Odd H Startet 17.Mars.2011 Del på Facebook Startet 17.Mars.2011 (redigert) Ser at det koster 140 for å komme inn og det er helt greit. Men hvor mye koster det å parkere? Husker det var friskt før, har de lært? Redigert 17.Mars.2011 av Odd H (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 å betale for å gå inn i en "butikk" syntes jeg er helt feil. dette er kostnader bransjen burde ta på seg, det er jo rein reklame og fremvisning av produkter som folk kjøper. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Tipper du elegant overgår inngangsbiletten for parkering, og det er ikke lett å finne en parkering i gatene bak messehallen heller, så det er bare å punge ut! Får håpe du ikke blir sulten på messa, for da svir det skikkelig i lommeboka Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Parkeringspriser: Inntil 1 time - kr. 40,- Inntil 5 timer - kr. 70,- Inntil 6 timer - kr. 100,- Inntil 7 timer - kr. 120,- Inntil 24 timer - kr. 140 Synes ikke det var så ille. Har 2 "gratisbilletter" fra VHF-kurset jeg har meldt meg på. I tillegg har jeg benyttet meg av 2 for 1 tilbudet til KNS, kjekt å kunne heve studentbillett som de omsider har innfør Skal opp på søndag og torsdag. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Tom Rør Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Det var ikke så ille pris på parkering. Var helt sikker på at det var dyrere. Positivt Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Velg kollektivtransport hvis dere kan. Det hender det blir full kork på veien ved populære tidspunkt. Selv tar jeg beina fatt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Og selv om det er 2300 parkeringsplasser, blir det fullt der også i helgene. Selv pleier jeg å besøke messen mandag, tirsdag eller onsdag fra åpningstid kl.1200. Da er det null køer på veiene, og en får parkering rett utenfor døren. Men jeg er priviligert, bor 5 minutters kjøring unna, og så er jeg pensjonist med god tid. Og i år skal jeg inn på barnebillett (honnørrabatt)! For de som kommer bed tog eller buss, er det kun få minutter i gangavstand fra stasjon og bussterminal. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fyret 25 Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Jeg skal på Sjøen For Alle på lørdag Blir kjempegøy Sitér dette innlegget Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
Sumi II Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Jeg skal på "kundebesøk" på Lillestrøm 22.3. kl 12. Jeg vil tro at det møtet varer hele dagen ;-) Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
Tom Rør Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Jeg skal på "kundebesøk" på Lillestrøm 22.3. kl 12. Jeg vil tro at det møtet varer hele dagen ;-) Flaks at det var der kunden befant seg da Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 sjøen for alle med Fyret 25 fra åpningstid til stengetid på lørdag!!!!!! :flag_bp: Sitér dette innlegget Link to post
Sumi II Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Ja det er rein skjære flaksen, :thumbsup: Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
loffern Svart 18.Mars.2011 Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 Enig med TS. Messer burde vært betalt av utstillere, det er de som tross alt tjener på å få vist frem varene sine. Men det er visst nok ikke helt billig for de heller. Ser at seilbåtene har forsvunnet grunnet høye priser. Er vel bare Lunde Båt som kommer med seilbåt i år og det med kun 1 modell!! Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 18.Mars.2011 Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 Det blir spennende og se hor lenge de holder messa gående, det begynner og bli dårlige greier. Men jeg drar dit hvert år alikevel jeg da:) men har gratisbiletter:)) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
TomEik Svart 18.Mars.2011 Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 Jeg skal på messen på tirsdag, fant heldigvis billige flybilletter med norwegian. 700,- tur/retur. Så da trenger jeg ikke bekymre meg for parkeringskostnader.Bare fly og tog er i rute så.. Får bare passe på å legge igjen lommeboka utenfor før en går inn på messa, ellers kan det bli noen uforuttsette utgifter.... Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 18.Mars.2011 Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 (redigert) Ser at seilbåtene har forsvunnet grunnet høye priser. Er vel bare Lunde Båt som kommer med seilbåt i år og det med kun 1 modell!! Det er vel ikke helt riktig... Så på TV2 nettopp at det var andre seilbåter også, men mange er det kanskje ikke... Redigert 18.Mars.2011 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 18.Mars.2011 Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 Synes selv det begynner å bli grådig dyrt, men har nå så store unger at jeg sparerer mye på at de ikke ønsker å være med. Uten å ha noe i mot dem som er NSF seiler (er tidlgere seiler selv) så vurderer jeg ut fra denne forskjells behandlingen å ikke dra i år. