Polarn Svart 2.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Jaja, Arild. Fant trekkene til min. Åssen skal jeg måle dissa? Jeg kunne jo alltids sende de til deg så kan du ta kopi og sende de tilbake igjen? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Takker og Bukker!! Bare ta målene fra ende til ende av glidelåsen, og målet fra søm til søm fra glidelåsen vertikalt når du bretter den ut. Håper du skjønner hva jeg mener? Passer de fint på din kalesje? Trange eller romslige? Tror ikke du trenger å sende de, hvertfall ikke i første omgang. Skal heller si ifra da Men jeg må beklage jeg har ikke fått sjekket kalesja mi. Når MÅ du ha nummeret? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 2.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Tviler på at de har blitt brukt i det hele tatt av noen eiere da de ser helt nye ut. Kan desverre ikke si hvor stramme de er. Nå skal jeg gå å måle de på den måten du sa Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 2.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 ok, den minste først, det mår være til den foran og er øverst på bildet. Total lengde: 208 cm Glidlås: 94 cm Fra søm og ut 14 cm, blir da ganger 2 = 28 cm Den store nederste på bildet: Total lengde: 216 cm Glidlås: 192 cm Fra søm og ut 22 cm, blir da ganger 2 = 44 cm Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 ok, den minste først, det mår være til den foran og er øverst på bildet. Total lengde: 208 cm Glidlås: 94 cm Fra søm og ut 14 cm, blir da ganger 2 = 28 cm Den store nederste på bildet: Total lengde: 216 cm Glidlås: 192 cm Fra søm og ut 22 cm, blir da ganger 2 = 44 cm Takker og bukker så mye! Vet ikke om kalesjemakerene har std mål på slikt,(universal str.) Men nå vet jeg hvertfall dine mål. Helt topp!! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Retox_93 Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Er de posene i innlegg 76 til kalesjen? Vis, Noen som vet hvor man kan få tak i sån Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 En seilmaker bør kunne fikse dette, altså de som lager kalesjer osv.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 4.Mars.2011 Del på Facebook Svart 4.Mars.2011 Polar 770 På Facebook Fant ei gruppe for oss . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 4.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2011 Jøss, fant du den? Er jeg som har opprettet den jo. Fikk den ikke helt til å funke så jeg ga opp. Kanskje ta den opp igjen da :) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 4.Mars.2011 Del på Facebook Svart 4.Mars.2011 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 24.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2011 (redigert) Jaja, så er vi i gang da. Oppdaget til min store forskrekkelse at det var kommet olje i kjølsvinet. Leita rundt hele motoren uten å finne noe. Oljen var også så veldig blank så jeg stusset litt på dette. Fant etterhvert en olje dråpe på flensen mellom akselen og gearet. Skrudde av akselen og oppdaget at mutteren som holder gearkonen var helt løs Trolig har jeg glemt å stramme denne skikkelig før jeg satte inn gearet i fjor. Sjekket igjen i dag etter stramming av mutteren og alt var ok Motorrom rengjort igjen. Nå er det bare å kjøre på videre med båtpuss så lenge været holder seg Redigert 24.Mars.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 24.Mars.2011 Del på Facebook Svart 24.Mars.2011 Tenkte jeg skulle begynne til uka. Skal ha meg en tur på Maritim først. Men så begynner det Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ryfylkefjords Svart 25.Mars.2011 Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 (redigert) Ikke mange polar eiere nei men her er en til, så nå er det snart vårpuss på Polarn min, vurdere ny dørk ute og ny isolering i motor rom. Redigert 25.Mars.2011 av ryfylkefjords (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 25.Mars.2011 Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 Ikke mange polar eiere nei men her er en til, så nå er det snart vårpuss på Polarn min, vurdere ny dørk ute og ny isolering i motor rom. Velkommen i klubben. Nei det er ikke mange Polar 770 eiere her. Helst folk som tidligere har hatt. Jeg skal til å legge ny dørk, har skrudd ut alt av innredning. Har også vurdert å isolere mer, men får se hva det blir til. Har også lyst til å kle targabøylen med finèrplater trukket av skai, og montere 3 spoter på dimmer. Slik som det er nå er ikke noe fint. Noen som har gjort dette? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 25.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 (redigert) Det med targabøylen tror jeg hadde blitt fint. Lednigsføringen går igjennom den støttestanga til høyre sett bakfra og fremover. Redigert 25.Mars.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 25.Mars.2011 Del på Facebook Svart 25.Mars.2011 Får tenke litt på det. Vet ikke hvor lett det er å bøye ei finèr plate i profilen av targabøylen. Får se om man kan finne på noe lurt der, ellers så må man jo ha noe å gjøre neste år også Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 30.Mars.2011 Del på Facebook Svart 30.Mars.2011 Arild. Kunne du ha gjort meg en kjempe tjeneste neste gang du skal til båten? Jeg mangler nr på kalesjen min, så om du hadde giddi og skrevet opp ditt?? Du har sikkert fått bestilt ny kalesje, men var i båten og skrev ned mal nr på vinterkalesja: Jens Sagen #820501 prod dato: 110697 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
