adeneo Svart 20.Februar.2011 Del på Facebook Svart 20.Februar.2011 Det kan og hjelpe å suge opp olje i støtstengene og ta litt fett på toppen slik at vakumet holder oljen i rørene før oppstart.. men det er jo mulig primingen klarer å presse oljen opp her også Ekke no problem på GM motorer. Så lenge støtstengene er åpne og systemet ellers er tett så går det så det spruter olje opp i vippene med det verktøyet på bildene lengre opp og en god drill Sitér dette innlegget Link to post
elvira II Svart 21.Februar.2011 Del på Facebook Svart 21.Februar.2011 Har du en gammel fordeler, kan man ta av drevet og renske litt på toppen så du kan sette drillen på . Funker helt fint for å få opp oljetrykk ( som er ett must!) Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 21.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2011 Japp. Nå har postmann Pat gjort jobben sin. Fettet er på plass så nå skal det Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
step Svart 21.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2011 Dagens arbeid ble.. Inn med løftere. Støt stenger..(fett må til) En neve av disse dingsene.. Viktig.. Også viktig. Justering av løfter. Ruller pinnen mellom fingerne til du får motstand + 3/4 runde til. Begynder på syl 1 1/4 omdrenig så neste i teningsrekkefølen + 7 ganger til. Man kan fikse det på 1 omdreing også. Da er det litt mindere igjen. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 21.Februar.2011 Del på Facebook Svart 21.Februar.2011 Stilig å se på dette altså Blir helt konge Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 21.Februar.2011 Del på Facebook Svart 21.Februar.2011 Ett lite spørsmål her: Skal det være olje i mellom sylinderekkene? siden du har underliggende kam, noe jeg ikke har vært borti før, så lurer jeg på om det skal være olje i "rommet" til støt stengene. Sitér dette innlegget Link to post
elvira II Svart 23.Februar.2011 Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 Ett lite spørsmål her: Skal det være olje i mellom sylinderekkene? siden du har underliggende kam, noe jeg ikke har vært borti før, så lurer jeg på om det skal være olje i "rommet" til støt stengene. Olja kommer opp igjenom støtstengene for så og renne tilbake ned i bunnpannen via løftergalleriet, så svaret er ja. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Februar.2011 Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 Utrolig kult! Stå på, og husk og kom med video av første gangs start! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
tkb Svart 23.Februar.2011 Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 Åhh,får nesten ereksjon.. Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 Ett lite spørsmål her: Skal det være olje i mellom sylinderekkene? siden du har underliggende kam, noe jeg ikke har vært borti før, så lurer jeg på om det skal være olje i "rommet" til støt stengene. elviraII har rett der men, Olja skal bare passere her. Har frest ut hulene ned til bunnpana for at olja skal ned fortest mulig. Det er vanlig i racing å male her så olja renner enda fortere ned. Vil ha mest mulig av oljen i bunnpana! Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
step Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 Hei! Kanskje unødvendig å nevne i.o.m att du har har panzerkontroll på dette prosjeket,en fryd og se på men håper att du kjører inn med en god mineral olje (Kvalitet SG/SH eller bedre). Skal starteopp på denne Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
volfro Svart 23.Februar.2011 Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 Her er det full kontroll ja. Men har stussa litt i denne logoen som dukker opp på bildene stadig vekk, det er nok tillfeldig ja Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 Her er det full kontroll ja. Men har stussa litt i denne logoen som dukker opp på bildene stadig vekk, det er nok tillfeldig ja Helt tilfeldg Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
step Svart 24.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Så litt epoxy arbeid. Her gror det rust men ikke når det er fylt med epoxy. Litt sliping så på med lakk.. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
step Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Bensin må vi ha. (og mye av det ) Har fjernet maling og vasket. Innvendig rens. Klar til montering. Der er den klar. . Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Geir Hel Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Sansen for epoxy ideen din, den komme eg te å bruke på div steder. Så takk for tipset Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
step Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Sansen for epoxy ideen din, den komme eg te å bruke på div steder. Så takk for tipset Bare hygelig. Epoxy kan brukes til så mangt. Får apstinenser når kroka er tom. Skal du kjøpe mye epoxy kontakt Svas kjemi. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Bredo Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 (redigert) Da var stemplene på rådene(rådene varmes opp så man får inn krysspinen. De låses når råden krymper over pinnen) Hva bruker man til å varme opp rådene med? Hvor varmt må det være før man får den nødvendige klaringen? Og hvor hardhendt kan man være med krysspinnene for å få de på plass? Mange spørsmål, men er akkurat på dette punktet med min egen motor og trenger hjelp PS: Ikke meningen å kapre tråden, men er det noen som ser ut til å ha kontroll på dette så er det Step Redigert 28.Februar.2011 av Bredo (see edit history) Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
step Svart 28.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Hva bruker man til å varme opp rådene med? Hvor varmt må det være før man får den nødvendige klaringen? Og hvor hardhendt kan man være med krysspinnene for å få de på plass? Mange spørsmål, men er akkurat på dette punktet med min egen motor og trenger hjelp PS: Ikke meningen å kapre tråden, men er det noen som ser ut til å ha kontroll på dette så er det Step Takk Takk. Jeg bruker propan varmer. Varmer ca 30-45 sek på vær side av råden. Krysspinnen sklir rett i gjenomm, Men du får bare et forsøk. Et lite tips varmopp stemplene og putt krysspinnene i fryseren. Husk at stempler og råder er rettnigs bestemt. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Volvomekanikeren Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Veldig bra! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
step Svart 2.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Da det er manko på et innsug. Har det stoppet opp litt. Men fant noen vente bilder. Her freser jeg setene i toppen. Bremsing av nyoverhalt 454 cid Chevy. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Volvomekanikeren Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 Kanon kult og følge med på prosjektet ditt! Gleder meg til og se hva neste på programmet er! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
GunR Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 Flott tråd! Godt håndtverk, og gøy å se bruk av verktøy litt utenfor hva de fleste har i verktøykassen! Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 Helt tilfeldg "Vedlikehold og reparasjon av motorvogner, unntatt motorsykler". Hvorfor ikke motorsykler ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
step Svart 4.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2011 (redigert) "Vedlikehold og reparasjon av motorvogner, unntatt motorsykler". Hvorfor ikke motorsykler ? ?? Prøv denne adr, Oslo MotorService Redigert 4.Mars.2011 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.