Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

1 hour ago, PostIT said:

 

Hvis dere solgte i 2015 og nå har den stått på land i «noen år», kan ikke ny eier ha fått melding mange dager på sjøen!?

 

Tror fortsatt at du blander sammen annonsene/båtene.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

@PostIT, den båten som har stått på land er en Rodman 44 i Bergen, og den andre båten er den "gamle" NordWest 420 til bruker Bitteliten her inne, så det er to forskjellige båter det er snakk om.

 

Snakket med megler på den Rodmanen i fjor før vi kjøpte Galeonen vår. Da var utropspris 2,3 mill og når jeg mente det var særs optimistisk prising for en båt som er lagret uten tilsyn i flere år, så mente han at det var tvertom. Var den lagret så var den ikke brukt og han mente at han fikk langt mer enn 2,3 for den... 

Link to post
Share on other sites

Jeg har fremdeles ikke skjønt hva som er spesielt med den Rodman annonsen. Er den spesielt billig? Spesielt dyr? Spesielt bra? Spesielt dårlig? Spesiell båt er det vel i alle fall ikke. Kan ikke se at annonsen var veldig spesiell heller. Det eneste jeg reagerte på i teksten var at man må påregne full overhaling av begge motorer, uten at evt. defekter er beskrevet overhode. Så vidt jeg har forstått tidligere kan ikke motorene i D-serien bores ved overhaling iht. Volvos retningslinjer. 

Link to post
Share on other sites

Bitteliten skrev On 16.3.2019 at 11.55:

Bitteliten V ble solgt fra oss i 2015. Det ble lagt jeg mye tid og kroner i å holde den i god stand ja. Den var helt strøken da den ble solgt. Som man ser av bildene ?. Hvorden den ser ut nå vet jeg ikke. Bildene fra havna tok jeg. De andre bildene er tatt av Jessica Martinsson

 

Det er en svært sterk og solid båt. Vi krysset Skagerak med den flere ganger. Lengste var Kristiansand til Marstrand. Ca 110nm. Det syntes vi var langt dengang. Det er 1200liter diseltanker. Den bruker ca 110 liter i timen på 22-24 knop. Så det er rekkevidde til mer om man vil, feks Shetland. 

 

Livet med seilbåt gir litt andre perspektive. Sist sommer seilte vi til Scotland ?

 

Den høres jo ganske uøkonomisk ut med en toppfart på 35 knop og et forbruk på 110 liter/time når man kjører så vesentlig nedslakket til 22-24 knop?

 

Min Fairline med 2xD6/435 og akslinger gjorde ca. 31 knop og lå vel på ca. 110-115 l/time på 24,5-25 knops marsjfart. Vekta på båtene ser ut til å være omtrent lik. Trodde IPS skulle både bidra til bedre fart og lavere forbruk?

Link to post
Share on other sites

Bitteliten skrev 32 minutter siden:

Dro 120 liter i timen på 27-29 knop som vel er optimal marsjfart mtp forbruk. 

Er målt med Williams Jet rib bakpå ?

 

13,5 tonn fullasta med fulle tanker og 300kg Williams på badeplatformen viste trucken i Son da jeg løfta der en gang. 

 

Det var noe annet ja, da holdt du nok omtrent samme motorbelastning og forbruk som hos meg på marsjfart, med litt høyere fart som bonus.

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 2 timer siden:

Jeg har fremdeles ikke skjønt hva som er spesielt med den Rodman annonsen. Er den spesielt billig? Spesielt dyr? Spesielt bra? Spesielt dårlig? Spesiell båt er det vel i alle fall ikke. Kan ikke se at annonsen var veldig spesiell heller. Det eneste jeg reagerte på i teksten var at man må påregne full overhaling av begge motorer, uten at evt. defekter er beskrevet overhode. Så vidt jeg har forstått tidligere kan ikke motorene i D-serien bores ved overhaling iht. Volvos retningslinjer. 

Jeg reagerte også på det, men har ettehvert forstått at noen omtaler vanlig service som overhaling. Det kan kanskje være slik i dette tilfellet også?

Link to post
Share on other sites

brs skrev for 1 time siden:

Men er båtene som dere sammenligner her samme bredde?

Min var vel litt bredere men ikke så mye. Er nok andre ting som som utgjør den største forskjellen mellom akslingsbåt og IPS.

 

NordWest 420 er vel en båt som er i tyngste laget for hekkaggregater og fabrikken benyttet vel ikke faste akslinger som alternativ (?) så da optimaliserte de nok skroget for IPS.

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev 33 minutter siden:

Årets hittil flotteste annonse, i allefall bildene ?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=118322488

 

Drømmebåten min, halvannen times kjøring unna. Men Hamar ringte ikke i går :giggle:

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ja jeg trodde første det var et gammelt brosjyrebilde, men det var det jo ikke :giggle:

Integrert DVD- spiller kanskje.. akkurat som det hjelper så mye. Men kanskje ikke alle som ser på TV så mye når de er på båttur.

 

 

tv.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

33 minutes ago, Worry II said:

Ikke mye annet som passer akkurat i det hullet der, nei. Men enig i at det kanskje hadde vert finere med et akvarium :giggle:

Hadde tilsvarende i forrige båten, tok ut tv, skjærte ennå større hull, monterte inn en hylle og satte på en høyglans IKEA dør, ble helt kanon! Kjempestort med plass til kjeler, stekepanne og tørrvarer :thumbsup::lol: Må se mulighetene vet dere! :wink:

Link to post
Share on other sites

YngveKL skrev for 9 timer siden:

Hvorfor putte inn en tv fra 80 tallet i en båt fra 2004 da...?

 

Er vel ganske 2004 den der. På åttitallet drev vi med videokasetter. Men den kan nok med fordel byttes ut med noe mer moderne ja.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Men hvorfor var den verdiløs å stjele?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...