Jump to content

Sammensetting av V8 motor. Bilder!


step

Recommended Posts

Det er nose landing gear til MD90..

 

V8.jpg

 

Det er main landing gear A340-541

Drev du å skrudde på nesehjulet Q400 også eller :wink:

 

Imponerende å se dette her. Jeg kan ikke noe som helst om V8'ere. Et spørsmål om støtstenger. Når den slår opp på ventilløfteren - lukker eller åpner den ventilen da (jeg antar at den trykker ventilen ned som da åpner)? Og hva styrer støtstengene - står de ned på kammen?

Link to post
Share on other sites

Drev du å skrudde på nesehjulet Q400 også eller :wink:

 

Imponerende å se dette her. Jeg kan ikke noe som helst om V8'ere. Et spørsmål om støtstenger. Når den slår opp på ventilløfteren - lukker eller åpner den ventilen da (jeg antar at den trykker ventilen ned som da åpner)? Og hva styrer støtstengene - står de ned på kammen?

 

Nei Q400 har vi heldig vis ikke skrud på. :nonod:

 

IMG_5006.jpg

 

Løfteren er den som sklir på kammen og dytter støtstangen opp som gjør at vipe armen dyter ventilen ned. :yesnod:

Det er en kule i vær ende på støtstanga. Den er låst mellom vipearm og løfter pågrunn av forspening.

 

IMG_5018.jpg

Støtstanga blir styrt av spor i toppen. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Takk :smiley:

 

hvor stor er forspenningen i fjærene på ventilene? Jeg spør fordi det ser ikke ut som om støtstengene og vippearmene er så veldig solid konstruksjon. Jeg stusset vel særlig på "blekket" i vippearmen som ikke ser veldig solig ut og ikke har så veldig mye styrke fra formen heller (her er jeg bare ukvalifisert synser :smiley:). Fjære på ventilen er jo av tykk tråd - men ganske åpen - så litt vanskelig å gjette hvor mye kraft den trenger. (kan man feks åpne ventilen ved å trykke på den for hånd?)

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mye flotte snutter på jutub. watch and learn

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Interessant å lære ting på den rette måten da:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ex_yJ_V5UH8&feature=channel

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Jeg skal ha min V8 rød, med røde topper, svarte toppdeksler m/røde påfyllingslokk, svarte reimhjul, rødt innsug, og svarte manifolder. Personlig syns jeg det er litt trivelig å ha det litt orginalt, men også at rødt og svart står utrolig godt sammen.

Ellers har kompisen min gul motor med svarte toppdeksler. tøft det og. Svart syns jeg er litt upraktisk med tanke på rengjøring og at møkka ikke syntes(for den skal jo vaskes vekk)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...