Jump to content

Oppussing av tresnekka "Jynne"


krisachsen

Recommended Posts

Svart (redigert)

Hei og god kveld godtfolk :wflag:

 

nå er det snart sommer for meg og :cool: og det føles helt rått!!!

 

alt er ferdig, utenom bunnstoff...

 

nå har jeg 8 strøk lakk på dekkene og 7 på sidene, og diesel tanken er full å klar for å brennes!

 

 

JIPPI !! idag har jeg gått å flira for meg selv mens jeg jobbet, fordi det er så sinnssykt digg å være ferdig :thumbsup:

 

nå skal jeg legge den ut til tordag :yesnod:

 

her er noen bilder av resultatet etter X antall timers arbeid :clap::flag:

jeg er iallefall VELDIG FORNØYD ! :thumbsup::cheers_wine:

 

DSC_0590.jpg?t=1306095504

DSC_0606.jpg?t=1306095547DSC_0609.jpg?t=1306095577DSC_0621.jpg?t=1306095607DSC_0631.jpg?t=1306095645DSC_0643.jpg?t=1306095692

 

jeg tok av presenningen idag, og rette etter det begynte jeg å regne :tongue:

men det gjorde ingenting, for jeg er jo ferdig å lakke, mohahahaha !!

og pappa inpregnerte kalesja mi igår så den var tett :sailing:

 

 

og imorgen får jeg en flott lanternemast i posten, tilsendt av av tidenes mann :clap: tusen takk til deg, du vet hvem du er, du aner ikke hvor glad jeg er for at du gadd det !!

 

 

ha en fin kveld videre !

 

krisachen

Redigert av krisachsen (see edit history)

If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden!

Tresnekka "Jynne"

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

hei alla samman..

:cheers_wine:

 

Jynne flyter bare så det er sagt :thumbsup:

 

jeg hadde klar to elektriske pumper som til sammen kunne pumpe ut kanskje 3000 liter vann i timen,

jeg hadde en håndpumpe som sikkert kunne tatt mere en de to tilsammen om ting hadde gått gæli :sailing:

i tillegg hadde jeg en bøtte.

 

men det som var så flott, det var det at jeg bare hadde trengt den minste pumpa :cheers:

 

selv om jeg blei super stresset da det rant bekker med vann inn i båten min, så klarte den miste pumpa å holde vannet unna! greds til mini :cool:

med to helt nye 110ah batterier vil jeg nok tru at pumpene vil gjøre jobben si i natt også, men jeg må jo skjekke det iløpet av natta da :sailing:

 

 

 

vannet rant ganske bra den første timen, og når begynner det å nærme seg noe jeg vil kalde tett :clap:

 

dette har vært den beste dagen hitt til i år!!! jeg er ferdig med eksamen og båten er på vannet og ser relativt flott ut der den ligger :lol:

 

 

her er noen bilder fra den flotte dagen:

 

ut av hagen

 

 

DSC_0699.jpg?t=1306446869

 

over to andre båter :sweat:

 

DSC_0723.jpg?t=1306446555

 

og på vannet :flag:

 

DSC_0743.jpg?t=1306446901

 

 

og her er farfar og oldefar sinne gamle bokstaver til deres "Jynne"

 

DSC_0745.jpg?t=1306446946

Redigert av krisachsen (see edit history)

If God wanted us to make fibreglass boats, he would have made fibreglass trees! but he only made them wooden!

Tresnekka "Jynne"

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...