Jump to content

Tråden for Polar 770


Polarn

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en ekstra madrass fra jysk som jeg tilpasser og legger på laken. Hva tror dere?

 

Akkurat det har jeg gjort hos meg! En overmadrass med 4-5cm tykkelse og størrelse litt større enn køya ble kjøpt på Jysk og tilpasset køyas størrelse. Komforten ble en helt annen, jeg sover bedre i båten enn aldri før...

 

Minuset hos meg er at dette er til køya i dinetten, så den må rulles sammen hver morgen og ut om kvelden. Men det er et lite offer for å kunne ligge skikkelig om natten.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Så det er verdt det ja. Hvilken madrass kjøpte du?

 

Tenkte kanskje å kjøpe en skummadrass, men ser at det bredeste de har er 120 cm. Kanskje bedre å kjøpe 2 på 90 cm da.

 

http://www.jysk.no/4/5/16/537/3351619/a/catalog

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Lurer på en ting. Har du trimplan på din Arild? Sliter litt med at den krenger mot den ene siden i høy fart og vurderer å montere trimplan eller fast større flap.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Lurer på en ting. Har du trimplan på din Arild? Sliter litt med at den krenger mot den ene siden i høy fart og vurderer å montere trimplan eller fast større flap.

 

Nei har ikke annet enn den org flapsen. Merket også det før jeg tok den opp at den krenger litt, men det var med full diesel tank.

Ved halvfull vann og diesel tank gjorde den ikke det, da gikk den rett og fint.

Jeg har flexible vanntanken på styrbord side i sturommet i kabinen.

 

Men hvor ofte kjører man full fart da? Jeg pleier å kjøre opp i full fart for å få løftet båten litt så trekker jeg ned til ca 14-15knop.

Har du fått målt farten?

Link to post
Share on other sites

Ja, har full dieseltank og den krenger den veien i full fart ja. Lurer på om det finnes flaps for båter med rund hekk? Ikke fått målt farten ennå, men skal få gjort det enten i morgen eller til uka.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Lurte litt på å den ja, var på maritim men de hadde ikke rød igjen.

Så tenkte jeg som så å bruke en 50mm maskeringstape langs kanten av bunnstoffet for å få en jevn avstand rundt hele.

Men vil ha det så org som mulig. Vet ikke om det er riktige mål...

 

Men det kan jo vente til neste år også. trenger ikke ta alt på en gang :tongue:

Redigert av Arild81 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du kan jo sende en mail til en av de som ligger på finn å spørre om mål. Har gjort det rett som det er jeg :yesnod:

Så kan du alltid bestille fra Maritim da og håpe at den kommer frem før du sjøsetter.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Du kan jo sende en mail til en av de som ligger på finn å spørre om mål. Har gjort det rett som det er jeg :yesnod:

Så kan du alltid bestille fra Maritim da og håpe at den kommer frem før du sjøsetter.

 

Ja kan jo det, har faktisk spurt andre typer båter om hvordan ditt og datt.

 

Blir nok ingen fare enda med sjøsetting, blir nok for nærmere 2 uker til er jeg redd... :worry:

Skal se om kanskje burkaen ryker av i morgen om det blir tid til det....

Link to post
Share on other sites

Jaja, ganske så fornøyd. GPS`n viste 20,4 knop med tom vanntank som sitter foran. Dro inn igjen å fylte vanntanken og da spratt den opp til 22 knop. Rompa trykkes ganske mye ned ennå, så jeg er sikker på at det er mer å hente ved noen ordentlige justerbare flaps bak der. Det fine er at marsjfarten er nå gamle toppfart som er ca 17,5 knop.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Jaja, ganske så fornøyd. GPS`n viste 20,4 knop med tom vanntank som sitter foran. Dro inn igjen å fylte vanntanken og da spratt den opp til 22 knop. Rompa trykkes ganske mye ned ennå, så jeg er sikker på at det er mer å hente ved noen ordentlige justerbare flaps bak der. Det fine er at marsjfarten er nå gamle toppfart som er ca 17,5 knop.

 

Jøss det er jo helt Konge!!! :clap:

130hk du har?

 

Hjalp godt med en annen propell ja, da ble den verdt pengene!!!! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Jess, og veldig uvant når jeg bakker i båsen når jeg kommer inn. Blir jo pælma opp på dekk. Men FLAPS!!! Beste hadde vært å fått spesiallaget dette tilpasset den runde hekken. Ellers så blir det å forsøke å lage slike som du har til høsten. Fant et bra bilde av en på finn i går, så det burde være muligheter.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Så et bilde av en polar som hadde glidelås, må være mye enklere å ta kalesjen opp og ned.

Bare en tanke hvis du skal ha ny kalesje.

 

Snakket med kalesje "mannen" min om dette og han hadde et godt poeng.

Han sier at du snart vil bli litt irritert over denne som henger å slenger og lager masse spetakkel når du er i litt fart.

Er i grunn enig i det og ser at det blir en del ekstra arbeide om man skal ta av denne også hver gang.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Ja, skjønner poenget der.

 

Norsea 770 tror jeg har glidelås over hele targaen, samt mange andre båtmerker med Targa har bare en liten flipp hengende igjen.

Og at den vil henge å slenge så veldig tror jeg ikke blir et stort problem. Det er jo ikke store fliken som skal henge igjen i Targaen.

 

I dag fikk jeg endelig begynt å legge ny dørk. Gikk tom for dørkplater så håper på å få dørken ferdig til helga.

Men fy for en jobb... Få alt til å stemme med nating er ikke helt lett nei..... Gjør ikke dette igjen :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

ååååm da hadde det vært veeeelidg kult om du la ut noen bilder av dørken din, gjerne som før, under og etter montering. Kan tenke meg å få natene på linje er et helv....

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...