k1mbo Svart 5.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2019 (redigert) sunnmøre skrev On 5.2.2019 at 7.26: k1mbo - kvar er de på tur på det øverste bilde? Ser ut til å vere ein fin plass. Vis hele sitatet Kan bekrefte at vi lå med Oksebåsen? Helt nydelig plass. Om det er fullt ved kaien, er det flere fortøyningspåler langs fjellsiden på andre siden ( viser ikke på bildet) og ja, det vil nok være for grunt å ligge longside slik som vi gjorde, for seilebåter. Redigert 5.Februar.2019 av k1mbo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Vela Svart 6.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2019 Går fint å ligge i Oksebåsen for seilbåter. Har selv lagt longside på samme kaien som YOLO og Gullik ligger på bildene. Jeg stikker ca 1,8. Ellers er jo det helt supert å ligge med baugen inn: :) Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 6.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2019 Sommerstid er det best å ligge med bauen inn for å gi plass til flere båter. Om det er rufsevær har man plassen for seg selv ? Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Pequod Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 Har vært vinterferie i utlandet 11 dager, hvordan er isforholdene i Oslofjorden nå? Tenker spesielt på strekningen utover fra Nesodden, mot Oscarsborg og ut fra Drøbakssundet? Son, Horten? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Erik Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 I år har jeg ikke hatt noen vinterturer, for det har ikke vært vinter i år Var ute noen døgn i starten av uka , men det var T-skjortevær skikkelig vårfølelse. Litt tåke morgen og kveld, men dagene har vært formidable !! Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 Får vise litt vinterbruk jeg og da, siste dager har jo vært som en drøm Regner med de fleste ser hvor dette er På Sørlandet får vi levert sola med lasteskip Fantastisk å være sånn helt ute i havgapet Solnedgang er aldri vakrere enn på havet om vinteren Så etter noen dager i havgapet er det deilig å trekke inn i elva Fine solnedganger der og Dette er litt av min uke de siste dagene i februar Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hulda Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 Pequod skrev On 28.2.2019 at 11.30: Har vært vinterferie i utlandet 11 dager, hvordan er isforholdene i Oslofjorden nå? Tenker spesielt på strekningen utover fra Nesodden, mot Oscarsborg og ut fra Drøbakssundet? Son, Horten? Vis hele sitatet Du finner ikke mer is mellom Tangen og Son enn det du tar med hjemmefra for å ha i ankerdrammen. Hulda har ikke fått lekt isbryter i år i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Brakkvannsseiler Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 (redigert) Redigert 28.Februar.2019 av Brakkvannsseiler I dag 28 februar. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SY Bolette Svart 1.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2019 Skikkelig misunnelig på dere. Et spørsmål når båten ligger ute hele året, må dere løfte den opp hvert år for vask under? Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 1.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2019 SY Bolette skrev On 1.3.2019 at 12.09: Skikkelig misunnelig på dere. Et spørsmål når båten ligger ute hele året, må dere løfte den opp hvert år for vask under? Vis hele sitatet Er ein fordel det ja, men at den ligg ute heile vinteren utgjør ikkje så mykje fra eller til på groinga. Det er om sommeren det gror, om vinteren er det lite. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Erik Svart 1.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2019 SY Bolette skrev On 1.3.2019 at 12.09: Skikkelig misunnelig på dere. Et spørsmål når båten ligger ute hele året, må dere løfte den opp hvert år for vask under? Vis hele sitatet Det hender jeg gjør det annet hvert, Zinken holder i 2 år. Hvis jeg ikke har planlkagt å seile langt i ferien, og fjorårets bunnstoff holder groen under kontroll, så lar jeg det være. Farten er nede i 5,6 fra 6,2 nå (var oppe for snart ett år siden, og var raus med selvpolerende bunnstoff), så tror faktisk jeg dropper å løfte i år (skal bare rusle litt på måfå langs kysten i Rogaland/Hordaland i ferien i år har jeg tenkt). Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Pequod Svart 1.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2019 (redigert) Bruker å ta den opp på vårparten, men gjorde det ikke i fjor da jeg benyttet tilbudet om gratis børstevask på Vollen. Skulle egentlig gjort det to ganger, men det ble med bare en gang. Denne miljøvasken tar jo ikke ror og propell og jeg mener at båten har vært litt tung på labben de siste månedene i fjor høst, så den skal tas opp og spyles i år. Regner med at det sannsynligvis blir bunnstoff som vanlig i år, men får se hvordan det ser ut når båten løftes opp. Må uansett bytte sink. Redigert 1.Mars.2019 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Gullfisk Svart 1.