esg022 Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 (redigert) Flott tråd til en flott båt! Jeg vurderer å kjøpe en Polar 770 (rundt 1985). Hva tror dere om båtene som ligger ute på finn.no nå? Hvor mange kan man vente seg annonsert når sesongen nærmer seg? Jeg ser spesifikasjonene varierer ganske mye. Hvilke faktorer burde jeg se etter på 770 (Årstype, motorstørrelse, tankplassering o.l.)? Hvis noen vet om/kommer over et godt kjøp er jeg veldig interessert! Redigert 5.April.2011 av esg022 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 Vil anbefale Motor på rundt 100hk av et anerkjent merke. VP eller Yanmar. Og 83 mod eller nyere, helst 84 og nyere, da det er en liten forbedring i innredningen. Av utstyr så er jo alt relativt, hva man ønsker. Ønsker du en ferdig opp pusset båt eller en du skal gjøre litt med? Det var en tilsalgs ifjor høst\vinter, 83 mod. 120000kr. Den var ikke så gal heller. Men måtte nye puter inne og ute. og pusse litt treverk. Men den hadde varmer og ankervinsj. Og en VP 61hk som måtte gjøres litt med. Men startet fint. Har selv en 83 mod. med VP 100hk 98mod. Det meste av utstyr, varmer, v\v, GPS\plotter, ekkolodd, ankervinsj, bautruster osv.... Ga 250k ifjor høst. Cockpit puter og kalesje av nyere dato. Har nå tatt ut innredningen i cockpit og skal legge ny dørk. Men følg med på Finn. De fleste som ligger på Finn nå var tilsalgs ifjor høst også. Lykketil og hold oss oppdatert. Knall flotte båter. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
esg022 Svart 11.April.2011 Del på Facebook Svart 11.April.2011 Takk for svar. Hvem lager putesett, og hva vil slikt koste? Og hva med isolering/dekkplater i cabinen (mot skrog), har noen gjort dette? Hvordan er de å manøvrere? Mest bekymret i revers. Båtplassen ligger innerst i trang småbåthavn med stadig flere lange bavariaer som tar opp halve sundet mellom bryggene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 11.April.2011 Del på Facebook Svart 11.April.2011 (redigert) Det er jo Norsea boats som lager disse båtene nå. Så de kan levere puter. Fikk pris i vinter på nye puter i cockpit. 18000kr i mørke grå niroxx stoff. Men de fleste seilmakere og slikt kan sikkert lage til Polar 770 mye billigere. Veldig grei å manøvrere. Men i revers er det lite utslag slik som det er på alle med rett aksel. Men om du har bauprop går det veldig fint Redigert 11.April.2011 av Arild81 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 30.April.2011 Del på Facebook Svart 30.April.2011 Blitt noe ny propell på deg i år Polarn? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 30.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2011 (redigert) Ja, det ble en 18X17 4 blader. Faktisk så er bladenes areal større enn den jeg hadde på 3. Fikk montert ny propellmutter i går som også monteres med sink. En ny greie jeg ikke har sett før. Har litt noia for å miste propellen nå, jeg så jeg kjøpte en låsesikring til mutteren fra wurth. Må varme mutteren for å få den av igjen nå. Blitt mye gnukking og polering i det siste, så det begynner jeg å bli litt lei nå men det blir bra da. Har bare småtteri igjen nå Redigert 30.April.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Ja, det ble en 18X17 4 blader. Faktisk så er bladenes areal større enn den jeg hadde på 3. Fikk montert ny propellmutter i går som også monteres med sink. En ny greie jeg ikke har sett før. Har litt noia for å miste propellen nå, jeg så jeg kjøpte en låsesikring til mutteren fra wurth. Må varme mutteren for å få den av igjen nå. Blitt mye gnukking og polering i det siste, så det begynner jeg å bli litt lei nå men det blir bra da. Har bare småtteri igjen nå Det høres veldig bra ut. Du kommer nok til å merke forskjell på farten nå ja Har også mutter med zink på, virker som at den varer ei god stund også, men det kan jo ha noe med at jeg har fleksible kobling på akslingen, da akslingen ikke har kontakt med motor..... Har ikke fått begynt på båt pussen enda, har vært på jobb i nordsjøen de siste 3 ukene, men til uka blir det fullt kjør! Båten skal hvertfall på før 17mai Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 5.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 Sjøsatte i går og med 18X17 propellen er jeg fornøyd med. Ble meget mer stille bak der med 4 blader ja. Ikke fått målt hastigheten ennå da, men virker å gå noe fortere. Motorturtallet var også uendrett, så trolig kunne jeg ha valgt en 19X18 også. Kom på en ting som plager meg litt og det er putene i kabinen som er noe tynne å ligge på over tid. Noen som har samme problemet? Vurderer å kjøpe en ekstra madrass fra jysk som jeg tilpasser og legger på laken. Hva tror dere? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.