Jump to content

Tråden for Polar 770


Polarn

Recommended Posts

  • 4 uker senere...

Kjøpte det via fotoknudsen. Tok et bilde og la det på koppen som man redigerer som man vil hos dem. Bestiller og vips har man fet kaffekopp.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Hei, noen som vet hvor jeg kan få kjøpt brukt/nytt varsellampepanel/ svart boks som varsellampene til vanntemp, oljetrykk, lading og gløding sitter i, denne boksen sitter rett på baksiden av instr. panelet?? Motoren er en VP tmd 30 fra -87.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

I min 83mod er diesel tanken under pentry, Byttet dørk i fjor vinter, da fikk jeg se at det var mannhull. Men det er ikke lett å komme til. Så pentry må nok ut, og dørkplater demonteres hvis du skal sjekke tanken.

 

Når det gjelder spissing av kjøl så er den nok ikke veldig spiss. Har sett bilde av folk som har spisset kjølen for å unngå støy og kavitasjon.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Min kone og jeg har en -84 modell og vi har hatt noen problemer med skuffeseksjonen. Plastskuffene sprekker. Noen som har forslag til utbedring eller fornyelse? Har til nå lappet det med plast fra isbokser og fugelim.

 

Vi har også en Wallas 1800 som ikke vil tenne (merkelig nok etter at den var på service). Noen som har erfaringer med dette?

Redigert av Stølevik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har selv samme problemet med skuffene. Har sett at det er flere båt produsenter som har brukt samme skuffene. Men om de finnes i handel lengre er vel heller tvilsomt. Men du kan jo ta kontakt med Norsea boat om de har noen forslag. De som lager Polar 770 nå.

 

Får den skikkelig med strøm? Krever en hvis diam på kabel.

Sjekk om det er noen kabler som kan ha løsnet under transport fra service.

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Disse her lager nytt,pent arbeid og fine priser : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39777522&searchQuery=b%E5tputer

 

Vet ikke ang stoler,men kanskje de trekker de opp på nytt

Redigert av Banarne (see edit history)

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Man skulle tro det hadde vært mulig å få kjøpt av http://www.norseaboat.no/

Men jeg har av erfaring av at de ikke har så mye info igjen av gamlebåten.

Jeg har kjøpt flap av de til litt over 6 båtlapper. Om de selger dørken også må du bare spørre dem om. Billigst er nok å lage selv.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...