Korsfjord Svart 30.Juli.2019 Del på Facebook Svart 30.Juli.2019 Tja, ifølge samme Wikipedia er Straumen på Inderøy i Trøndelag den nest kraftigste tidevannsstrømmen i Norge https://no.m.wikipedia.org/wiki/Straumen_(Inderøy) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.Juli.2019 Del på Facebook Svart 30.Juli.2019 Zitt skrev for 2 timer siden: Det ser ut som om Mulligan har rett...........igjen, Svelvikstrømmen er norges nest sterkeste/kraftigste tidevannsstrøm etter Saltstrømmen: https://no.wikipedia.org/wiki/Svelvikstrømmen Mulig Mulligan har rett. Jeg ser nå at jeg leste litt kjapt, og overså at han hadde skrevet nest sterkest Moskenstrømmen var også i mine tanker, men nå har jo Korsfjord ny informasjon om Straumen på Inderøy, så da får vi avvente hva ekspertene har å si om det. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
leopard Svart 1.August.2019 Del på Facebook Svart 1.August.2019 Hvor står jeg og hva ser jeg på Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.August.2019 Del på Facebook Svart 1.August.2019 Astor kommer inn på meg her Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 2.August.2019 Del på Facebook Svart 2.August.2019 Du står på festningen. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 2.August.2019 Del på Facebook Svart 2.August.2019 2 hours ago, Mulligan said: Du står på festningen. For oss nysgjerrige: Hvilken festning? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Mulligan Svart 2.August.2019 Del på Facebook Svart 2.August.2019 Den hvor Lasse-Maja satt fengslet. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.August.2019 Del på Facebook Svart 2.August.2019 Peter Wessel herjet der...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 2.August.2019 Del på Facebook Svart 2.August.2019 Ga opphav til uttrykket Tordeskiolds soldater. Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 2.August.2019 Del på Facebook Svart 2.August.2019 Carlsten (Festningen Faller er kulere) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Hulda Svart 2.August.2019 Del på Facebook Svart 2.August.2019 Den ligger på Marstrandsön. Og stakkarn som kapitulerte tappade sin æra, sina egedomar, förmögenhet och sitt huvud. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 (redigert) Her er en lidt skæv udfordring: Dette er mig som 11-12-årig. Billledet er taget i Sydnorge. Til 10 point: Hvilken motor sidder på båden? Til 50 point: Hvad er det for en båd? Til 100 point: Hvor er billedet taget? Tip: Det er en sø (innsjø)... Redigert 9.August.2019 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Motor: Suzuki 4,5 hk? Båt: Ingen anelse, gjetter Silver Viking Sted: tørikke gjette engang? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Hullvann med Gofjell i bakgrunnen. Besinstasjon og kafeteria på Gamle Sørlandske Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Mulligan Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 4 hk Tomos. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 hvor er dette? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
MajorAndy Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 @SoBo får 100 point for stedet! Båd og motor mangler... Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 2 hours ago, MajorAndy said: Til 10 point: Hvilken motor sidder på båden? Til 50 point: Hvad er det for en båd? Det er en Askeladden, trolig 14 fot. Motoren er en Evinrude, trolig ikke mer enn 6 hk (kanskje mindre). Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Korsfjord Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 (redigert) Om man zoomer inn på bildet, ser det veldig ut som motormerket slutter på "uki", så da holder jeg på Suzuki. Men forslaget mitt på 4,5 hk var tydeligvis ikke riktig. Kan det være 7 hk? Redigert 9.August.2019 av Korsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Så tror jeg den er gættet! Askeladden 14 fod er korrekt. Ses bl. a. på de orange plast-tofter. Motor var en 7 (eller 7.5?) hestes Suzuki. Godt set af alle! Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Framtia skrev for 2 timer siden: hvor er dette? Kan det være ved Svolder? ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Framtia skrev for 2 timer siden: hvor er dette? Kan det være Ursholmen retning Koster? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Framtia Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Svolder var et bra tips, men dette er lengre vest... Ursholmen er også feil. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lars Martin Svart 14.August.2019 Del på Facebook Svart 14.August.2019 (redigert) 360grader panorama. Hvilken øy står jeg på? Redigert 14.August.2019 av Lars Martin (see edit history) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.