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Nonsense Svart 18.Mars.2011 Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 Det er jo nesten ikke seilbåter på messen, så noe må de vel gjøre får å få besøkende fra begge leirer. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 18.Mars.2011 Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 Da bør de vel først finne ut hvorfor det ikke er seilbåter på messa å gjøre noe med det. Det er sikkert mange type menesker (basert på mange kriterier) som ikke kommer også. Skal disse få det billigere, mens andre grupper skal betale full pris? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Sydvesten Svart 18.Mars.2011 Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 Det koster sikkert mer enn det smaker for båtutstillere på denne messen... transport til og fra koster jo også en del for store båter.... messehallen er jo plassert langt ute på bondelandet... så eneste muligheten er jo biltransport... Da er vel båter i sjøen messen betydelig bedre, da en ser båtene i sitt rette element.. Eller som en den sentre gjør, holde egen messe med gratis adgang i nærheten av Oslo.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Honduras Svart 18.Mars.2011 Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 (redigert) Da er vel båter i sjøen messen betydelig bedre, da en ser båtene i sitt rette element.. Har frekventert begge, og min erfaring er at på "båter i sjøen" stopper mitt båtbudsjett ca 10 meter ut på flytebryggene. Messen er fin for dem som ser på "overnattingsbåt" i millionklassen ++. For meg som kun skal ha dagstur-båt opp til par-og-tyve fot er "Sjøen for alle" en bedre messe. Men det er lett å se at det går nedover med utstiller og besøkende. Så kan man diskutere hva som kom først av høna og egget. Ser enkelte snakker om at messa burde vært gratis. Vel , hvis vi skulle betale enda mindre, måtte utstillerne betalt relativt mye mer enn de gjør nå. Så det er en utopi. Det er vel nettopp kvadratmeterprisen som gjør at så mange velger å arrangere alternative messer og egne showdager. Etter hva jeg har fortått er Varemessen relativt ublu i sin pris mot utstillerne. At du i tillegg må betale 70,- for ei vassen pølse i minimalistisk pølsebrød samt brus, vitner om at noen ikke tør å prøve noe nytt. Var på MC-messa forrige helg, og det var relativt stille i pølseboden. Kunne også få en tallerken lapskaus til 135,- og en fatøl til 65,-. Altså 200,- for oppvarmet fabrikkslapskaus og en øl... Skal vedde på at jeg med på en stand med ferdigsmurte ferske baguetter til kr 45,- skulle solgt fire ganger så mye som pølseboden. Hvorfor er det ingen som prøver å selge litt kvalitet til en helt grei pris og få masse volum, kontra overpriset drittmat til noen få... Ferske baguetter m/ost og skinke, 20sec i mikro'n så osten smelter. Bare lukten ville solgt i bøtter og spann Redigert 18.Mars.2011 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Key Freak Svart 18.Mars.2011 Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 Jeg skal på "kundebesøk" på Lillestrøm 22.3. kl 12. Hmmm.... Jeg har to kunder på Lillestrøm, jeg også.... Kanskje... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 18.Mars.2011 Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 (redigert) For dem som er på jakt etter ny motor, så er det også en minimesse hos Tsg båt og motor på strømmen! Var innom der og fikk høre en Steyr motor som ble startet opp i utstillingen. Den bråket ikke mer enn en vanlig bildiesel. I sammenligning med mine jernhester, så var det lydløst! Imponert Redigert 18.Mars.2011 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 18.Mars.2011 Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 For dem som er på jakt etter ny motor, så er det også en minimesse hos Tsg båt og motor på strømmen! Var innom der og fikk høre en Steyr motor som ble startet opp i utstillingen. Den bråket ikke mer enn en vanlig bildiesel. I sammenligning med mine jernhester, så var det lydløst! Imponert TSG stiller også ut Vetus motorer på denne minimessen. Representanter fra Univa er også til stede. Mer info finnes på deres hjemmeside Sitér dette innlegget /per Link to post
olpi Svart 18.Mars.2011 Del på Facebook Svart 18.Mars.2011 (redigert) Er også en messe med seil- og motorbåter i Son nå. Gratis adgang og gratis parkering. Noen som har tilbakemeldinger fra denne messen? http://www.seilmessen.no/Seilmessen/Velkommen.html Redigert 18.Mars.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.