Jump to content

Sammensetting av V8 motor. Bilder!


step

Recommended Posts

Det kan og hjelpe å suge opp olje i støtstengene og ta litt fett på toppen slik at vakumet holder oljen i rørene før oppstart.. men det er jo mulig primingen klarer å presse oljen opp her også

 

Ekke no problem på GM motorer. Så lenge støtstengene er åpne og systemet ellers er tett så går det så det spruter olje opp i vippene med det verktøyet på bildene lengre opp og en god drill 10.gif

Link to post
Share on other sites

Dagens arbeid ble..

 

IMG_5017.jpg

 

Inn med løftere.

 

IMG_5018.jpg

 

Støt stenger..(fett må til)

 

IMG_5019.jpg

 

En neve av disse dingsene..

 

IMG_5021.jpg

 

Viktig..

 

IMG_5022.jpg

 

Også viktig.

 

IMG_5023.jpg

 

Justering av løfter. Ruller pinnen mellom fingerne til du får motstand + 3/4 runde til. :yesnod:

 

IMG_5027.jpg

 

Begynder på syl 1

 

IMG_5026.jpg

 

1/4 omdrenig så neste i teningsrekkefølen + 7 ganger til. Man kan fikse det på 1 omdreing også.

 

IMG_5029.jpg

 

Da er det litt mindere igjen. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

IMG_5029.jpg

 

Ett lite spørsmål her: Skal det være olje i mellom sylinderekkene? siden du har underliggende kam, noe jeg ikke har vært borti før, så lurer jeg på om det skal være olje i "rommet" til støt stengene.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Ett lite spørsmål her: Skal det være olje i mellom sylinderekkene? siden du har underliggende kam, noe jeg ikke har vært borti før, så lurer jeg på om det skal være olje i "rommet" til støt stengene.

Olja kommer opp igjenom støtstengene for så og renne tilbake ned i bunnpannen via løftergalleriet, så svaret er ja.

Link to post
Share on other sites

Ett lite spørsmål her: Skal det være olje i mellom sylinderekkene? siden du har underliggende kam, noe jeg ikke har vært borti før, så lurer jeg på om det skal være olje i "rommet" til støt stengene.

 

elviraII har rett der men, Olja skal bare passere her. Har frest ut hulene ned til bunnpana for at olja skal ned fortest mulig. Det er vanlig i racing å male her så olja renner enda fortere ned. Vil ha mest mulig av oljen i bunnpana!

Link to post
Share on other sites

Da var stemplene på rådene(rådene varmes opp så man får inn krysspinen. De låses når råden krymper over pinnen)

 

Hva bruker man til å varme opp rådene med? Hvor varmt må det være før man får den nødvendige klaringen? Og hvor hardhendt kan man være med krysspinnene for å få de på plass? Mange spørsmål, men er akkurat på dette punktet med min egen motor og trenger hjelp :confused:

 

PS: Ikke meningen å kapre tråden, men er det noen som ser ut til å ha kontroll på dette så er det Step :thumbsup:

Redigert av Bredo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva bruker man til å varme opp rådene med? Hvor varmt må det være før man får den nødvendige klaringen? Og hvor hardhendt kan man være med krysspinnene for å få de på plass? Mange spørsmål, men er akkurat på dette punktet med min egen motor og trenger hjelp :confused:

 

PS: Ikke meningen å kapre tråden, men er det noen som ser ut til å ha kontroll på dette så er det Step :thumbsup:

 

Takk Takk.

 

Jeg bruker propan varmer. Varmer ca 30-45 sek på vær side av råden. Krysspinnen sklir rett i gjenomm, Men du får bare et forsøk. :sweat: Et lite tips varmopp stemplene og putt krysspinnene i fryseren. :yesnod:

Husk at stempler og råder er rettnigs bestemt.

Link to post
Share on other sites

Helt tilfeldg :rolleyes:

 

"Vedlikehold og reparasjon av motorvogner, unntatt motorsykler". Hvorfor ikke motorsykler ? :wink:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...