Jump to content

Vi som bruker båten om vinteren!


bjoris

Recommended Posts

Det er jo litt tidlig enda da, fortsatt er det sensommer/høst, men båten brukes hele året, så etterhvert blir det vinterbruk igjen ja.

Kjenner at jeg gleder meg til den kalde fine tia nå, med øde skjærgård nesten helt for seg selv, men høsten har nå også sin sjarm..

 

Her er ett vinter bilde fra en tidligere vinterseilas mens vi lengter etter Vinteren :

bilde

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 2 år senere...
Bårdp skrev 27 minutter siden:

Ja den bør definitivt kobles av og legges vekk til  våren kommer.

Jeg har koblet den fra, blåst ut vannet og plugget en treplugg i slangen bak. Lurer på å ta en tur i helgen - hadde jo vært kjekt med vann i kranene inne i båten. Kan jeg kjøre vannpumpen inne, og forvente at det ikke kommer vann ut bak/i systemet når slangen er plugget? Jeg vil jo ikke at det skal komme vann i blandebatteriet på badeplattformen, for det er meldt minusgrader fortsatt. Noen erfaringer?

 

Hilsen en som sprengte dusjhodet i fjor og vil unngå det samme i år ?

Link to post
Share on other sites

Jeg må vippe over bryter på begge dusjene mine, både inne og ute, for å få vann i de når jeg skal bruke dem, eller er de stengt. Skrur bare av dusjhodene og blåser evt rene, og så kan jeg bruke vann ellers i båten  så lenge det er vann på tanken. Trenger ikke plugge slangen...

i år har vi knapt hatt minusgrader mer enn litt nattefrost, så jeg har ikke tømt tanken i det hele tatt i år.

Er meldt finvær til helga, så blir nok en tur utpå ja :clap:.

Men nå kommer vist minusgradene og...

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Har vært en litt roligere start på båtsesongen 2019 enn vanlig. I januar fikk jeg derfor bare to turer. I fjor fikk jeg fire...

Men håper på noen turer til før vinterferien starter, da skal jeg nemlig, som vanlig, en tur til litt sydligere breddegrader.

 

Noen bilder fra de to turene i januar:

 

Utenfor Nesoddtangen:

 

IMG-6975.jpg.ac09b18504e670b40d1245b190d0f745.jpg

 

Dieselpåfylling på Kavringen i Oslofjorden:

IMG-6993.jpg.0fc306d2259e509ab99674c093c02be6.jpg

 

Utsikten sørover fra dieselbrygga:

IMG-6991.jpg.9854fab299c33dc4ec301677eb18e214.jpg

 

Tåkete på morgenkvisten i båthavna på Oksval, men det ble tur når tåka hadde letta!

IMG-7104.jpg.4b1e77824adf170306764d192f2f64d7.jpg

 

Tidlig solnedgang med Langøyene om babord og Rambergøya/Gressholmen til styrbord. Nesodden forut.

IMG-7133.jpg.39f68a2bbf0377f17bda4f9e84384dea.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...