Jump to content

Berserk utløst nødpeilesender i sørishavet


THO

Recommended Posts

syntes det er mere støtende og se vår kjære avdøde roald amundsen sitte splitter naken

 

Er du sikker på at du mener vår kjære avdøde polfarer, eventyrer og finansakrobat Roald Amundsen, som i sin samtid etterhvert ble ganske kraftig utskjelt for sine sine PR kåte stunt med tilnærmet null vitenskaplig verdi (og i ettertid utskjelt for sin feige opptreden på sydpolen når han stakk av fra Hjalmar Johansen for å redde sitt eget liv), eller mente du vår kjære avdøde vitenskapsmann, polfarer, oppfinner, forfatter, nasjonsbygger, diplomat, folkehelt og nobelprisvinner Fridtjof Nansen?

 

Om ikke serien til Berserk hadde blitt vist nå, hadde den sikkert blitt vist innen ca. 100 år, uten at det da sannsynligvis ville støte noen.

Link to post
Share on other sites

Hån mot de omkomne å ikke vise serien? Nei, en hån mot lover og regler og godt sjømannsskap å vise serien.

 

De gutta der tok en risiko som var langt utenfor det forsvarlige. Jeg kan ikke helt se hvorfor vi skal forherlige det uforsvarlige? Er det ikke de pårørende som ønsker å stanse serien da?

 

Man håner ikke de omkomne ved å gå i mot de pårørendes ønsker.

Link to post
Share on other sites

 

At nå også mannskapets "siste reis" gjøres til potetgull-knaskende underholdning sier litt om hele dette konseptet.

Fullstendig mangel på respekt for de som omkom og ikke minst for de etterlatte som sliter med savnet og sorgen..... :thumbsdown:

:yesnod: :yesnod:

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

 

De gutta der tok en risiko som var langt utenfor det forsvarlige. Jeg kan ikke helt se hvorfor vi skal forherlige det uforsvarlige?

Hvis en person omkommer i naturen i en eller annen setting så kan man selvfølgelig diskutere om noe kunne vært gjort annerledes, men vi må få lov til å tøye egne grenser og leve livet. Det er på tide å erkjenne at mennesker er forskjellig når det kommer til behov innen mentale og fysiske utfordringer.

 

Det er elementer som å utsette uvedkommende for fare som bør diskuteres mener jeg, for da beveger vi oss inn på ulempen med mennesker som ikke klarer å få tilfredsstilt sine behov i et moderne A4 samfunn for så å utføre handlinger for spenningens del og lar dette gå ut over andre.

 

1 David Toska er en for mange, og så er spørsmålet om vi har for mange exsplorere og hvilken elendighet disse eventuelt påfører oss andre med pilsen og chipsen mellom oss og fjernsynet.

Link to post
Share on other sites

Hvem definerer grensen for hvor det uforsvarlige går egentlig? Den grensen er veldig forskjellig fra person til person, og jeg synes det blir ganske tåpelig når noen påberoper seg retten til å definere dette for andre. At det er en risiko involvert som overgår A4-aktiviteter som det moderne samfundet legger opp til er det nok ingen som kan bestride, men det er synes ganske klart at alle de involverte var vel inneforstått med dette. Det er lett å kritisere i ettertid. Det er bare å ta en titt på dette forumet, i media og Polarinstituttet. Hadde det ikke gått som det gikk hadde neppe noen ytret et pip. Det kalles sunusfornuft på godt norsk, og er definitivt en egenskap det ikke står stor respekt av! Det birdar ei heller til å hedre de savnede, heller motsatt!. Vil man ikke overvære serien er det bare å skifte til en annen kanal, men akkurat det tror jeg det er få som kommer til å gjøre.....

Link to post
Share on other sites

Som ren popokornknaskende undeholdning synes jeg ikke denne serien bør sendes..

Hadde det vært av vitenskaplige grunner til å sende serien , så kansje.. Turen gik til helvete for å si det mildt , da blir det i mine øyne feil å melke ut penger av restene av de som nå er blitt historie.. Med hvilken rett skal vi med viten ogg vilje sitte og kose oss med andres katastrofe?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Er det TVN som sender dette???, og når er det herligheten kaster loss??

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Takker så meget, da blir det øl og potetgull og på soffan gloende på televisjonen...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vel jeg tar ikke så tungt om noen av forumets grinebitere mener at en ikke skal sende dette programmet.. Selv velger jeg å se det, så vil etterpå avgjøre om det var fornuftig eller ei... Siden jeg ikke har sett hva som skal sendes, så kan jeg selvsagt ikke ha noen mening om det er rett eller ikke...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er helt enig med alle som synes at moderne lover er bare noe tull. Så fint at lovbrudd og slett sjømannskap forsatt ansees som god underholdning. Har forresten en god ide for neste TVN program: hva med å finaisiere noen pirater i Aden-bukta og utstyre de med kamera? God gammaldags sjørøveri i vikingenes ånd med en herlig forakt for storsamfunnets normer or regler.

Redigert av Krimart (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mariell: For håpe de da elegant tar en stor bue utenom alt som kan defineres som ilegale narkotiske stoffer og så du ikke setter potetgullet i vrangstrupen....... Med nok klipping, sladding og redigering klarer de sikkert å lage et program om tungrock uten å sveipe borti det temaet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...