Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Artig med Hardangerbrua i miniatyr :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Upraktisk skrogform, både for opptak på henger, vedlikehold samt i grov sjø.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ja, men tror heller jeg hadde gått opp et par fot med et tradisjonelt skrog isteden :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Denne båten ble bygd på et lite båtbyggeri på Ona som Norona 21 på syttitallet, ikke 1960 som det står i annonsen.

Hvor upraktisk den er å ta på land og å vedlikeholde har jeg ingen erfaring med, men at den er dårlig i sjøen er en direkte usannhet.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Bitteliten skrev for 18 timer siden:

Mange gode minner med den båten ?

 

bildene er de som ble tatt da jeg solgte båten...

 

En utrolig flott båt:yesnod:, ut ifra bildene ser den jo ut som den kommer rett fra fabrikk. Jeg satser på en henvendelse fra Hamar i kveld:thumbsup:.

Litt spesielt at de bruker "gamle" bilder, men det er kanskje ikke så lenge siden Bitteliten solgte den?

Link to post
Share on other sites

Bitteliten V ble solgt fra oss i 2015. Det ble lagt jeg mye tid og kroner i å holde den i god stand ja. Den var helt strøken da den ble solgt. Som man ser av bildene ?. Hvorden den ser ut nå vet jeg ikke. Bildene fra havna tok jeg. De andre bildene er tatt av Jessica Martinsson

 

Det er en svært sterk og solid båt. Vi krysset Skagerak med den flere ganger. Lengste var Kristiansand til Marstrand. Ca 110nm. Det syntes vi var langt dengang. Det er 1200liter diseltanker. Den bruker ca 110 liter i timen på 22-24 knop. Så det er rekkevidde til mer om man vil, feks Shetland. 

 

Livet med seilbåt gir litt andre perspektive. Sist sommer seilte vi til Scotland ?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bitteliten skrev for 11 timer siden:

Bitteliten V ble solgt fra oss i 2015. Det ble lagt jeg mye tid og kroner i å holde den i god stand ja. Den var helt strøken da den ble solgt. Som man ser av bildene ?. Hvorden den ser ut nå vet jeg ikke. Bildene fra havna tok jeg. De andre bildene er tatt av Jessica Martinsson

 

 

Ikke mye å være flau over der nei, får håpe nåværende eier har fortsatt i samme spor. Da bør den vel være ganske attraktiv på bruktmarkedet:smiley:.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...