Jump to content

Skip på grunn i Løperen Hvaler


Elise

Recommended Posts

Her et annet kartutsnitt:

 

godafoss.gif

 

For meg ser det ut som havaristen har gått sydover i hvit sektor, men i stedet for å dreie godt styrbord eller bagord bare har sklidd sakte mot babord inn i rød sektor. Den rønne markeringen er Horn Flyer som er ved havaristen. Selv går jeg alltid øst om fyret opp Løperen. Men det er i dagslys.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Leden er på Vest siden.

Ja, jeg ser det Mariell. Og den leden er jo svært entydig i mørke. Det er vel bare å følge hvit sektor ut fra Lubbe litt lenger nord til en passerer fyret ved Kværnbergskjær og så følge dette fyrets hvite sektor ut i åpent farvann.

 

lubbe.jpg

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Det er den kilden jeg også har lagt ut bilder fra Bøljan. Los-17 ligger nå i Skibstadhavn og har akkurat begynt å røre på seg igjen ut av havn. Men nå er det natti natti for meg.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Jeg ER så forbanna og frustrert! Hvorfor hopper losen av så tidlig?? Om de har losplikt så har de ikke styrmann med farledsbevis innenfor gjeldende strekning, og når de ikke har dèt så må da losen henge med helt til de er ute av dette området der som det har skjedd minst to uhell/nestenuhell bare de siste månedene. Og alle har priset seg lykkelige for at det gikk så bra disse to gangene da den ene klarte å kjøre PÅ lykta ved Håbutangen (uten lekkasje), og den andre kom seg gjennom heksegryta ØST for Torbjørnskjær med et nødskrik og griseflaks. Det må være rom for forbedring her. Kommunikasjonssvikt er sikkert et tema.

 

Mange faktorer spiller inn, og det er mye jeg ikke vet. Beklager et dårlig innlegg skrevet i affekt. Jeg blir bare så jævla oppgitt...

 

:headbang:

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...