kanskje ?

Link to post
Share on other sites

....tror dette kan være på Mørekysten....det lave landet..... er det ikke et sted som heter *Bud* på de kanter....?

Mmnnjaa.... du skal nok enda litt lengre nord PanPan :wink:
Link to post
Share on other sites

Kan det være Trondheimsfjorden, med Ørlandet i bakgrunnen? Det er jo padde flatt.  Da ligger du på sydsiden av fjorden, et eller annet sted. kanskje over mot Hitra? (men avstanden ser ut til å være for kort)  :wink:

B I N G O  :lol: det ER det paddeflate Ørlandet i bakgrunnen. Vi ankret opp ute i Trondheimsleia ikke langt fra Valset fergeleie (altså utenfor Agdenes) og grillet oss middag  :lol:  Du ser den røde prikken på kartet viser der vi gikk i land og pilen viser retningen som bildet ble tatt i.

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

B I N G O  :wink: det ER det paddeflate Ørlandet i bakgrunnen. Vi ankret opp ute i Trondheimsleia ikke langt fra Valset fergeleie (altså utenfor Agdenes) og grillet oss middag  :lol:  Du ser den røde prikken på kartet viser der vi gikk i land og pilen viser retningen som bildet ble tatt i.

Se det ja! Hadde en følelse av at lysvinkelen ikke stemte, at bildet kunne være tatt med sydlig retning mot venstre bildekant. Jeg hadde ikke kommet frem til Ørlandet, men jeg kunne ha unngått en feil - men den som intet våger - moro er det lell!
Link to post
Share on other sites

B I N G O  :wink: det ER det paddeflate Ørlandet i bakgrunnen. Vi ankret opp ute i Trondheimsleia ikke langt fra Valset fergeleie (altså utenfor Agdenes) og grillet oss middag  :lol:  Du ser den røde prikken på kartet viser der vi gikk i land og pilen viser retningen som bildet ble tatt i.

 

Huff  litt pinlig at jeg ikke kjente igjen dette da,,,, :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Huff  litt pinlig at jeg ikke kjente igjen dette da,,,, :yesnod: :yesnod: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Pjolter

Vel, direkte pinlig var det vel ikke synes jeg Pjolter. Flate landskap langs kysten finnes flere steder og det var ikke så mye detaljer med i bakgrunnen  :lol:. Men de som har gått ut Trondheimsleia med båt flere ganger burde vel kanskje kjenne seg igjen.
Link to post
Share on other sites

Jeg får vel gi Pjolter en ny sjanse :yesnod::lol: :lol: :lol: :lol:

 

I "nabolaget" dette også (for meg og Pjolter i alle fall), men kan man klare å kjenne seg igjen på landskapet som vises i bakgrunnen? Andre må gjerne prøve seg de også..... men skal vi gi Pjolter EN sjanse først  :yesnod:


Link to post
Share on other sites

Sjanser litt her, men det lille huset på høyden mot horisonten får meg til å tenke på Portør....? :yesnod:

Helt riktig PanPan. Den lille loshytta på høyden er ganske karakteristisk, og en del av overett-merket som benyttes ved innseilingen fra havet. Den optiske telegrafen er også ganske karakteristisk, riktignok en replika, men skal ellers være identisk med det som i sin tid ble brukt, bl.a. i forbindelse med slaget i Lyngør

 

Bildet er tatt på vei inn innseilingen til Portør fra nord , og det flotte skuta som siger ut fra ankringsplassen foran oss er Sincerity, som en del kanskje så i Risør under trebåtfestivalen i år.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Jeg får vel gi Pjolter en ny sjanse :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

I "nabolaget" dette også (for meg og Pjolter i alle fall), men kan man klare å kjenne seg igjen på landskapet som vises i bakgrunnen? Andre må gjerne prøve seg de også..... men skal vi gi Pjolter EN sjanse først  :yesnod:

 

Bilde

 

He he  det er vel Byneslandet det der da..  

Takk for at jeg fikk gjette da   :yesnod:   ( håper bare jeg har rett nå da,,  he he)

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Denne er vel nesten for lett?

Å jeg vet ikke om det var så lett. Det er jo så mørkt. Jeg var fristet å svare: I båten din.....

 

Men så skrudde jeg opp lysstyrken og fikk med meg litt mer av bakgrunnen. Belyste murer og bygninger.... Høyt fjell i bakgrunnen. (Jaja, høyt for oss østlendinger....) Kan det være Oscarsborg ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...