Jump to content

Tråden for Polar 770


Polarn

Recommended Posts

Wow, har du kjøpt nye teakstaver til badeplattformen din? Dørken din ble grise fin. Må ha sånn jeg å :)

 

Teakstavene på plattformen er bare skrapt, pusset, vasket og oljet.

Samme gjorde jeg med badestigen og teakstaven i bauen.

Ble veldig fornøyd :thumbsup:

 

Dørken hadde jeg ikke begynt på igjen for å si det sånn. Altfor mye arbeid, syns hvertfall jeg.

Et fint kantsydd teppe hadde jeg valgt om jeg skulle gjøre det igjen.

Men det blei jo greit til slutt :wink:

Link to post
Share on other sites

Vil tippe det var pes å få stripene i linje :lol: Ser de svarte stripene på teaken på plattformen din er borte. Samme har skjedd her og der på min også. Kjøper nye staver neste vår.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Vil tippe det var pes å få stripene i linje :lol: Ser de svarte stripene på teaken på plattformen din er borte. Samme har skjedd her og der på min også. Kjøper nye staver neste vår.

 

De svarte natestripene var skikkelig PES å få helt på linje... :nonod:

Men ble OK til slutt.

 

Var ikke svarte striper i teaken på platformen min. Hvis det er nating du tenker på?

Ble veldig fornøyd med teakstavene, olje de godt vår og høst, så holder de seg sånn tålig :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Jaja, Arild. Fant trekkene til min. Åssen skal jeg måle dissa?

Jeg kunne jo alltids sende de til deg så kan du ta kopi og sende de tilbake igjen? :yesnod:

 

beskyttelsestrekk_kalesje_polar.jpg

 

Hey Polaren.

Har du båten din enda?

 

Salmakeren kunne ikke bruke målene jeg fikk av deg. Han måtte ha de org å se etter.

Har du trekkene for hånden? Om du evnt kan sende de til meg?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Tja, si det. Jeg har ikke hatt noen problemer med dette overhode. Men at det vil skje en eller annen gang er vel trolig. Ikke hørt noen rykter rundt dette på Polar 770

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Hei, har en nydelig Polar 770 87 mod. Har hørt noen prater om lekkasje rundt rorhylsa. Hvor sannsynlig er det at dette vil skje tro??

 

Jeg har en bitteliten lekkasje i ror hylsa, men har grease nippel i den og presser inn et par pump med vannfast grease så det kommer ut på utsiden.

Det er snakk om 1 dl vann som kommer inn i løpet av sesongen. Kjølen i min båt er alltid ren og tørr.

 

Men tror båten har vært på grunn en gang i tiden for roret er litt skjevt, og u-bjelken fra kjøl til rør er litt bøyd. så det er nok grunnen til at det lekker bittelitt.

 

Kjempe flotte båten. Kom gjerne med noen bilder av din 87 mod. :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Da var endelig burkaen av. Kalejsen vasket og fått nye glidelåser bak. Da er det impregnering ov vask av resten av båten som står på dagsorden.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg bare imregnert kalesjen. Jobber meg alltid fra toppen og nedover. Noe klin på rutene klarte jeg selvsagt å gjøre, godt de sitter lenger ned på båten da :lipseal:

 

baat.jpg

 

Ellers så jar jeg bestillt ny flap til båten, 6200,- hos Norsea i Grimstad.

Den gamle var KUN skrudd rett i skroget. Denne skal jeg både skru å plaste så jeg ikke mister den.

 

flapp.jpg

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

I dag har polarn blitt vasket ned innvendig. Gikk med 4 bøtter og en halv flaske med grønnsåpe. Lukter annet en BÅT inni der nå. Lurer i grunn på hva lukta av båt inneholder....

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Til alle Polar eiere.

Når dere skal sjøsette eller ta på land, bruker dere en "2-4" under fenderlist fremme.

Slik at den ligger under stroppen til krana.

 

Min sjåfør de siste årene har anbefalt det, så jeg har laget en innretning slik at det henger der og en ikke trenger gå frem og tilbake for å holde det på plass.

"Åssen æ bunnforholdene?"

Link to post
Share on other sites

Til alle Polar eiere.

Når dere skal sjøsette eller ta på land, bruker dere en "2-4" under fenderlist fremme.

Slik at den ligger under stroppen til krana.

 

Min sjåfør de siste årene har anbefalt det, så jeg har laget en innretning slik at det henger der og en ikke trenger gå frem og tilbake for å holde det på plass.

 

Bilde ;)

Link to post
Share on other sites

Hei, har en flott Polar770 87 mod. Tenker å montere på en form for daviter på badeplattformen, noen som har erfaring med dette på denne båten? Størrelse på gummijolle som ikke blir for stor bak der? Har Ancorlift montert på babord side, kanskje litt i veien?

Link to post
Share on other sites

Har sett på det samme selv, men har slått det fra meg, blir for trangt med anker og snap davit feks.

Må i såfall bygges langt ut fra badeplattformen.

Men om jeg skulle hatt en hengende, ville jeg valgt en på 265-280cm.

 

Har selv en Aquaquick 265 hengende etter med en Yamaha 8hk :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Hallo alle sammen! Jeg satt og koste meg med en pils, :drink: tittet på denne tråden og tenkte nostalgisk på min gamle båt. Og neimen :crazy: fikk jeg ikke øye på den på profilbildet til Randolk: photo-18488.jpg

Muligens den eneste 770'n med beige kalesje? Det var en av de beste oppgraderingene jeg gjorde. Ble mye lysere inne med kalesjen oppe! Kan anbefale alle dere andre det samme.

 

Og Randolk: Bare å spørre om du lurer på noe historikk på båten! :cheers:

 

Steike.

Link to post
Share on other sites

Går og lurer på å skaffe meg en Polar 770. Har idag en Joda 7500 og er veldig for fornøyd med den. passe størrelse til mitt bruk. Men jeg kunne tenkt meg en som marsjet litt raskere en min. Den gjør ca 8-8,5 knop og da tar det litt tid på transport etappene. Kunne tenkt meg marsjfart ca 15 knop eller mer.

 

Hva er de største forskjellene på Polar 770 og Joda 7500?

 

Hva bør jeg se etter av svakheter? Hvordan er det med lekkasjer mellom targaen og kalesjen?

 

Hva er fornuftig pris. Ser det ligger en del ut og de varierer alt fra nesten 300'-150'. Flotte båter :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...