Jump to content

Vi som bruker båten om vinteren!


bjoris

Recommended Posts

Den kan brukes til mye. Blant annet også tine snø/is rundt fortøyningsbolter ute på holmene, is akkurat der du stiger ombord i båten, og mye mer....

 

Etter mitt syn, nødvendig redskap ombord for de som bruker båt om vinteren. Jeg har liggende, men finner den for søren ikke....... Skulle ikke undres om den ligger i bunn av alle sommerleker etc i lasterom... Skal lete der i dag.

Link to post
Share on other sites

En tur ut i fjorden i dag - fine forhold; mildt i Bergen i dag (!). Et par varmegrader.

 

imag0027.jpg

 

Så kun et par andre båter, men traff som alltid hyggelige båtfolk i havnen.

 

imag0038.jpg

 

Fortsatt vinterlige forhold i båthavna og det er fortsatt mange som ikke har viet båten så mange tanker denne julen (dvs måket av snøen...og nå blir den tung og våt....med fare for en og annen kalesje, kanskje).

 

imag0040.jpg

 

Fylte opp igjen dieseltanken før båten ble lagt i båsen igjen...går så alt for lite diesel for tiden. :yesnod:

 

imag0041.jpg

 

Skal ikke så mye til for å glede en båteier og noen timer i båten en dag i romjulen er som balsam for sjelen. :smiley:

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Etter noen dager ombord i julen ,så fikk jeg roa dem værste abstinensene da jeg ikke kommer ut av havna.Men i natt har det blåst mye ,holder på enda foresten.Kansje mye av isen er borte idag,var ikke stort bak båten inne i havna.Da jeg trenger diesel ,så hadde det passet bra med null is idag så jeg kommer bort til pumpa.Greit å slippe å bære kanner ut på brygga,går mye diesel til varmeren.Men har hatt mange lange dager ombord og endel netter i vinter,så da går det jo litt.Men er missunlig på deresom kommer dere ut,håper det er mulgheter her snart også

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Har vært en voldom vindnatt med relativt store bølger. Det er lenge siden Astor har kastet såpass på seg som i natt. Vi hadde redd opp forrut men måtte trekke oss bak i akterlugaren for å få oss litt søvn. Skulle vært artig å visst hvor mange m/s det blåste, men friskt var det. Normalt ville vi lagt oss innenfor bølgedemperen men der var det tykk is.

Nå er det frokst ombord før vi setter kursen sørover. Rundt 2.5times gange i 8 mil.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hadde første overnatting i ny båt på nyttårsaften (Frognerkilen). Kvelden gikk med til å gjøre seg kjent med båten, og til å få plassert alt mulig løsøre. Ved midnatt spaserte vi til Aker Brygge og fikk med oss det flotte fyrverkeriet. Kom noen skikkelige vindrosser midt på natta, og det var mye bråk fra fall og presenninger både her og der. Våknet så til en flott dag med sol og mildt. En utrolig bra start på båtsesongen 2011.

 

Godt nytt år!

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Trodde nesten sommeren var kommet ved Kvitsøy

 

Tja, det var vel før du kjente etter temp'en det da :rolleyes:

 

Når det er sagt så har isen nå forsvunnet rundt båten og jeg har kastet ut Wallas'n. Så snart jeg får montert inn den nye Eber,n så skal nok jeg også utpå! Det frister når en ser sånne flotte bilder og Kvitsøy ser jeg fra stuevinduet :cheers:

Redigert av alfb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...