Jump to content

Redningsskøyte tråden


Avsluttet_1

Recommended Posts

 

Jeg har også hatt mange herlige seilaser med "Galathea" da Helleik Enge eide skøyta. Den gangen seilte vi ofte sammen med "Storebrand", "Idun" og "Christian Børs". Det var tider det!

 

 

:thumbsup::thumbsup:

 

Vi er så heldige å fremdeles ha "Idun" og "Ole O. Lian" hos oss i Maritim Båtforening, Bestumkilen.

Link to post
Share on other sites

Se der ja, enda flere gamle skøyter funnet.

Samtlige av de nevnte skøytene er med i Norsk Veteranredningsskøyteforening. Så vidt jeg vet er Eddy Lesund, som er reder og skipper på "Idun", fremdels formann i foreningen. Han vet uansett det meste om hvor de forskjellige skøytene, som har gått ut av tjeneste, nå befinner seg og hvem som eier dem.

Hilsen Syvert :sailing:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

hva er forskjellen på OF og OFII?

 

Nye motorer på den som er til salgs. 2000 timer - knapt innkjørt

 

 

OFII har litt større styrehus enn OF. Har OFII en kran på styrbord side av styrehuset? Interiøret er ganske likt.

Mener at begge fikk nye hovedmotorer med ca ett års mellomrum.

Frivakten kjenner OFII godt.

 

OF:

of.jpg

 

OFII:

 

ofii.jpg

Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser

Link to post
Share on other sites

soerlandsskoeyta5.jpg

Sørlandskøyta på vei opp Drammenselva.[/

 

soerlandsskoeyta2.jpg

 

Mange av skøytene er havnet på private hender som Sørlandskøyta som jeg fotograferte i Drammen for noen år siden. Den forrige eieren bodde på disse kanter. Flott båt med fine linjer. Som før nevnt så ligger denne i dag i Oslo Motorbåtforenings havn i Bestumkilen.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...