HenrikOrrskär Svart 5.Mai.2011 Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 Flotte greier :D! Meget solid resultat! Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 9.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Selv med litt vind var det fint på sjøen i går. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Hokky Svart 9.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Flotte greier :D! Meget solid resultat! Takk :) Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Kodvaag Svart 9.Mai.2011 Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Fin båt, så flink du har vært!! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Hokky Svart 9.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Takk, jeg er veldig fornøyd, håper bare motoren holder. Blir liksom aldri helt trygg på den gamle volvoen. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Hokky Svart 21.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2011 En liten oppdatering på sensommeren. Båt og motor har fungert greit, det har blitt noen dagsturer når været har vært bra. Motoren har fått seg en knekk på slutten, misstenker dårlige stempelringer e.l. Det kommer olje ut peilepinnen ved høyt turtall. Så nå følger jeg med på finn etter et rimelig alternativ eller en delemotor. Hvis noen har en rimelig AQ130 (B20) tilsalgs så send meg gjerne en PM. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Joda3300 Svart 22.August.2011 Del på Facebook Svart 22.August.2011 er ikkje store jobben å fikse dette, du får repsats til sjøvannspumpe, bytte deler (skruer,tetninger,oring,aksling og lagrer. koster vell ca 1400 kr hos volvo penta verksted, kan sikkert finnes billigere andre plasser. Btw båten blei veldig pen. Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Jacobsen Svart 23.August.2011 Del på Facebook Svart 23.August.2011 Dette var virkelig en flott båt! Godt jobbet :) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 23.August.2011 Del på Facebook Svart 23.August.2011 Tommel opp her ja, ble kjempefin. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Hokky Svart 26.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2011 er ikkje store jobben å fikse dette, du får repsats til sjøvannspumpe, bytte deler (skruer,tetninger,oring,aksling og lagrer. koster vell ca 1400 kr hos volvo penta verksted, kan sikkert finnes billigere andre plasser. Btw båten blei veldig pen. Mvh Tom Erik Sjøvannspumpen lekker minimalt nå, men det er selve motoren som nå har fått seg en knekk. Men takk for tipset uansett. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Hokky Svart 26.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2011 Takk for fine tilbakemeldinger folkens. Noen som har tips om et billig og bra motor alternativ? Bensin eller diesel, spiller ingen rolle. Det må bli en eldre brukt motor, jo billigere jo bedre, Har brukt opp oppsparte midler på hus, hage og motorsykkel så den helt store oppgraderingen får vente, men ønsker noe som kan vare noen sesonger uten for mye tull. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Joda3300 Svart 26.August.2011 Del på Facebook Svart 26.August.2011 (redigert) http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=30299276 Veldig gode og slitesterke motorer. passer på 280/290 skjold ,men vil anbefale å kjøpe 290 skjold med powertrim + 290 drev med duoprop. men då er det kanskje ikkje så billig lenger, men den holder nokk mange år ;) Mvh Tom Erik Redigert 26.August.2011 av Joda3300 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 27.August.2011 Del på Facebook Svart 27.August.2011 Båten ble skikkelig fin etter lakkering, kan jeg spørre hva en lakkering koster med sliping? Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 27.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2011 (redigert) http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=30299276 Veldig gode og slitesterke motorer. passer på 280/290 skjold ,men vil anbefale å kjøpe 290 skjold med powertrim + 290 drev med duoprop. men då er det kanskje ikkje så billig lenger, men den holder nokk mange år ;) Mvh Tom Erik Ja det er noe sånt jeg tenker på på sikt, men i første omgang tror jeg jeg må holde meg under 30.000kr helst med drev. Har sett mye gammelt til en billig penge, men er ukikker på om det er å kaste penger ut vinduet. Men i forhold til min aq130 (b20) er jo det meste nyere. Har lurt på en (b23) om jeg kommer over en billig, helst med ferskvannskjøling. Båten ble skikkelig fin etter lakkering, kan jeg spørre hva en lakkering koster med sliping? Jeg jobber på bilverksted (karosseri og lakk) og betalte derfor bare materiell og jobbet hele påsken. Forsikringen betalte meg ut 24.000kr for å lakkere venstre side under fenderlist pga striper da båten slet seg nyttårshelgen så derfor tipper jeg at utvendig slip og lakk av en båt på denne størrelsen kommer på over 50.000kr. Vi driver med biler på jobben, og har derfor ikke priser på lakkering av båter. Har hatt båten tilsalgs med 2009mod båthenger i sommer i tilfelle noen motorkyndige ville ha en rimelig båt som de ikke trengte å tenke på annet enn motoren på, men har faktisk ikke fått en eneste telefon, melding eller mail, så hvis folk synest 75.000kr er for mye for denne båten så skifter jeg heller motor selv og beholder den. Alt for mye arbeid lagt ned i den for å gi den vekk når jeg egentlig ikke ønsker å bli kvitt den. Lå den til salgs for det den har kostet meg med kjøp av båt og utstyr/materiell i forbindelse med oppussingen (uten arbeidstiden) i håp om raskt salg så jeg kunne kjøpe ny MC, men der tok jeg feil gitt. Er det noen her med erfaring om hva en slik båt er verdt?? Redigert 27.August.2011 av Hokky (see edit history) Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Joda3300 Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=30349838 var det du som kjøpte denne?? Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Får lakkere skroget først da. Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Er det noen her med erfaring om hva en slik båt er verdt?? Legg deg på rundt en mill, så har du god klaring til konkurrentene. Fjord 21 Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Hokky Svart 30.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2011 http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=30349838 var det du som kjøpte denne?? Mvh Tom Erik Annonsen du har linket er slettet, men om det er en AQ171c med 290 drev så var det jeg som kjøpte den ja. Så nå blir det motorbytte i vinter Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Hokky Svart 30.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2011 Legg deg på rundt en mill, så har du god klaring til konkurrentene. Fjord 21 hehe, regner med det er en null for mye i den annonsen.. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Hokky Svart 30.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2011 Da kom det som sagt i hus en 93mod. VolvoPenta AQ171C med 290 singel propell drev. Så nå skal den gamle AQ130 motoren og 200 drevet ut og vekk. Er det noen som har erfaringer med et slikt motorbytte så kom gjerne med tips og ideer til hva jeg må tenke på. Hva må gjøres med f.eks motorfester osv. Først og fremst skal motoren sjekkes og jeg skal iallefall ta en service med reg. reim skift før den havner i båten. Bilder kommer underveis. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Hokky Svart 31.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2011 Ingen som har noen tips ang f.eks motorfester? Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Hokky Svart 1.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2011 Siden høsten offisielt er her slenger jeg ut et par bilder fra i sommer og håper samtidig at det blir vær til å dra utpå i september også. Hadde båten på hengeren i en tur midt i sesongen for å skifte eksosbelgen som hadde løsnet, jeg monterte samtidig de nye klistremerkene som jeg syns ble veldig fine på båten. Båttur ved Hjellestad og skjærgården utenfor. Ligger også ut noen bilder her av den "nye" motoren Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Polarn Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Står er den motoren? Liter og hk. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hokky Svart 1.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2011 Står er den motoren? Liter og hk. Aq171 skal være bygget på b23, men ha marine veiv som gir større slaglengde og det er derfor en 2,5 liters motor. Det er 167hk i den. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Ble pent med klistremerket Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.