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2019 Fantastisk dag på vannet i dag?. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2019 (redigert) Pussige greier, var nede i båten i minus 15 for noen uker siden, ingen is på sjøen. Så gikk det litt tid og isen la seg langt utover fjorden. Så kom mildværet på ordentlig og jeg tenkte jeg kunne flytte båten til sommerplassen, men da lå det jaggu nyfrosset is utover. Tipper sjøen er så kaldt fortsatt at den fryser lett om natta. Men fikk fyrt motor og laget råk, ryddet og vasket vinduene i cockpitteltet, så skuta er klar :-) --- Planen er egentlig å ta den opp nå på våren. Men etter gjennomført våtdrakskrubbing i høst så er jeg jaggu ikke sikker. Kan tenkes at jeg klarer meg med et par runder under i stedet? Redigert 1.Mars.2019 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sael Svart 1.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2019 Herlige 'digitale' presentasjoner her...dere burde legge inn bilder/historier på facebooksiden "FRITIDSBÅTENE"..... det er en lukket gruppe for digitale presentasjoner om båtlivets "sorger & gleder"... Sitér dette innlegget Link to post
SY Bolette Svart 1.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2019 Jeg traff på en i Skjebergkilen som sa at han ikke hadde hatt båten oppe på 5 år var derfor jeg lurte, men forstår at dere tar den opp ihvertfall annethvert år. Ja ja går sikkert 2 mnd. til før jeg får ut S/Y Bollete, håper dere får en fin vår. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 1.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2019 (redigert) Så går det mot vår. Skipperen holder som det seg "Hør og Bør" tradisjonen i hevd enn så lenge, nemlig en fast overnatting i båten en gang i uka året gjennom. Har greid det det med motorbåten Ronja de 3 siste årene. Det blir vel litt over 150 overnattinger det i tillegg til de gangene jeg har vært på tur med motorbåten. Her et bilde av motorbåten i solskinnet idag. Redigert 1.Mars.2019 av Dykker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2019 SY Bolette skrev On 1.3.2019 at 20.26: Jeg traff på en i Skjebergkilen som sa at han ikke hadde hatt båten oppe på 5 år var derfor jeg lurte, men forstår at dere tar den opp ihvertfall annethvert år. Vis hele sitatet Pleier å la den ligge oppe hver andre vinter, men ikke nødvendigvis heller. Satt den ut etter opplag på land i påska 2017, så nå bør jeg nok opp en tur før vannet blir varmt og groa setter inn ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 3.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2019 Stille på sjøen i går ettermiddag og is på nordøstsiden av Langøyene mot Malmøya. Tok ikke sjansen på å kjøre der. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
shipahoy Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 Det begynner å ligne på vinter, så det er kanskje på tide å vekke denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
89rrc Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 Vinterseiling er nydeleg! her frå ein tur 5. januar i 2019, på bøye på Talgje. Har funne ut at haust og vinter er ei fin tid for å invitere kompiser på med på tur. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 Båter er til for å brukes, året rundt. Jeg måtte demontere startmotoren i dag, den ville ikke slå inn. Men i morgen skal den på plass igjen, så jeg kommer meg på jobb mandag morgen. Det gjelder å holde ting i orden når man er avhengig av egen båt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
mons Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 Ute og øver med sjøspeiderne hver onsdagskveld på nattseilas. Her har vi liten kuling rett i baugen og rever fullt for å seile ut av båtplassen. Bakker fokka og går baklengs ut samtidig som baugen presses ut mot styrbord før vi får framdrift. Motoren går i fri i tilfelle vi bommer. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Seilerslask Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 Blir tur fra Nøtterøy til vinterhavn i Holmestrand nå på søndag, det er meldt sånn passe seilevind Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 21.November.2020 Link til dette innlegget Svart 21.November.2020 Jeg bruker også båten hele året, og mange av de flotteste opplevelsene har jeg fra høst- og vintersesongen. Her fra frisk seilas utenfor Brimse forrige søndag. Frisk bris og 7,3 knop på slør ble ny rekord for skuta. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.