Jump to content

Sjøen for alle messen


Odd H

Recommended Posts

Sea Ray er der med nyheten 210, samt 235 Weekender og 255 Sundancer.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Hmmm.... Jeg har to kunder på Lillestrøm, jeg også.... Kanskje...

Kjekt med kunder da, tenkte jeg skulle være der til kl 12. Skal samtidig passe på og ta båtførerprøven da, norsk test har stand der og jeg har meldt meg på.

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Jeg var der på en mandag i 2010 og da syntes jeg det var "all time low".

Har vært i London og Göteborg i år, det er faktisk mye bedre.

 

En ting er at alt er så dyrt, men det er dårlig også. Husker for noen år siden var det mye for barn og endel aktiviteter.

Sånn var det ikke sist gang. Da var det bare trist.

 

Håper "Sjøen for Alle" flytter fra Lillestrøm når kontrakten løper ut. De må jo være rimelig desperate når de gir

biletter til KNBF of NFS.

 

Har tenkt meg en tur til Son, gratis parkering og gratis kaffe. Kanskje jeg kan se på en slik First 31 som på bildet også.

 

 

Ole

Nå med LRC også.

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

Har vært der en tur i dag/fredag.....messen ga tydlig preg av nedgangstider og mindre penger i bransjen. Det var lite folk og ferre utstillere med mindre og ferre båter. Windy hadde kunn stilt ut 28 Ghibli og 35 Khamsin......Gledet meg men var skuffet, likevel går fire timer ganske fort, en finner jo alltid noe fint å se på.

Link to post
Share on other sites

Det koster sikkert mer enn det smaker for båtutstillere på denne messen... transport til og fra koster jo også en del for store båter.... messehallen er jo plassert langt ute på bondelandet... så eneste muligheten er jo biltransport...

 

Da er vel båter i sjøen messen betydelig bedre, da en ser båtene i sitt rette element.. Eller som en den sentre gjør, holde egen messe med gratis adgang i nærheten av Oslo..

Har jobbet en del for tidligere nelson Marine og mener å huske at siste gang vi var på messen med to Moody oh 3 Hansebåter kostet dette over en million kroner med smått og stort. Da skjønner jeg godt at nå som de fleste store seilbåtimportørene har invistert i egne store permanente innendørsutstillinger ikke tar kostnaden med å flytte ut til Lillestrøm i en uke. Så jeg anbefaler seilere følgende: Ta en tur på messa og se på utstyr etc og så ta en runde lik denne:Den store seeilbåtrunden

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

Jeg ser ikke etter noe spesielt enda. Muligens jeg skal kjøpe ny påhenger, men det ser ut som at det er bare fra 40 hk og oppover...

 

Men jeg skal pusse opp en båt til høsten, så kanskje jeg kan hente noen ideer fra messe?

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Kun for de med båter eldre enn 80 modell.

Også for parkeringen for eldre bilder enn 90 modell,

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Noen som har vært der idag og vil dele erfaringer? Har lurt litt på SeaRay kansje,noe deromkring...noen slike utstilt?

 

 

Sea Ray er der...

 

Er to før dere som nevner to andre messer med link. Er det en av disse messene dere henviser til, eller Sjøen for alle?

Finner ikke noe om SeaRay på sidene til noen av messene.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Har vært der en tur i dag/fredag.....messen ga tydlig preg av nedgangstider og mindre penger i bransjen. Det var lite folk og ferre utstillere med mindre og ferre båter.
Her fra Romeriks Blad:

 

Flere utstillere og båter

 

Årets messe er den 49 i rekken, og det er samlet 209 utstillere med til sammen 400 båter. I tillegg kommer utstyrsleverandører og foreninger.

 

– Vår bransje er kanskje den første som går ned og den siste som kommer opp igjen etter finansielle kriser, sier messeansvarlig Merete Rustad i Norboat.

 

Hun kan glede seg over en økning fra 200 utstillere og vel 350 båter i 2010.

 

– Rekorden i antall besøkende er på vel 100.000, og den stammer fra den gangen vi holdt til på Sjølyst. Får vi 45–000 besøkende under årets messe skal vi være fornøyde. Vi tror det skal gå, for det er en stigende optimisme i bransjen, sier Rustad.

 

Mer om messen i RB her, også med en videosnutt (som også viser seilbåter!).

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Mye "dissing" av messa her synes jeg. Er vel fremdeles frivillig å dra?

 

Har selv stand på NV i andre anledninger og prisene og servicegraden er under enhver kritikk, men det er ikke utstillerne sin skyld. Norboat burde lete etter alternativer så NV sitt monopol blir oppehevet.

 

Skal dit i morgen og gleder meg som en unge...som jeg gjør hvert år :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ser ut som om det er en solid overvekt av daycruisere på 20" + med svære utenbordsmotorer. (+ 2 bavariaer) Så for dem som er interessert i dette, er vel messen ok :sailing:

 

Det var en del av det ja

 

Jeg var på messa i dag. Det var flere båter nå i år enn hva det var i fjor :thumbsup: Men litt for mye kartplotter og radar stander....... Og ikke yamaha. Av motorer, så var det mercury, evinrude og tohatsu?

Redigert av Kaptein Fredrik (see edit history)

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Men litt for mye kartplotter og radar stander.......? Herlig, jeg har ingen planer om ny båt, men 1 eller 5 duppeditter kan det nok bli på mandag!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og ikke yamaha. Av motorer, så var det mercury, evinrude og tohatsu?

Yamaha var ikke der i fjor heller. De kjører vel heller lokale opplegg rundt om i landet i år også. De reklamerer i hvertfall med det...

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Det som er litt synd (utover at det er svært få seilbåter der) er at messa er en blåkopi fra år til år. Samme utstillere (forståelig) samme plassering (litt kjedelig), samme layout på standsene, og langt på vei samme type produkter på tilbud...

Det sikkert mange gode grunner til at det er slik, men det blir uansett kjedelig for meg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...